Η γυμναστική καταπολεμά την κατάθλιψη, το άγχος και το στρες

Ομορφιά

Εκτός από τα πολλαπλά οφέλη που έχει για το σώμα σου, η γυμναστική είναι επίσης ένας από τους ευκολότερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να βελτιώσεις τη ψυχική σου διάθεση. Έστω και η μικρής διάρκειας συστηματική γυμναστική μπορεί να έχει σημαντική επίδραση σε όλες τις πτυχές της συναισθηματικής ευεξίας σου.


Μπορεί να σε ανακουφίσει από το στρες, να περιορίσει την ένταση της κατάθλιψης και του άγχος που αισθάνεσαι, να βελτιώσει την μνήμη σου και να σε βοηθήσει να κοιμάσαι καλύτερα.

Δεν χρειάζεται να είσαι ένας φανατικός υποστηρικτής του fitness για να καρπωθείς τα οφέλη της γυμναστικής. Ανεξάρτητα από το επίπεδο της φυσικής σου κατάστασης, μπορείς να επιλέξεις ευχάριστους τρόπους προπόνησης για να βελτιώσεις τη συναισθηματική σου υγεία και να αλλάξεις τη ζωή σου προς το καλύτερο.

Ποια είναι τα πνευματικά και συναισθηματικά οφέλη της γυμναστικής
Η γυμναστική δεν έχει να κάνει μόνο με την αερόβια αντοχή σου και το μέγεθος των μυών σου. Είναι βέβαιο ότι η γυμναστική μπορεί να βελτιώσει την υγεία σου και τη σωματική σου διάπλαση, να στενέψει την περιφέρεια της μέσης σου, να βελτιώσει τη σεξουαλική σου ζωή και να προσθέσει χρόνια στη ζωή σου. Αυτά όμως δεν είναι οι λόγοι που παρακινούν τους περισσότερους ανθρώπους να παραμένουν σωματικά δραστήριοι. Τα περισσότερα άτομα που προπονούνται συστηματικά το κάνουν επειδή η γυμναστική τους προσφέρει μια πολύ έντονη αίσθηση ευεξίας: έχουν μεγαλύτερη ενέργεια όλη την ημέρα, κοιμούνται καλύτερα τη νύχτα, έχουν πιο δυνατή μνήμη και αισθάνονται πιο χαλαρά και θετικά για τον εαυτό τους και τη ζωή τους.

Τα πολλαπλά οφέλη της γυμναστικής υποστηρίζονται από ένα συνεχώς αυξανόμενο αριθμό ερευνών. Η σωματική δραστηριότητα προτείνεται από τους γιατρούς ακόμη και για παθήσεις όπως την κατάθλιψη, το άγχος, τις καρδιαγγειακές ασθένειες και το διαβήτη και μπορεί να είναι εξίσου - και μερικές φορές ακόμα περισσότερο - αποτελεσματική από τα φάρμακα. Θεώρησε τη γυμναστική σαν μια δωρεάν ιατρική θεραπεία χωρίς τις παρενέργειες.

Έχεις ποτέ παρατηρήσει πώς αισθάνεται το σώμα σου όταν αισθάνεσαι στρες; Οι μύες σου είναι τεταμένοι - ειδικά στο πρόσωπο, το λαιμό και τους ώμους - προξενώντας πόνους στην πλάτη ή τον αυχένα ή επώδυνους πονοκεφάλους. Μπορεί να έχεις ένα σφίξιμο στο στήθος σου, να αισθάνεσαι, τους παλμούς της καρδιάς σου να χτυπάνε δυνατά ή να υποφέρεις από μυϊκές κράμπες. Επίσης, ενδέχεται να αντιμετωπίζεις προβλήματα όπως αϋπνία, πόνους στο στομάχι, διάρροια ή συχνή ούρηση. Η ανησυχία και η ταλαιπωρία που προκαλούν όλα αυτά τα σωματικά συμπτώματα μπορεί με τη σειρά τους να προξενήσουν ακόμη περισσότερο άγχος, δημιουργώντας ένα φαύλο κύκλο μεταξύ του μυαλού και του σώματός σου. Η προπόνηση είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να σπάσεις αυτόν τον κύκλο. Μαζί με την απελευθέρωση των ενδορφινών στον εγκέφαλό σου, η γυμναστική βοηθά στη χαλάρωση των μυών και στην ανακούφιση της έντασης του σώματος. Καθώς το σώμα και το μυαλό είναι τόσο στενά συνδεδεμένα, όταν το σώμα σου αισθάνεται καλύτερα, τότε  και το μυαλό σου θα αισθανθεί καλύτερα.

