Εφαρμογή Ka-business

Δυστοκία και προβληματισμός για τον ψηφιακό φόρο

Τεχνολογία

  Δυστοκία εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης συνεχίζει να προκαλεί η υιοθέτηση ενός ενιαίου ψηφιακού φόρου, ο οποίος θα επιβάλλεται στους μεγάλους κολοσσούς του Διαδικτύου.  

δυστοκία και προβληματισμός για τον ψηφιακό φόρο
δυστοκία και προβληματισμός για τον ψηφιακό φόρο

 

Παρά τις πολύμηνες συζητήσεις σε θεσμικό επίπεδο, η Ευρώπη αδυνατεί να καταλήξει σε μια ενιαία συμφωνία για το λεγόμενο φόρο GAFA (από τα αρχικά των Google, Apple, Amazon, Facebook). Το αρχικό σχέδιο της Ε.Ε. για καταβολή εισφοράς 3% επί ορισμένων υπηρεσιών μεγάλων τεχνολογικών πολυεθνικών δεν τελεσφορεί, αφού, μέχρι σήμερα, δεν έχει καταφέρει να συγκεντρώσει την ισχυρή στήριξη της πλειοψηφίας των κρατών-μελών.

Η Ε.Ε. δεν κατέληξε σε συμφωνία για ενιαίο ψηφιακό φόρο. Η Γαλλία προχωρά μεμονωμένα στην επιβολή του

 

Στη συνεδρίαση των υπουργών Οικονομικών της Ε.Ε. το Σαββατοκύριακο, το προσχέδιο της πρότασης ενός πανευρωπαϊκού ψηφιακού φόρου δεν προχώρησε. Αντιδράσεις εξέφρασαν η Σουηδία, η Φινλανδία, η Ιρλανδία και η Δανία, ενώ σταθερός υπέρμαχος του νέου μέτρου υπήρξε η Γαλλία. Η χώρα, άλλωστε, προχωρά μεμονωμένα τις απαραίτητες ενέργειες σε εθνικό επίπεδο για την επιβολή ενός ψηφιακού φόρου 3%. Θυμίζουμε ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει υιοθετήσει και μάλιστα με μεγάλη πλειοψηφία, δύο γνωμοδοτήσεις υπέρ της επιβολής του φόρου, ωστόσο, σε επίπεδο Συμβουλίου δεν έχει γίνει εφικτό να υπάρξει συμφωνία. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ταχθεί υπέρ ενός προσωρινού έμμεσου φόρου με συντελεστή 3% επί ορισμένων ψηφιακών δραστηριοτήτων, σημειώνοντας ότι θα δημιουργούσε πρόσθετα φορολογικά έσοδα της τάξης των €5 δις ετησίως στα κράτη-μέλη. 

Η Γαλλία
Η Γαλλία, από την πλευρά της, προχωρά, μεμονωμένα, στην επιβολή του νέου φόρου. Σε θεσμικό επίπεδο, χθες, ξεκίνησε η συζήτηση επί του προσχεδίου ενός εθνικού ψηφιακού φόρου 3% στις ψηφιακές διαφημίσεις, αλλά και σε άλλες πηγές εσόδων μεγάλων εταιρειών. Ο "GAFA" θα αφορά συγκεκριμένα εταιρείες τεχνολογίας που πωλούν ψηφιακά προϊόντα ή ψηφιακή διαφήμιση και έχουν ετήσια παγκόσμια έσοδα άνω των €750 εκατ. και έσοδα στη Γαλλία άνω των €25 εκατ. Αυτό καλύπτει περίπου 30 εταιρείες. Το Υπουργείο Οικονομίας της χώρας ευελπιστεί ότι το μέτρο θα αποφέρει περίπου €500 εκατ. ετησίως. Ωστόσο, το γαλλικό Υπουργείο έχει διευκρινίσει ότι το μέτρο δεν έχει μόνο εισπρακτικό χαρακτήρα, καθώς απώτερος στόχος είναι η μεταρρύθμιση του διεθνούς φορολογικού συστήματος, ώστε να ταιριάζει καλύτερα στην ψηφιακή εποχή, ξεκαθαρίζοντας ότι η Γαλλία θα αποσύρει το μέτρο, όταν ο ΟΟΣΑ προχωρήσει τη φορολογική μεταρρύθμιση σε παγκόσμιο επίπεδο.

ΠΗΓΗ ΣΕΠΕ

 

 


Από: ka-business.gr

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία "Τεχνολογία"
Κοινοποίησε