Εφαρμογή Ka-business

Το «Διατροφόμετρο» εισβάλλει στα γαλλικά σουπερμάρκετ για καλύτερη πληροφόρηση των καταναλωτών

Ιατρική

Η γυναικεία επιμονή έκανε το θαύμα της και τα τυποποιημένα τρόφιμα που πωλούνται στα γαλλικά σουπερμάρκετ θα αποκτήσουν τον Απρίλιο το «Διατροφόμετρο».


Πρόκειται για μια εντυπωσιακή πολιτική νίκη της υπουργού Υγείας Μαρισόλ Τουρέν, η οποία ξεπέρασε τις οργανωμένες προσπάθειες πολλών παραγόντων του πολιτικού και επιχειρηματικού κόσμου της Γαλλίας - του συναδέλφου της επί της Γεωργίας Στεφάν Λεφόλ συμπεριλαμβανομένου! - που προσπάθησαν να αποτρέψουν τον «στιγματισμό» όσων τροφίμων περιέχουν υψηλά λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι.

Από τον επόμενο μήνα οι γάλλοι καταναλωτές θα έχουν τελικά τη δυνατότητα να γνωρίζουν αν το προϊόν που ψωνίζουν είναι υψηλής, μέτριας ή χαμηλής διατροφικής αξίας, αν δηλαδή περιέχει μεγάλες ποσότητες από τους λεγόμενους «λευκούς δολοφόνους» (αλάτι και ζάχαρη) ή αν περιέχει επιβαρυντικά για την υγεία λιπαρά. Η αξιολόγηση με Α με το έντονο πράσινο χρώμα είναι η καλύτερη δυνατή, ενώ η Ε με το βαθύ κόκκινο υποδηλώνει χαμηλή διατροφική ποιότητα του προϊόντος.
Το «Διατροφόμετρο» με τις πέντε διαβαθμίσεις και τα αντίστοιχα χρώματα είναι μια επινόηση του γάλλου επιδημιολόγου Σερζ Ερσμπέργκ για την καταπολέμηση χρονίων νοσημάτων, όπως η παχυσαρκία και ο διαβήτης, και την εν γένει βελτίωση της δημόσιας υγείας. Ωστόσο η υιοθέτησή του τον επόμενο μήνα δεν θα είναι υποχρεωτική για τις εταιρείες τροφίμων. Κάτι τέτοιο απαγορεύεται από την κοινοτική νομοθεσία.
Ομως, η υπουργός Υγείας βασίζεται στη δύναμη των καταναλωτών. «Στόχος μας είναι επίσης να προκαλέσουμε τους καταναλωτές ώστε να απαιτήσουν να πληροφορούνται καλύτερα για το τι καταναλώνουν» σημείωσε στην εφημερίδα «Le Parisien» η Μαρισόλ Τουρέν. Και αυτό επειδή αν έστω και λίγα από τα προϊόντα ενός σουπερμάρκετ φέρουν το «Διατροφόμετρο», τα υπόλοιπα θα θεωρούνται αυτομάτως ύποπτα ότι... κάτι έχουν να κρύψουν. Ασφαλώς όλα τα τυποποιημένα προϊόντα αναγράφουν υποχρεωτικά τα συστατικά τους. Αλλά πόσοι, αλήθεια, συμβουλεύονται τις δυσανάγνωστες ετικέτες; Οι πολύ νέοι θεωρούν ότι δεν έχουν κανέναν λόγο να το κάνουν, ενώ οι λιγότερο νέοι, που έχουν λόγους να προσέχουν, έχουν και πρεσβυωπία.


Από: ka-business.gr

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία "Ιατρική"
Κοινοποίησε