Εφαρμογή Ka-business

Θεσσαλονίκη: "Many stories one heart"

Business

Συνέντευξη του Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Απόστολου Τζιτζικώστα στην Ραλλιώ Λεπίδου και στην έντυπη έκδοση του ka-business.gr στο περιοδικό «ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ» που εκδόθηκε στο πλαίσιο του 2ου Συνεδρίου «ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ» στην Λευκωσία της Κύπρου 17/5/2012.


 

Συνέντευξη στο Κ&Α

 

Το μόνο που παράγει τελικά η Ελλάδα είναι ο Τουρισμός. Από την πρώτη στιγμή που αναλάβετε τα ηνία της Αντιπεριφέρειας Θεσσαλονίκης, δώσατε μεγάλο βάρος στην ανάπτυξη του τουρισμού. Ποιες δράσεις αναπτύξατε;

 

Η τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης αποτέλεσε από την πρώτη στιγμή κορυφαία προτεραιότητά μας. Θέσαμε, λοιπόν, συγκεκριμένους στόχους, τους οποίους με όλα τα μέσα που διαθέτουμε, υλοποιούμε. Ο πρώτος ήταν να καταστίσουμε την περιοχή μας γνωστή στο εξωτερικό και να καθιερωθούμε ως προορισμός, κυρίως στις αγορές-στόχους. Στην κατεύθυνση αυτή δημιουργήσαμε τη νέα ταυτότητα και το τουριστικό σήμα της Θεσσαλονίκης και παράλληλα οργανώσαμε την παρουσία μας στις μεγαλύτερες τουριστικές εκθέσεις που γίνονται κάθε χρόνο. Πραγματοποιούμε εκδηλώσεις, ημερίδες, συναντήσεις με τουριστικούς πράκτορες και μεγάλα γραφεία, ενώ ταυτόχρονα σε συνεργασία με τον ΕΟΤ διοργανώνουμε ταξίδια εξοικείωσης για τους ξένους δημοσιογράφους. Προχωρήσαμε επίσης στην αύξηση των αεροπορικών συνδέσεων της Θεσσαλονίκης με πόλεις στο εξωτερικό μέσω απευθείας πτήσεων και παράλληλα εργαζόμαστε εντατικά για την αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου της Θεσσαλονίκης και την προσέλκυση του τουρισμού κρουαζιέρας, καθώς και την ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού, όπως μεταξύ άλλων  του συνεδριακού, του ιατρικού και του θρησκευτικού.       

 

Επέφεραν καρπούς; Είμαστε σε θέση να κάνουμε έναν απολογισμό;

 

Καταρχήν, πετύχαμε να εντάξουμε και πάλι τη Θεσσαλονίκη στο χάρτη των αεροπορικών εταιρειών, γεγονός που συνοδεύτηκε από την αύξηση της κινητικότητας στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» κατά 10%. Ανοίξαμε την περιοχή μας σε τουριστικές αγορές που δεν είχαν αξιοποιηθεί επαρκώς μέχρι σήμερα, όπως το Ισραήλ, η Τουρκία, η Ρωσία με 40% αύξηση αφίξεων και οι βαλκανικές χώρες, από τις οποίες ήδη καταγράφουμε αύξηση των αφίξεων ενώ αναμένουμε ακόμα περισσότερους επισκέπτες. Είχαμε τα πρώτα αποτελέσματα από τα fam trips, τα ταξίδια εξοικείωσης, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Βουλγαρία, από την οποία δεχτήκαμε 450.000 περίπου επισκέπτες που κατευθύνθηκαν σε προορισμούς στην Κεντρική Μακεδονία, ενώ η έκθεση για την αρχαία Μακεδονία στο μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι δέχτηκε 400.000 επισκέπτες. Παράλληλα, φέτος αναμένουμε ακόμα μεγαλύτερο τουριστικό ρεύμα στην περιοχή μας, γεγονός που θα επιφέρει σημαντικά οφέλη στην τοπική μας οικονομία.   

