Αλλάζουν όλα στη διαδικτυακή επικοινωνία μετά τις 25 Μαϊου

Τεχνολογία

Από την Παρασκευή 25 Μαϊου η διαδικτυακή επικοινωνία γέμισε με λίστες αποδοχής, με θετικά ή αρνητικά μηνύματα και απαντήσεις προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η επικοινωνία ή όχι. Αιτία; Ο νέος κανονισμός για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων στο Διαδίκτυο, που θέλει τους χρήστες να συμφωνούν και μάλιστα να δηλώνουν ρητά εάν θέλουν να  δέχονται ενημερωτικό ή διαφημιστικό υλικό από ιδιώτες, φορείς, οργανισμούς, εταιρείες, ακόμη και κόμματα ή πολιτικά πρόσωπα

οι αλλαγές που φέρνει η 25η Μαϊου
οι αλλαγές που φέρνει η 25η Μαϊου

 

Η συγκριμένη κινητικότητα έρχεται καθώς οι αλλαγές που φέρνει η νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων γίνεται αυστηρότερη από την ερχόμενη Παρασκευή 25 Μαΐου. 

Η νομοθεσία αυτή απαιτεί όλοι οι φορείς και οι δημόσιοι οργανισμοί και οι επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν τα προσωπικά δεδομένα με διαφάνεια και ορθότητα. Ενδυναμώνει το δικαιώματά μας και εφαρμόζεται σε όλους τους φορείς, όπου κι αν είναι η βάση τους, εφόσον διαχειρίζονται δεδομένα Ευρωπαίων καταναλωτών.


Προσωπικά δεδομένα


Κάθε πληροφορία, που δίνει τη δυνατότητα αναγνώρισής μας, είτε άμεσα, είτε έμμεσα π.χ. το όνομά μας, η διεύθυνσή μας, το email μας, η τοποθεσία μας, το ιστορικό περιήγησής μας. Επίσης περιλαμβάνουν διαδικτυακούς μηχανισμούς αναγνώρισης, όπως η διεύθυνση IP, ή τα cookies, που αποθηκεύονται, στο φυλλομετρητή μας και οι οποίοι χρησιμοποιούνται, για να μας συνδέσουν, με τις συσκευές, ή τις υπηρεσίες, που χρησιμοποιούμε.

Έχουμε δικαίωμα

•Να πληροφορούμαστε, με ξεκάθαρο και εύκολα κατανοητό τρόπο, για το πώς χρησιμοποιούνται τα προσωπικά μας δεδομένα, καθώς και ποια δεδομένα χρησιμοποιούνται, από ποιόν και για ποιους σκοπούς.

•Να έχουμε πρόσβαση, στα δεδομένα μας, που ένας φορέας διατηρεί και να αποκτήσουμε αντίγραφό τους.

  • ΝΑ διορθώσουμε λανθασμένα δεδομένα μας.

  • Να ζητήσουμε διαγραφή των δεδομένων μας.

  • Να ζητήσουμε, είτε προσωρινή, είτε μόνιμη αναστολή χρήσης των δεδομένων μας.

•Να λάβουμε τα δεδομένα μας, σε τέτοια μορφή, που να μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε κάπου αλλού.

•Να εναντιωθούμε, σε αυτοματοποιημένες αποφάσεις, που βασίζονται στα προσωπικά μας δεδομένα και οι οποίες μπορούν να μας επηρεάσουν σημαντικά (π.χ. αξιολόγηση και απόρριψη δανείου).

  • Να ενημερωθούμε, αν τα δεδομένα μας χάθηκαν, ή κλάπηκαν.

-Οι φορείς δεν έχουν το δικαίωμα να θεωρήσουν τη συναίνεση μας δεδομένη. Η συναίνεση πρέπει να είναι μια ξεκάθαρη δική μας ενέργεια. Η μη αντίδραση, ή απλή περιήγηση, σε μια ιστοσελίδα, δε μπορεί να θεωρείται συναίνεση.


-Μπορούμε να καταθέσουμε παράπονο, στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (Α.Π.Δ.Π.Χ. http://www.dpa.gr/), ή να πάμε, στα δικαστήρια. Μπορούμε, επίσης, να ζητήσουμε τη βοήθεια του ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών.

-Μπορούμε να αιτηθούμε για αποζημίωση, για υλικές, ή μη υλικές ζημιές. Π.χ. υλική ζημία μπορεί να προκύψει, όταν ένα ξενοδοχείο δεν προστατεύει, επαρκώς, τα στοιχεία της πιστωτικής σας κάρτας, τα στοιχεία κλάπηκαν και η κάρτα χρησιμοποιήθηκε, από τρίτο. Η μη υλική ζημία περιλαμβάνει ψυχική οδύνη, που προκλήθηκε, από λάθος αποκάλυψη ιατρικού φακέλου.

