Innovaνation Farm ka-business.gr Μια συνεργασία με στόχο την ανάδειξη των νεοφυών επιχειρήσεων

Άλλες Δράσεις

  O Αργύρης Σπυρίδης από το Innovation Farm, ένας άνθρωπος που ξέρει όσο κανένας άλλος ίσως τις νεοφυείς επιχειρήσεις και το ελληνικό περιβάλλον στο οποίο αναπτύσσονται , μιλά με αφορμή τη συμπλήρωση 7 χρόνων ενεργειών και δράσεων του ka - business . gr για το οικοσύστημα της καινοτομίας στη χώρα μας, αλλά και για τα…κενά της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα!        

Next generation από το ka-business.gr
Next generation από το ka-business.gr

 

 

Ο Αργύρης Σπυρίδης director του Innovation Farm και του προγράμματος Stage One , ένας ...επιταχυντής και ενισχυτής νεοφυών επιχειρήσεων που ξεκινούν από την Ελλάδα καταθέτει τις πολύτιμες εμπειρίες του από την πολυετή του ενασχόληση με τον τομέα της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας. Οι συνεργασίες που ξεκινούν από μεγάλες προσδοκίες για να καταλήξουν πολλές φορές σε απογοήτευση, η έλλειψη στρατηγικής και σχεδιασμού, η μη προσαρμογή σε αυτό που λέμε ανάγκες αγοράς , αλλά και η ευτυχής συγκυρία και συνεργασία με το www.ka-business.gr

 

Η προβολή των εργασιών της ομάδας του InnovationFarm υποστηρίχθηκε σημαντικά μέσω των πολυσχιδών ενεργειών του πολύ-συνεδρίου  και του πλέγματος μέσων επικοινωνίας KA-Business. Η γνωριμία μας με την Κα Λεπίδου έγινε μέσω του ευρύτερου οικοσυστήματος της καινοτομίας που και οι δύο φορείς υπηρετούμε και η προβολή μας έγινε με οργανικό τρόπο χωρίς κάποιο προαπαιτούμενο, αντάλλαγμα  ή «ψιλά γράμματα».

 

Μέσω της φιλοξενίας μας γίναμε περισσότερο γνωστοί σε μέρος του κοινού που είχαμε ποιο περιορισμένη πρόσβαση, γεγονός που στη συνέχεια απέδωσε καταλυτικά και απέφερε επωφελείς συνεργασίες.

 

 

Κατά κανόνα υπάρχει πάντα έδαφος συνεργασιών στην πατρίδα μας. Σαφέστατα όμως τόσο η οικονομική δυσπραγία όσο και το διαρκώς μεταβαλλόμενο,αφιλόξενο επιχειρηματικό περιβάλλονσυνοδευόμενο από ένα επενδυτικά παράλογο φορολογικό πλαίσιο, δημιουργεί ουσιώδη εμπόδια στην ανάπτυξη επωφελών συνεργειών και κάθε είδους συμπράξεων.

 

Στο περιβάλλον αυτό, οι διάφοροι εταίροι είναι αναγκασμένοι να ακροβατούν σε δυσλειτουργικά πλαίσια εξαντλώντας έτσι τους πόρους τους και τη δημιουργικότητα τους σε μη παραγωγικές διαδικασίες. Κατά συνέπεια η επιβίωση και μεγέθυνση των συνεργασιών γίνεται σε σημαντικά μικρότερο βαθμό από ότι οι αρχικώς ανακοινωμένες προσδοκίες τους. Αυτό είναι μια δυστυχώς δυσάρεστη κατάσταση που πέραν της αντιμετώπισης της είναι δύσκολο να εξηγηθεί στους ομολόγους ή συνεργάτες μας του εξωτερικού όταν μας ρωτάνε προσπαθώντας να καταλάβουν πως είναι δυνατό να επιτευχθεί ανάπτυξη μέσα από αντιαναπτυξιακά πλαίσια.

 

Ένας άλλος, διαφορετικός παράγοντάς έχει να κάνει με την κοντόφθαλμή οριοθέτηση του οράματος ή την απουσία ρεαλιστικής στρατηγικής των συνεργασιών που «βάζουν το άλογο πίσω από το κάρο»… Αυτό αποτελεί  βέβαια και ένα παράγοντα της ανώριμης ακόμα επιχειρηματικής προσωπικότητας μας που μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο του ελληνικού γίγνεσθαι που εστίασε σε ποιο στενή εμπορική νοοτροπία, αδυνατεί να ξεφύγει από την λογική του  εμπόρου ή του να επενδύονται σημαντικά κεφάλαια σε μη αποδοτικές διαδικασίες και κυρίως χωρίς την απαραίτητη μελέτη των αναγκών της αγοράς.

