«Η Θεσσαλονίκη μ’ ένα … άγγιγμα στο τσεπάκι μας »

Άποψη

  Άρθρο της Βούλας Πατουλίδου, Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Πρόεδρος Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Marketing του Ν. Θεσσαλονίκης στο περιοδικό «ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ» έντυπη έκδοση του ka-business.gr  


 

 

Είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά και χωρίς αμφιβολία μπορούν να προσφέρουν βιώσιμη και με υψηλούς ρυθμούς τουριστική ανάπτυξη στη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης και στην ΠΚΜ.

Η πόλη και η ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης βιώνουν μέσα στην πολύμορφη κρίση της τελευταίας δεκαετίας ανοδικούς ρυθμούς ανάπτυξης του τουρισμού. Πολλοί μάλιστα θεωρούν αυτούς τους ανοδικούς ρυθμούς ως ένα...παράδοξο έναντι των πτωτικών τάσεων που εμφανίζουν όλοι οι άλλοι παραγωγικοί τομείς πλην των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.

 

Οι τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας εξακολουθούν να είναι ένας δυναμικός κλάδος που δεν υπέκυψε στην κρίση και η σύζευξή τους με την τουριστική Θεσσαλονίκη είχε ως αποτέλεσμα (εκτός των άλλων) την είσοδο και παρουσία της στον παγκόσμιο ψηφιακό τουριστικό χάρτη.

 

Η Θεσσαλονίκη στο Διαδίκτυο γίνεται ολοένα και περισσότερο γνωστός τουριστικός προορισμός και οι πληροφορίες για την πόλη, την περιοχή, οι δυνατότητες της, οι υποδομές, οι εμπειρίες, το ίδιο το ταξίδι είναι πλέον...τρία...κλικ μακριά. Ένα ακόμη κλικ οι καινοτόμες εφαρμογές στον ψηφιακό ιστό της πόλης που αλλάζουν τα δεδομένα και προσθέτουν διαρκώς πόντους στις τελικές επιλογές των επαγγελματιών του τουρισμού και των ταξιδιωτών.

 

Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, χωρίς να παραλείπει τις παραδοσιακές μεθόδους προβολής και μάρκετινγκ της τουριστικής Θεσσαλονίκης, έχει επενδύσει στη δημιουργία ενός ψηφιακού πυλώνα τουριστικής προβολής της πόλης και της περιοχής με τη χρήση καινοτόμων ψηφιακών εφαρμογών.

 

Οι πιο πρόσφατες, το mobile app Thessaloniki travel που προσφέρει τη δυνατότητα στον κάθε χρήστη κινητού τηλεφώνου (smartphone) να έχει τη Θεσσαλονίκη μ' ένα ... άγγιγμα στο τσεπάκι του και οι εφαρμογές Thessaloniki VR και Thessaloniki Unesco VR που παρέχουν τη δυνατότητα εικονικής ξενάγησης σε περίπου 30 μνημεία και αξιοθέατα της πόλης. Οι εφαρμογές έχουν τεθεί στη διάθεση της τουριστικής Θεσσαλονίκης και κάνουν σήμερα τη διαφορά έναντι άλλων  τουριστικών προορισμών.

 

Η mobile app Thessaloniki Travel λειτουργεί από τον Σεπτέμβριο και προσφέρει σε ελληνικά κι αγγλικά  όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για να κινηθεί με το κινητό του ένας επισκέπτης στην πόλη και σε επιλεγμένα τουριστικά σημεία. Παρουσιάζει τη γαστρονομία της Θεσσαλονίκης. Διαδρομές εξερεύνησης αλλά και κοντινές αποδράσεις σε γειτονικούς τουριστικούς προορισμούς. Όλα με τη χρήση Google Maps. Οι μισοί που έχουν κατεβάσει την εφαρμογή είναι Έλληνες κι ακολουθούν οι Γερμανοί, Κύπριοι, Βρετανοί και Ισραηλινοί.

 

Η VR Thessaloniki ξεκίνησε να λειτουργεί αρχές καλοκαιριού και οι λήψεις προέρχονται απ' όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες, τις βαλκανικές ,την Ρωσία και πρώην σοβιετικές δημοκρατίες ,τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Βραζιλία, την Αργεντινή, την Ινδία, την Ινδονησία, Τουρκία, Ιράν, Συρία, Αλγερία και περιέργως από χώρες όπως είναι το Ομάν, το Σουδάν, το Αζερμπαϊτζάν και το Τουρκμενιστάν.

 

Ο Οργανισμός πάντως κατατάσσει στις καινοτομίες και την ψηφιακή πολυγλωσσία του portal thessaloniki.travel μέσω του οποίου παρουσιάζεται το τουριστικό πανόραμα της Θεσσαλονίκης. Μέσα σε 20 μήνες το  portal έφτασε να «μιλάει» 6 γλώσσες καθώς τελευταία στα ελληνικά, αγγλικά, ρωσικά, κινέζικα και γερμανικά προστέθηκαν και τα Ιταλικά.

 

 

 


Από: www.ka-business.gr

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία "Άποψη"
Κοινοποίησε