Εφαρμογή Ka-business

ΕΟΤ: «Τα κονδύλια είναι περιορισμένα όμως επενδύουμε ''έξυπνα'' σε αποτελεσματικές δράσεις»

Business

  Συνέντευξη του Προέδρου του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, Κωνσταντίνου Ζήκου, στην Ραλλιώ Λεπίδου και στην έντυπη έκδοση του ka-business.gr στο περιοδικό «ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ» που εκδόθηκε στο πλαίσιο του 2ου Συνεδρίου «ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ» στην Λευκωσία της Κύπρου 17/5/2012.  


Ποιες δράσεις αναπτύσσει ο ΕΟΤ, ώστε να αντιστραφεί το κλίμα και να προσελκύσει περισσότεροι τουρίστες από το εξωτερικό;

 

Με τα περιορισμένα κονδύλια, που διαθέτει ο ΕΟΤ, υλοποιεί δράσεις που «συνομιλούν» με  την λειτουργίες του τουριστικού μάρκετινγκ. Η διαφορά με τα προηγούμενα χρόνια  έγκειται στη στόχευση ακριβείας. Λόγω της περιστολής δαπανών, επιλέγουμε συγκεκριμένες δράσεις, στη λογική του value for money. Συγκεκριμένα, περιορίσαμε τον αριθμό των εκθέσεων, στις οποίες συμμετέχουμε ανά τον κόσμο. Με κριτήρια αγοράς έχουμε επιλέξει τις εκθέσεις και έχουμε προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την ελαχιστοποίηση του κόστους. Παράλληλα, δράσεις προβολής, τις οποίες στο παρελθόν πληρώναμε, τώρα κατόπιν διαπραγμάτευσης με τους συνεργάτες του εξωτερικού τις υλοποιούμε δωρεάν ή σε συμβολικό κόστος. Αξιοποιούμε το διαδίκτυο. Έχουμε επενδύσει ένα σημαντικό ποσό σε προβολή της χώρας μέσα από μηχανές αναζήτησης όπως η Google, στην Ευρώπη, στις βασικές μας αγορές, αλλά και στην Αμερική. Παράλληλα, έχουμε εμπλουτίσει το πρόγραμμα μέσων με ψηφιακές πλατφόρμες μεγάλης κάλυψης. Σε αυτές υλοποιούμε προγράμματα χαμηλού κόστους, τα οποία στοχεύουν σε συγκεκριμένα κοινά -στόχους.

Τέλος, υλοποιούμε κοινά προγράμματα προβολής με τους σημαντικότερους για τον Ελληνικό Τουρισμό Τ.Οs, με αεροπορικές εταιρείες, έτσι ώστε με τα περιορισμένα κονδύλια, τα οποία διαθέτουμε, να έχουμε μετρήσιμα αποτελέσματα.

 

Οι δράσεις θέλουν και μία δαπάνη προβολής. Χρήματα υπάρχουν; Και πώς αντιμετωπίζει ο ΕΟΤ την οικονομική κατάσταση στην χώρα μας;

 

Όπως προείπα, τα κονδύλια είναι περιορισμένα σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Όμως επενδύουμε «έξυπνα» σε αποτελεσματικές δράσεις προώθησης και προβολής, σε συνεργασία με εταίρους, οι οποίοι συμμετέχουν στα προγράμματα αυτά. Μέσα από αυτές τις συνεργασίες, εξασφαλίζουμε  και την προβολή μας. Ο ΕΟΤ αντιμετωπίζει την οικονομική κατάσταση της χώρας μας με ειλικρίνεια και σοβαρότητα.

 

Έχετε προχωρήσει σε κάποιες περικοπές των δράσεών σας;

 

Έχουμε περικόψει δαπάνες και όχι δράσεις. Μέσα από διαπραγματεύσεις αξιοποιούμε όλες τις ευκαιρίες και με λίγα χρήματα είμαστε παρόντες στη διεθνή τουριστική αγορά, με τον αποτελεσματικότερο δυνατό τρόπο. Το δίκτυο των Γραφείων ΕΟΤ Εξωτερικού έχει ενεργοποιήσει κάθε δυνατή συνεργασία και επαφή με στόχο την δημιουργία δικτύων πολλαπλασιαστών μίας θετικής εικόνας της Ελλάδας.

 

Λόγω των οικονομικών εξελίξεων στην Ελλάδα, αρκετές χώρες έχουν κόψει τις δαπάνες προβολής τους στη χώρα μας, όπως για παράδειγμα ο Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού. Πώς το αντιμετωπίζει αυτό ο ΕΟΤ;

 

Η οικονομική κρίση δεν αφορά μόνο στην Ελλάδα. Όλες οι χώρες έχουν προχωρήσει σε περιορισμό δαπανών και δράσεων τουριστικής προβολής, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε όλες τις αγορές. Ο ΕΟΤ δεν έχει τη δυνατότητα παρέμβασης στον οικονομικό σχεδιασμό άλλων εθνικών οργανισμών τουρισμού.

 

Τι μηνύματα δέχεστε από τις μεγάλες αγορές του Εξωτερικού;

 

Σε πολιτικό επίπεδο και σύμφωνα με τα στοιχεία που συλλέγουμε από τις επαφές μας με τη διεθνή κοινότητα διαφαίνεται ότι οι αντιλήψεις κλίνουν υπέρ της Ελλάδας. Απομένει τώρα αυτή η αλλαγή κλίματος να υιοθετηθεί και από την αγορά.

 

Τι σας κάνει και είστε αισιόδοξος πως μπορεί να αντιστραφεί το κλίμα υπέρ μας;

 

Μετά από τη συμμετοχή του ΕΟΤ στην διεθνή έκθεση τουρισμού του Βερολίνου (ΙΤΒ) αναμένουμε εξελίξεις. Παρ΄ όλο που μέχρι στιγμής, η πορεία των κρατήσεων δεν είναι η αναμενόμενη, η στάση  των σημαντικών Τ.Οs  έχει διαφοροποιηθεί. Τελικά, όλη αυτή η αρνητική δημοσιότητα, των προηγούμενων μηνών, «δουλεύει» υπέρ της Ελλάδας πια. Το γεγονός ότι η Ελλάδα «στοχοποιήθηκε» επίμονα από τα διεθνή ΜΜΕ, παράλληλα γεννά αισθήματα συμπάθειας στην διεθνή κοινότητα και είναι πλέον κατανοητό ότι στο άμεσο μέλλον μπορεί να βρεθεί σε δύστοκη θέση η οποιαδήποτε χώρα μέλος της Ε.Ε.

 

Ποιο είναι για σας το καλύτερο σλόγκαν για την χώρα μας;

 

Επί σειρά ετών ο ΕΟΤ επένδυε τεράστια ποσά στον δημιουργικό σχεδιασμό των διαφημιστικών του εκστρατειών. Για την περίοδο αυτή της λιτότητας, συνειδητά επιλέξαμε κάτι απλό, άμεσο και σαφές ως  σλόγκαν  : την ηλεκτρονική διεύθυνση του portal του ΕΟΤ  www.visitgreece.gr. Με ίδια μέσα σχεδιάζουμε το δημιουργικό μας υλικό και προσπαθούμε με την εμπειρία μας να κάνουμε το καλύτερο δυνατόν με το χαμηλότερο δυνατό κόστος.

 


Διαβάστε την έντυπη έκδοση του ka-business.gr

Έντυπη Έκδοση του περιοδικού:

 

 


Από: ka-business.gr

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία "Business"
Κοινοποίησε