 

Τελικά ποιους τουρίστες θέλουμε;

 

Θέλουμε, βεβαίως, τον μαζικό τουρισμό και ταυτόχρονα θέλουμε τον δωδεκάμηνο θεματικό τουρισμό, τον οποίο μπορούμε να υποστηρίξουμε και ήδη ξεκινήσαμε να προβάλουμε, καθώς το επιτρέπουν τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα, που περιλαμβάνουν ιστορικά, θρησκευτικά, πολιτισμικά, αρχαιολογικά στοιχεία και ιατρικές, ιαματικές, συνεδριακές υποδομές από επτά πανέμορφες περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας.

 

Πώς μπορεί η Θεσσαλονίκης να προσελκύσει το τουριστικό ενδιαφέρον; Γιατί κάποιος να έρθει σήμερα στην πόλη μας;

 

Για όλους του λόγους που σας προανέφερα. Το σημαντικότερο είναι να καταστίσουμε τη Θεσσαλονίκη γνωστή σε όσο το δυνατόν ευρύτερο κοινό διεθνώς και να προβάλλουμε σωστά τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα.

 

Με την ιδιότητα του αναπληρωτή προέδρου του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, παρουσιάσατε πρόσφατα μαζί με το υπόλοιπο διοικητικό συμβούλιο το νέο τουριστικό σήμα, αλλά και την ολοκληρωμένη τουριστική ταυτότητα της Θεσσαλονίκης. «Θεσσαλονίκη: Many stories one heart». Πώς προέκυψε αυτό το σλόγκαν;

 

Το σλόγκαν αυτό αντανακλά τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της Θεσσαλονίκης και τα πολλά, ξεχωριστά στοιχεία που συνθέτουν την ταυτότητά μας και επιτρέπουν στον κάθε επισκέπτη να ζήσει τη δική του μοναδική εμπειρία. Προέκυψε, μάλιστα, μέσα από μια επιστημονική και επαγγελματική προσέγγιση και διαδικασία στην οποία συμμετείχαν δύο εταιρείες με μεγάλη εμπειρία στο branding.    

 

Το πρόβλημα είναι πως έχουμε κακή δημοσιότητα το τελευταίο χρόνο και υπάρχει ανάγκη να επικεντρωθούμε στις ευκαιρίες που υπάρχουν στη χώρα μας. Εσείς -και ως επιχειρηματίας- ποιους ανθρώπους και ποιες υπηρεσίες εκτιμάτε ότι πρέπει να αναδείξουμε προκειμένου να βγει η Ελλάδα από αυτήν την κατάσταση;

 

Πρέπει επιτέλους να σταματήσουμε συνολικά να δαιμονοποιούμε την επιχειρηματικότητα. Το κράτος πρέπει να εξαλείψει τα γραφειοκρατικά και φορολογικά εμπόδια που το ίδιο βάζει και να επιτρέψει στις επιχειρήσεις, ειδικότερα αυτές που έχουν εξαγωγικό χαρακτήρα, να αναπνεύσουν και αναπτυχθούν.  

 

Ποια είναι η γνώμη σας για αυτή τη διαφήμιση «Give Greece a Chance»; Δεν αποπνέει μια απελπισία;

 

Δυστυχώς, η χώρα μας και οι συμπολίτες μας βρίσκονται σήμερα σε απελπιστική κατάσταση. Αυτό που αξίζει πραγματικά να κρατήσουμε είναι ότι αναπτύχθηκε στην Ευρώπη και σε ολόκληρο τον κόσμο ένα νέο κίνημα φιλελληνισμού το οποίο πρέπει να αξιοποιήσουμε.  

 

Πώς ατενίζετε το μέλλον της χώρας μας; Θα έρθει η πολυπόθητη ανάπτυξη;

 

Το πιστεύω πραγματικά ότι η Ελλάδα θα τα καταφέρει. Απαιτείται, όμως,σοβαρότητα, υπευθυνότητα, συνέπεια και ισχυρή βούληση για να αλλάξουμε τις στρεβλώσεις και τις αγκυλώσεις που δυστυχώς δεν τόλμησε να ακουμπήσει, όλα αυτά τα χρόνια, το μεταπολιτευτικό πολιτικό σύστημα. 

 

 

 

 

 


Από: ka-business.gr

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία "Business"
Κοινοποίησε