-Οι εταιρίες μπορεί να αντιμετωπίσουν πρόστιμα, μέχρι και 20 εκατομμύρια ευρώ ή 4% του παγκόσμιου τζίρου τους, όποιο από τα δύο είναι υψηλότερο, αν παραβιάσουν αυτή την νομοθεσία.

Πως αντιδρά η άλλη πλευρά του Ατλαντικού


Ο νέος κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων , αλλάζει το τοπίο στο Διαδίκτυο και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Δεκάδες αμερικανικές ιστοσελίδες προτίμησαν να αποκλείσουν την πρόσβαση στους ευρωπαίους χρήστες αντί να συμμορφωθούν με το νέο κανονισμό, αναρτώντας στις ιστοσελίδες τους μήνυμα με το οποίο αναφέρουν αόριστα ότι προτίθενται να εναρμονιστούν μελλοντικά.

Μεγάλες ειδησεογραφικές ιστοσελίδες όπως οι Los Angeles Times, New York Daily News, Chicago tribune και Orlando Sentinel έχουν αποκλείσει στους ευρωπαίους χρήστες την πρόσβαση στην ιστοσελίδα τους, ενώ το ίδιο έχουν πράξει και σχετικές εφαρμογές. 

Ευρωπαίοι χρήστες που επιχειρούν να επισκεφθούν τους Los Angeles Times αντικρίζουν το παρακάτω μήνυμα:

«Δυστυχώς, η ιστοσελίδα μας είναι προσωρινά μη διαθέσιμη στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες. Είμαστε ενήμεροι για το ζήτημα και έχουμε δεσμευτεί να αναζητήσουμε επιλογές που θα υποστηρίζουν την πλήρη παροχή των υπηρεσιών μας στην αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συνεχίζουμε να αναζητούμε λύσεις τεχνικής φύσεως προκειμένου να παράσχουμε σε όλους τους αναγνώστες την βραβευμένη δημοσιογραφία μας» ενώ παρεμφερή μηνύματα έχουν αναρτηθεί σε άλλες ιστοσελίδες.




Οι αντιδράσεις στην ευρωπαϊκή πλευρά του Ατλαντικού είναι ανάμεικτες, με κάποιους να κατακρίνουν την Ευρωπαϊκή Ένωση για την ενεργοποίηση ενός κανονισμού τον οποίο χαρακτηρίζουν ιδιαίτερα επαχθή για τις εταιρείες, ενώ άλλοι αναρωτιούνται πως διαχειριζόντουσαν μέχρι σήμερα οι συγκεκριμένες ιστοσελίδες τα δεδομένα των χρηστών τους, γεγονός που τους έθεσε από την πρώτη μέρα σε σύγκρουση με το νέο κανονιστικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο GDPR συνιστά την προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να θέσει ένα θεσμικό πλαίσιο σε όσους συλλέγουν, επεξεργάζονται και αποθηκεύουν προσωπικά δεδομένα, προκειμένου να λειτουργούν με πλήρη διαφάνεια.

Ο νέος κανονισμός επιτρέπει στα φυσικά πρόσωπα να γνωρίζουν ξεκάθαρα και κατανοητά ποιος επεξεργάζεται τα δεδομένα τους, να έχουν πρόσβαση σε αυτά, να ζητούν τη διαγραφή τους, το λεγόμενο «δικαίωμα στη λήθη», να δίνουν τη συγκατάθεσή τους για την επεξεργασία δεδομένων και να ενημερώνονται άμεσα σε περίπτωση που τα δεδομένα τους χαθούν ή κλαπούν.

Δίνει τέλος το δικαίωμα στους πολίτες να απαιτούν τυχόν πληροφορίες που απευθύνονται σε παιδιά προυποθέτοντας να είναι εύκολα προσβάσιμες και γραμμένες σε απλή και κατανοητή γλώσσα.

Η κατάχρηση ή η απρόσεκτη διαχείριση προσωπικών πληροφοριών μπορεί να επιφέρει στις εταιρείες πρόστιμα ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο νέος κανονισμός απαιτεί τη συμμόρφωση κάθε επιχείρησης και οργανισμού που διαχειρίζεται προσωπικά δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων των τραπεζών, των αερογραμμών και των ασφαλιστικών εταιρειών.

Έρευνες υποδεικνύουν ότι παρόλο που οι εταιρείες γνώριζαν για τον GDPR από το 2016, κατά την πρώτη ημέρα εφαρμογής του δήλωσαν αδυναμία να εναρμονιστούν πλήρως σε ποσοστό 60%-85%.

Πηγή ΣΚΑΙ

 

 


Από: www.ka-business.gr

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία "Τεχνολογία"
Κοινοποίησε