 

Η κατάσταση αυτή έχει σαφώς βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης που ώθησε κάποιες επιχειρήσεις σε ποιο εξωστρεφείς διαδικασίες. Η ανάπτυξη συνεργασιών με εταιρίες ή φορείς του εξωτερικού, που οι περισσότεροι αποζητούν, δεν θα πρέπει πάντως να υλοποιείται με γνώμονα την άστοχη ή για το θεαθήναι εξωστρέφεια (ειδικά όταν αυτή απασχολεί φορείς) αλλά με μέτρο την επίτευξη συγκεκριμένων μη θεωρητικών στόχων και μόνο μέσω μετρήσιμων ενεργειών.

 

Στην δική μας περίπτωση, η λογική του να κτίζουμε bottomupτις συνεργασίες μας οδήγησε σε μια δαρβινική εξέλιξη των συνεργασιών μας κυρίως στη ΝΑ και ΒΑ Ευρώπη ώστε σήμερα να μπορούμε να έχουμε εποικοδομητικές και αμφίδρομα επωφελείς συνεργασίες με ποιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

 

Αυτό προϋποθέτει ικανό χρονικό διάστημα για την καλλιέργεια των σχέσεων αυτών και την κατανόηση των αναγκών του διεθνούς επιχειρηματικού οικοσυστήματος.

 

 

Αγνοείται η ανάγκη της αγοράς


Βασικά η ανταγωνιστικότητα αυξάνεται μέσω από την κατανόηση των αναγκών της αγοράς . Χωρίς επαρκή κατανόηση και επιβεβαίωση (validation) των αναγκών αυτών είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο στην επιχείρηση να εξυπηρετήσει την αγορά που στοχεύει κερδοφόρα. Στο συνολικό πλαίσιο των προϋποθέσεων εντάσσονται και η διοίκηση ή/και υλοποίηση από μια ικανή διοικητική ομάδα με επαρκείς πόρους και μέσα. Εκεί ο ρόλος της επένδυσης / χρηματοδότησης είναι καθοριστικός και συνδεδεμένος με τα προηγούμενα.


Η έρευνα της αγοράς και των αναγκών δυστυχώς εξακολουθεί, κατά την ταπεινή μου γνώμη να μην υλοποιείται επαρκώς ή απουσιάζει πανηγυρικά, με αποτέλεσμα να σπαταλούνται οικονομικοί πόροι καθώς και να χάνεται πολύτιμος χρόνος στη συνέχεια. Συναντάμε πολύ συχνά επιχειρηματίες ή νεοφυείς ομάδες που θέλοντας να τεκμηριώσουν  το ένστικτό τους προχωρούν σε σύνταξη ενός businessplan που ράβεται στα μέτρα της συμφωνίας με τα «θέλω» του επιχειρηματία, χωρίς όμως ουσιαστική διερεύνηση και εξακρίβωση των αναγκών της αγοράς, του ανταγωνισμού, των σημείων τριβής και του επιχειρηματικού μοντέλου.

 

Είναι κάτι σαν να πληρώνεις να συμφωνήσουν μαζί σου. Ακόμα ποιο συχνά το φαινόμενο αυτό απαντάται στα επιδοτούμενα προγράμματα που σχεδιάζονται με άξονα τη διευκόλυνση της λήψης επιδότησης. Στην αύξηση της πιθανότητας επιτυχίας δεν χρειάζεται να επανεφεύρουμε τον τροχό. Αντ’ αυτού είναι προτιμότερο να κάνουμε τα απαραίτητα βήματα, ξεκινώντας από μια μικρότερη διάστασητης λύσης  του προϊόντος / υπηρεσίας (MVP) που επιχειρούμε να προσφέρουμε στην αγορά στόχο.

 

Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο είναι να θέλεις να δώσεις πριν πάρεις ή εισπράξεις κάτι (payingforward). Αυτό κάναμε και συνεχίζουμε να κάνουμε μια και ειδικά στο οικοσύστημα της υπό ανάπτυξη οικονομίας των νεοφυών επιχειρήσεων που απευθυνόμαστε είναι πολύ δύσκολο να κερδίσει κανείς άμεσα ή βραχυπρόθεσμα αλλά πρέπει να προσφέρει πρώτιστα και να έχει τη συνέπεια, τις ψυχικές και όχι μόνο αντοχές και το σχέδιο που θα προσαρμοστεί όσες φορές χρειάζεται ώστε να κερδίσει στο μέλλον.

 

 


Από: www.ka-business.gr

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία "Άλλες Δράσεις"
Κοινοποίησε