Εστιάζοντας τη γυμναστική σου σε ασκήσεις που απολαμβάνεις και ακολουθώντας ένα προπονητικό πρόγραμμα ήπιας ή μέτριας έντασης που ανταποκρίνεται στις ανάγκες σου, μπορείς να καρπωθείς τα οφέλη της στην ψυχική σου υγεία και να βελτιώσεις τη ζωή σου. Παρακάτω είναι μερικοί τρόποι με τους οποίους η γυμναστική θα βοηθήσει την ψυχική σου υγεία:

  • Σε χαλαρώνει από το στρες και το άγχος και μειώνει την ένταση. Κάνοντας 20 λεπτά ποδήλατο δεν εξαλείψεις όλα τα προβλήματα της ζωής σου, αλλά η συστηματική γυμναστική σε βοηθά να θέσεις σε έλεγχο το άγχος και να μειώσεις το στρες και την αγανάκτηση που αισθάνεσαι. Η γυμναστική μπορεί επίσης να αποσπάσει την προσοχή σου από τις ανησυχίες σου, επιτρέποντάς σε να βρεις μερικές ήσυχες στιγμές για να ξεφύγεις από τον κύκλο των αρνητικών σκέψεων που τρέφουν το άγχος, την κατάθλιψη και τα άλλα ψυχικά και συναισθηματικά σου προβλήματα.
  • Ανεβάζει τη ψυχική σου διάθεση και σε ανακουφίζει από την κατάθλιψη. Η γυμναστική απελευθερώνει ενδορφίνες, ισχυρές χημικές ουσίες στον εγκέφαλο που σε κάνουν να αισθάνεσαι καλά. Είναι αλήθεια ότι η γυμναστική μπορεί να θεραπεύσει την ήπια και τη μέτρια κατάθλιψη το ίδιο αποτελεσματικά όπως τα καταπραϋντικά φάρμακα, χωρίς τις παρενέργειές τους. Εκτός από τη θεραπεία της κατάθλιψης, η έρευνα έχει δείξει ότι διατηρώντας ένα συστηματικό προπονητικό πρόγραμμα μπορείς να αποτρέψεις την επανεμφάνιση της κατάθλιψης.
  • Οξύνει τη δύναμη του μυαλού σου. Οι ίδιες ενδορφίνες που σε κάνουν να αισθάνεσαι καλύτερα σε βοηθούν επίσης στο να συγκεντρώνεσαι και να διατηρείς την διανοητική σου δύναμη όταν την χρειάζεσαι για να χειρίζεσαι τις καθημερινές σου ασχολίες. Η γυμναστική διεγείρει επίσης την ανάπτυξη νέων κυττάρων στον εγκέφαλο και επιβραδύνει τη γήρανσή του.
  • Ενισχύει την αυτοεκτίμησή σου. Η συστηματική γυμναστική είναι επένδυση για το μυαλό, το σώμα και τη ψυχή σου. Όταν γίνεται συνήθεια, μπορεί να ενισχύσει την αυτοεκτίμησή σου και την αυτοπεποίθησή σου με το να αισθάνεσαι καλύτερα για την εμφάνισή σου και με την αίσθηση ότι μπορείς να πετύχεις τους στόχους που θέτεις.
  • Βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου σου.  Ακόμη και οι σύντομες συνεδρίες προπόνησης το πρωί ή το απόγευμα μπορούν να σε βοηθήσουν να βάλεις σε τάξη τον ύπνο σου. Εάν προτιμάς να γυμνάζεσαι το βράδυ, χαλαρωτικές ασκήσεις όπως η γιόγκα ή το ήπιο τέντωμα μπορούν να σε βοηθήσουν να κοιμάσαι καλύτερα.
  • Τονώνει την ενέργειά σου. Ανεβάζοντας τον παλμό της καρδιάς σου αρκετές φορές την εβδομάδα θα σου δώσει περισσότερη ενέργεια. Ξεκίνα με μόλις λίγα λεπτά γυμναστικής την ημέρα και αύξανε τη διάρκεια της προπόνησής σου καθώς αποκτάς περισσότερη ενέργεια.
  • Σε βοηθά να ανταποκρίνεσαι καλύτερα σε δύσκολες καταστάσεις. Όταν αντιμετωπίζεις δύσκολες ψυχολογικές ή συναισθηματικές καταστάσεις στη ζωή σου, η γυμναστική μπορεί να σε βοηθήσει να τις αντιμετωπίσεις με έναν υγιή τρόπο, αντί να καταφεύγεις λύσεις όπως το αλκοόλ, τα ναρκωτικά, ή άλλες αρνητικές συμπεριφορές που τελικά θα οξύνουν τα προβλήματα και θα σε κάνουν να νοιώθεις χειρότερα. Η συστηματική προπόνηση μπορεί επίσης να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σου σύστημα και θα μειώσει τις επιπτώσεις του στρες.

 

ΠΗΓΗ:  topgreekgyms.gr

 


Από: www.ka-business.gr

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία "Ομορφιά"
Κοινοποίησε