Εφαρμογή Ka-business

ΟΝ LINE: ΠΟΛΥΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ»

EDITORIAL

ΕΡΕΥΝΑ: «Ψυχολογία επιχειρηματιών εν μέσω μνημονίου. Πώς η κρίση μπορεί να επιφέρει ανάπτυξη»


 

ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟ WEBTV

 

Πριν δύο χρόνια μιλούσαμε για ταλαιπωρημένη σχέση του επιχειρηματία με την εθνική οικονομία. Σήμερα απλά δεν υπάρχει καμία σχέση. Η έρευνα έδειξε πως η κρίση έχει διαβρώσει στο πέρασμά της, όλους τους τομείς. Τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης που πραγματοποίησε για λογαριασμό του www.ka-business.gr και της έντυπης έκδοσης «ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ» , η FOCUS BARI, αποτυπώνουν την ψυχολογία των επιχειρηματιών εν μέσω μνημονίου αλλά και τις προσδοκίες τους, το πώς η κρίση θα επιφέρει ανάπτυξη. Συγκεντρώσαμε τους προβληματισμούς και τις ανάγκες των επιχειρηματιών που είτε επικοινωνούν καθημερινά με το ηλεκτρονικό μας site είτε αρθρογραφούν στην ηλεκτρονική ή έντυπη έκδοσή μας, διαμορφώσαμε ένα ερωτηματολόγιο και σήμερα σας παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα.

 

Το στοιχείο που μας προκάλεσε αίσθηση και μας εξέπληξε ευχάριστα στην έρευνα -σε ένα δείγμα 100 Ελλήνων επιχειρηματιών που συμμετείχαν στην συμπλήρωση του ερωτηματολογίου το χρονικό διάστημα 5 έως 20 Οκτωβρίου 2011 - είναι πως 8 στους 10 επιχειρηματίες, πιστεύουν πως οι επιχειρήσεις της περιφέρειας είναι πολύ έως αρκετά σημαντικές, για την ανάκαμψη της οικονομίας. Ενώ 6 στους 10, πιστεύουν ότι η περιφέρεια κρύβει πολύ μεγάλες ικανότητες τις οποίες δεν έχει ακόμα αναπτύξει. Για να γίνει όμως αυτό χρειάζονται κάποιες προϋποθέσεις, κυρίως η διευκόλυνση των διαδικασιών. Το 75% ζητά λιγότερη γραφειοκρατεία, το 60%  επένδυση σε προηγμένες τεχνολογίες για την καλύτερη αξιοποίηση της ελληνικής γης και το 46% προσέλκυση ικανών στελεχών.

Αξίζει να σημειωθεί πως παρά την οικονομική κρίση, υπάρχουν κλάδοι στους οποίους ποντάρουν οι επιχειρηματίες για ανάπτυξη στο μέλλον. Αυτοί είναι ο Τουρισμός (89%), το Ηλεκτρονικό Εμπόριο(82%) και τα New Media (51%). Οι κλάδοι που τόσα χρόνια γνώριζαν ανάπτυξη στην Ελλάδα όπως το Λιανεμπόριο, οι Κατασκευές και τα παραδοσιακά ΜΜΕ φαίνονται σε μεγάλη αδυναμία.

Το 85% των ερωτηθέντων βλέπει ως μοναδική διέξοδο από την κρίση το innovation στα προϊόντα και τις υπηρεσίες. Το 70% στην αποτελεσματικότερη παραγωγή και το 68% στην επέκταση σε ξένες αγορές.

Τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις –οι οποίες 8 στις 10 έχουν επηρεαστεί αρνητικά από την κρίση 78% και περισσότερο οι επιχειρήσεις με έδρα τη Θεσσαλονίκη 85%- είναι η έλλειψη ρευστότητας 92%, έλλειψη κεφαλαίων κίνησης 78% ενώ το 73% υποστηρίζει πως το ασταθές περιβάλλον  (φορολογία και εργατικά) δεν βοηθάει την κατάσταση. Το σύνηθες μέτρο αντιμετώπισης της κρίσης είναι η μείωση των περιττών εξόδων.

 Όσο για την πράσινη ανάπτυξη –η οποία θεωρείτε από ορισμένους ως σανίδα σωτηρίας από τη δυσμενή οικονομική κατάσταση – μόνο ένας στους 10 επιχειρηματίες, δηλώνει ότι γίνονται ικανοποιητικές προσπάθειες στην υιοθέτηση αυτού του μοντέλου ανάπτυξης. Οι φοροαπαλλαγές 55% και η ευαισθητοποίηση του κοινού 44% είναι τα σημαντικότερα μέτρα, που θα οδηγήσουν τους Έλληνες επιχειρηματίες να υιοθετήσουν την «πράσινη ανάπτυξη».


Από: Ραλλιώ Λεπίδου

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία "EDITORIAL"
Κοινοποίησε