Εφαρμογή Ka-business

ΕΡΕΥΝΑ: "Η ψυχολογία των επιχειρηματιών εν μέσω μνημονίου: Πώς η κρίση δημιουργεί ανάπτυξη"

EΡΕΥΝΑ

Την έρευνα πραγματοποίησε η Focus Bari για λογαριασμό του ka-business.gr και της έντυπης έκδοσής του, με θέμα "Η ψυχολογία των επιχειρηματιών εν μέσω μνημονίου: Πώς η κρίση δημιουργεί ανάπτυξη" .


Το ερωτηματολόγιο της έρευνας, βασίστηκε στους προβληματισμούς και στις ανάγκες των επιχειρηματιών, που είτε επικοινωνούν καθημερινά με το ηλεκτρονικό μας site www.ka-business.gr είτε αρθρογραφούν στην ηλεκτρονική ή έντυπη έκδοσή μας.

Σήμερα στο πλαίσιο Συνέντευξης τύπου, με αφορμή το 1ο Πολυσυνέδριο ¨ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ" που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2011 στο Porto Palace,  παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα από την διοργανώτρια και δημιουργό του ka-business.gr Ραλλιώ Λεπίδου.

 

 

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε ένα δείγμα 100 επιχειρηματιών μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων σε Αττική και Θεσσαλονίκη το χρονικό διάστημα 5 έως 20 Οκτωβρίου.

 

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

 

Το στοιχείο που μας προκάλεσε αίσθηση και μας εξέπληξε ευχάριστα στην έρευνα είναι πως 8 στους 10 επιχειρηματίες, πιστεύουν πως οι επιχειρήσεις της περιφέρειας είναι πολύ έως αρκετά σημαντικές, για την ανάκαμψη της οικονομίας. Ενώ 6 στους 10, πιστεύουν ότι η περιφέρεια κρύβει πολύ μεγάλες ικανότητες τις οποίες δεν έχει ακόμα αναπτύξει καθώς και στελέχη τα οποία δεν αξιοποιεί ικανοποιητικά. Για να γίνει όμως αυτό χρειάζονται κάποιες προϋποθέσεις, κυρίως η διευκόλυνση των διαδικασιών… αλλά και επένδυση σε προηγμένες τεχνολογίες για την καλύτερη αξιοποίηση της ελληνικής γης. Ειδικότερα το (75%) ζητά λιγότερη γραφειοκρατεία, το (60%)  επένδυση σε προηγμένες τεχνολογίες για την καλύτερη αξιοποίηση της ελληνικής γης και το (46%) ζητά προσέλκυση ικανών στελεχών αλλά και ευνοϊκή φορολογία (46%).

 

ΠΩΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΙ ΈΛΛΗΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

 

Αξίζει να σημειωθεί πως παρά την οικονομική κρίση, υπάρχουν κλάδοι στους οποίους ποντάρουν οι επιχειρηματίες για ανάπτυξη στο μέλλον. Αυτοί είναι ο Τουρισμός (89%), το Ηλεκτρονικό Εμπόριο(82%), τα New Media (51%), Πληροφορική (43%), Τρόφιμα Ποτά (32%) και ακολουθούν οι Τηλεπικοινωνίες με (25%), η Διαφήμηση με (23%), η Υγεία με (22%), η Βιομηχανία με (18%). Οι κλάδοι που τόσα χρόνια γνώριζαν ανάπτυξη στην Ελλάδα όπως το Λιανεμπόριο (100%), οι Κατασκευές(100%) και τα παραδοσιακά ΜΜΕ (95%), φαίνονται σε μεγάλη αδυναμία.

 

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ – ΔΙΕΞΟΔΟΣ

 

«Οι σημαντικότερες διέξοδοι για τις ελληνικές επιχειρήσεις  για να περάσουν στο μέλλον είναι κυρίως το innovation στα προϊόντα και τις υπηρεσίες  αλλά και ανάπτυξη στην περιφέρεια»

 

Το (85%) των ερωτηθέντων βλέπει ως μοναδική διέξοδο από την κρίση το innovation στα προϊόντα και τις υπηρεσίες. Το (70%) στην αποτελεσματικότερη παραγωγή, το (68%) στην επέκταση σε ξένες αγορές, το (32%) στις επιχορηγήσεις.

 

ΠΟΣΟ ΕΧΕΙ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ Η ΚΡΙΣΗ

 

Οι 8 στις 10 επιχειρήσεις έχουν επηρεαστεί αρνητικά, αλλά και 9 στις 10 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο εμπόριο. Δηλαδή το (78%)έχει επηρεαστεί αρνητικά και περισσότερο οι επιχειρήσεις με έδρα τη Θεσσαλονίκη (85%)

 

Τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις είναι η έλλειψη ρευστότητας (92%), έλλειψη κεφαλαίων κίνησης (78%) ενώ το (73%) υποστηρίζει πως το ασταθές περιβάλλον  (φορολογία και εργατικά) δεν βοηθάει την κατάσταση, επίσης οι μειωμένοι τζίροι και ζήτηση (56%), συνεχόμενε απεργίες (33%) -ειδικά στην Αθήνα 36%.

