Εφαρμογή Ka-business

Έρευνα ΙΟΒΕ: Οι Έλληνες περιμένουν επιδείνωση των οικονομικών τους

Έρευνα

  Σύμφωνα με την έρευνα του Ιδρύματος  Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών τον Φεβρουάριο, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης υποχώρησε στις -33,3 μονάδες, από -28,3 μονάδες τον Ιανουάριο, ενώ το ποσοστό των νοικοκυριών που περιμένουν ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση των οικονομικών τους έφθασε το 45% από 43% τον Ιανουάριο. Μικρή βελτίωση αναμένει μόλις το 11%.  


 

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι τον Φεβρουάριο:

- Το 45% των ερωτηθέντων προβλέπει μικρή ή αισθητή άνοδο της ανεργίας. Το ποσοστό παραμένει σχεδόν αμετάβλητο τους τελευταίους πέντε μήνες. Μικρή μείωση της ανεργίας προβλέπει το 21% (έναντι 24% τον Ιανουάριο).

- Συνεχίστηκε η ανησυχία των νοικοκυριών για την αύξηση του πληθωρισμού. Άνοδο τιμών, με τον ίδιο ή ταχύτερο ρυθμό, προβλέπει το 39% (ποσοστό αμετάβλητο τους τελευταίους τρεις μήνες), ενώ σταθερότητα προβλέπει το 33% (από 35% τον Ιανουάριο).

- Το 48% προβλέπει ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας. Σταθερότητα προβλέπει μόνο το 17%.

Το ΙΟΒΕ διαπιστώνει ακόμα ότι οι Έλληνες εξακολουθούν να είναι οι πιο απαισιόδοξοι καταναλωτές στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τουλάχιστον, η απόσταση που τους χωρίζει από τους υπόλοιπους πεσιμιστές μειώθηκε. Την πεντάδα των απαισιόδοξων συμπληρώνουν οι Βούλγαροι (-26,6 μονάδες Φεβρουάριο από -26 τον Ιανουάριο), οι Ρουμάνοι (-14,3 από -14,8), οι Ιταλοί (-11,8 από 10,5) και οι Γάλλοι (-11,6 από -13,8).

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και ευρωζώνης οι μέσοι δείκτες καταναλωτικής εμπιστοσύνης βελτιώθηκαν ελαφρά τον δεύτερο μήνα του 2019 στις -7,2 μονάδες (από -7,8 τον Δεκέμβριο) και στις -7,4 (από -7,9) αντιστοίχως. Ανοδική τάση σημειώθηκε τον Φεβρουάριο σε 9 χώρες, ενώ θετικό πρόσημο διατηρούν 6 χώρες: η Τσεχία, η Δανία, η Λιθουανία, η Μάλτα, η Πολωνία και η Φινλανδία. Όπως διευκρινίζει το ΙΟΒΕ, η αλλαγή της σύνθεσης του δείκτη είχε ως αποτέλεσμα ορισμένες χώρες που είχαν σταθερά θετικό πρόσημο τα τελευταία χρόνια, όπως η Σουηδία, να έχουν πλέον αρνητικό πρόσημο και το αντίστροφο.

 

 


Από: www.ka-business.gr

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία "Έρευνα"
Κοινοποίησε