 

ΠΩΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΕ Η ΚΡΙΣΗ

 

Η μείωση των περιττών εξόδων εξακολουθεί να είναι το σύνηθες μέτρο αντιμετώπισης της κρίσης κατά  (88%) ωστόσο , μιας και δεν έμεινε και τίποτε άλλο να κόψουν, οι επιχειρήσεις φαίνεται να επενδύουν σε μακρόπνοα σχέδια επιβίωσης, όπως τα νέα προϊόντα. Το (63%) των επιχειρηματιών δίνει έμφαση στα νέα προϊόντα  ένα ποσοστό (49%) μειώνει το προσωπικού, το (44%) κόβει τους μισθούς, δίνει  έμφαση κατά (35%) στην αποτελεσματική παραγωγή και ένα (33%) βλέπει τις αγορές του εξωτερικού. Παρατηρείται δηλαδή μία εξωστρέφεια σε νέες αγορές. Αυτό που αποτυπώνεται σε αυτό το κομμάτι της έρευνας είναι πως έχει μειωθεί πολύ η δανειοδότηση και οι επιχορηγήσεις, οι επιχειρηματίες βασίζονται στις δικές τους δυνάμεις. Ειδικότερα (21%) προχωρά σε δανειοδότηση και το (16%) σε επιχορηγήσεις.

 

Χαρακτηριστικό είναι πως η ίδια έρευνα το 2009 παρουσίαζε ένα θετικό πρόσημο στον κλάδο των Τραπεζών (16%), της πληροφορικής (10%), τiς Τηλεπικοινωνίες (9%) ακόμη και στα παραδοσιακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (5%).

Τέσσερις στους πέντε ερωτώμενους θεωρούσαν πως υπάρχουν ευκαιρίες για τις Ελληνικές επιχειρήσεις εν μέσω οικονομικής κρίσης ενώ σχεδόν ένας στους τρεις επιχειρηματίες, δήλωνε πως τα φλέγοντα ζητήματα όπως η ανεργία, η ανταγωνιστικότητα και το ασφαλιστικό, θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν ικανοποιητικά από την κυβέρνηση.

 

 

Στην Συνέντευξη Τύπου Παραβρέθηκαν ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Διονύσης Ψωμιάδης, ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, Ποιότητας Ζωής και Ελεύθερων Χώρων Κωνσταντίνος Ζέρβας και ο Διευθύνων Σύμβουλος ΔΕΘ ΑΕ - Πρόεδρος ΣΕΠΕ Αναστάσιος ΤΖήκας.

Ο κ. Ψωμιάδης περιέγραψε την κρίση από την πλευρά του Καλλικράτη και των προβλημάτων του, ενώ τόνισε ότι τη μεγαλύτερη προοπτική ανάπτυξης τη δίνει ο τουρισμός.

Ο κ. Ζέρβας τόνισε ότι «για πρώτη φορά η δική μας γενιά καλείται να διαχειριστεί μια κρίση» και ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό σε μια εποχή που κανείς δε μιλά για προοπτική στο συνέδριο αυτό να συζητάμε για το μέλλον.

Ο κ. Τζήκας έκανε λόγο για στενή συνεργασία της ΔΕΘ με την Περιφέρεια και το Δήμο Θεσσαλονίκης. Συμφώνησε ότι είναι σημαντικό να υπάρχουν γεγονότα που αναιρούν την γενική κατήφεια, υποστήριξε ότι η ΔΕΘ θα ξαναγίνει η ατμομηχανή της πόλης, ότι στόχος της διοίκησης είναι να ξαναβγάλει την πόλη στη διεθνή αγορά, ενώ αναφερόμενος στη HELEXPO τόνισε ότι «για εμάς είναι ενιαία η εταιρία» και γίνονται ενέργειες προς αυτήν την κατεύθυνση. Τέλος, στον τουρισμό που ανέφερε ο Δ. Ψωμιάδης, πρόσθεσε τις νέες τεχνολογίες ως προοπτική ανάπτυξης.

Η Ραλλιώ Λεπίδου: επισήμανε πως «Είναι γενικά αποδεκτό ότι στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύουμε, η καινοτομία αποτελεί μονόδρομο για την βιωσιμότητα  και την περαιτέρω ανάπτυξη μιας εταιρίας. Αυτή η διαπίστωση, σε συνδυασμό με την δυναμική που ήδη παρουσιάζουν τομείς όπως τα νέα Μέσα, ο τουρισμός και η ακαδημαϊκή έρευνα, καθώς και το κενό που υπάρχει στον εκδοτικό χώρο και το ελληνικό διαδίκτυο σε σχέση με την εν λόγω θεματική, μας οδήγησε στον σχεδιασμό και την εκπόνηση του φιλόδοξου αυτού εγχειρήματος». Όπως είπε χαρακτηριστικά  « Όλα ξεκινούν και τελειώνουν από την ψυχολογία της επιχειρηματικής κοινότητας και για να βελτιωθεί αυτή χρειάζεται δράση. Η αδράνεια είναι ο χειρότερος εχθρός άλλωστε μέσα από την κρίση μπορούν να προκύψουν σημαντικές καινοτομικές δράσεις και συνεργασίες. Αυτό θέλουμε να αναδείξουμε το Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2011 στο Πολυσυνέδριο ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ».

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΣΥΝΕΔΡΙΟΥ http://www.ka-business.gr/pages/agenda/polisinedriokainotomiakaianaptyjh


Βίντεο

Από: ka-business.gr

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία "EΡΕΥΝΑ "
Κοινοποίησε