6 χρόνια Ka Business

Κορυφαίος προορισμός και για τους Γάλλους φέτος η Ελλάδα

Τουρισμός

Η Ελλάδα ασφαλώς και βρίσκεται στους τέσσερις κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς των Γάλλων, σε ό,τι αφορά την Ευρώπη.


Αντιμετωπίζει, όμως, έναν αυξανόμενο ανταγωνισμό χωρών που μπαίνουν ως οιονεί «εξωτικές» επιλογές στο παιχνίδι. Πρόκειται για τη Ρουμανία, το Ιράν, την Τυνησία, ενώ και η Κύπρος φαίνεται πως γίνεται όλο και πιο ελκυστική στα μάτια των γάλλων τουριστών.

Δεν είναι μόνο οι Γερμανοί και οι Βρετανοί που επιλέγουν εφέτος «Ελλάδα» ως προορισμό για τις θερινές τους διακοπές. Είναι και οι Γάλλοι που υπόσχονται αύξηση των αφίξεων στη χώρα μας. Αυτό φαίνεται από το ενδιαφέρον που εκδηλώνουν όσοι σχεδιάζουν να περάσουν τις εφετινές διακοπές τους στο εξωτερικό. Πρόκειται, βέβαια, για μια μικρή μειοψηφία της δεύτερης, μετά τη Γερμανία, σε πληθυσμό χώρα της Ευρώπης - εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Τουρκίας βέβαια.

Διότι μόνο το 16% των Γάλλων θα κάνουν εφέτος διακοπές εκτός γαλλικής επικράτειας. Το 47% θα εκδράμουν εντός των συνόρων της χώρας τους, ενώ σε ποσοστό 37% δηλώνουν ότι δεν θα φύγουν από τον τόπο διαμονής τους. Για οικονομικούς λόγους ασφαλώς...

Στο Σαλόνι Τουρισμού που διοργανώνεται εφέτος για 42η χρονιά στο Παρίσι (έως την Κυριακή, 19 Μαρτίου στην Porte de Versailles) οι ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Γαλλία και όλον τον κόσμο παρουσιάζουν περισσότερους από 500 τουριστικούς προορισμούς στους 100.000 και πλέον επισκέπτες της εκδήλωσης. Οι τέσσερις κορυφαίοι προορισμοί (σε ό,τι αφορά την Ευρώπη) είναι η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ελλάδα και η Ιταλία.

Την «τιμητική» τους, πάντως, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην ιστοσελίδα της η «Figaro», είχαν εφέτος προορισμοί για ταξιδιώτες που αγαπούν περισσότερο την περιπέτεια. Μεταξύ αυτών προορισμοί στη Νότια Αμερική (Περού, Κολομβία, Κόστα Ρίκα και Κούβα) και επίσης στην Ευρώπη η Ρουμανία. Επίσης, για πρώτη φορά παρουσίασαν τις ομορφιές των χωρών τους στο παρισινό Σαλόνι του Τουρισμού τα υπουργεία Τουρισμού της Φινλανδίας και της Ταϊβάν. «Σε ό,τι αφορά το ενδιαφέρον των πελατών και τις πωλήσεις για τη θερινή περίοδο των διακοπών, στην κορυφή βρίσκονται η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ελλάδα και η Ιταλία. Ακολουθούν σε απόσταση οι ΗΠΑ, η Κούβα και ο Καναδάς, που παραμένουν σταθερές τουριστικές αξίες. Βλέπουμε επίσης να αναδύονται δυναμικά ως προορισμοί το Ιράν και η Κύπρος. Τέλος, διαπιστώνουμε μια ελαφρά ανάκαμψη της Τυνησίας» δηλώνει στη γαλλική εφημερίδα η Μαριάν Σαντερναγκόρ, διευθύντρια του Σαλονιού Τουρισμού.


Οι Γάλλοι είναι συνήθως ανήσυχοι και απαιτητικοί ταξιδιώτες. Δεν είναι ολιγαρκείς (λόγω οκνηρίας) ή αδιάφοροι (λόγω αμορφωσιάς) τουρίστες. «Περίπου 1,5 εκατομμύρια ευκατάστατοι Γάλλοι αναζητούν την καινοτομία και τον πολιτισμό σε νέους προορισμούς» εξηγεί στη «Figaro» ο Ντιντιέ Αρινό, πρόεδρος της Protourisme.

«Για αυτούς ο Αγιος Μαυρίκιος ήταν στη μόδα, αλλά πριν από μια δεκαετία. Οπως και τα νησιά Πουκέτ και η Πατάγια στην Ταϊλάνδη. Και η Δομινικανή Δημοκρατία, η οποία φαίνεται πως εφέτος επιστρέφει στη μόδα, μαζί όμως και με την Κούβα, τη Βιρμανία, το Λάος αλλά και τα νησιά Κο Σαμούι στην Ταϊλάνδη» προσθέτει ο Αρινό. Είναι αλήθεια ότι οι τουριστικοί πράκτορες στη Γαλλία ψάχνουν διαρκώς νέους προορισμούς για να καλύψουν τη δίψα των πελατών τους για την περιπέτεια και το καινούργιο. «Η συνταγή που κερδίζει τους γάλλους τουρίστες συνοψίζεται σε λίγες λέξεις: ασφάλεια, κλίμα, αυθεντικότητα και πολιτιστική λάμψη» δηλώνει ο Ζαν-Πιερ Ναντίρ, ιδρυτής της EasyVoyage.

«Δύο είναι τα στοιχεία που φέρνουν έναν προορισμό στη μόδα» προσθέτει ο Ζαν-Φρανσουά Ριάλ, διευθύνων σύμβουλος της Voyageurs du Monde. «Η επιθυμία του κόσμου να ταξιδέψει σε χώρες που ανοίγουν τα σύνορά τους έπειτα από χρόνια απομόνωσης - είναι οι περιπτώσεις του Ιράν, της Βιρμανίας και της Κολομβίας - και η δυνατότητα των τουριστικών προορισμών να προσφέρουν νέες εμπειρίες στους επισκέπτες, όπως ενδιαφέροντα καταλύματα, γαστρονομικές απολαύσεις, πολιτιστικές εκδηλώσεις ή μουσεία».

Σε ό,τι αφορά το δεύτερο στοιχείο προσέλκυσης επισκεπτών, ο Ριάλ αναφέρει τις περιπτώσεις της Κοπεγχάγης, του Μεντεγίν στην Κολομβία, αλλά της Ιαπωνίας όπου μπορεί κανείς να απολαύσει μάνγκας και σούσι, της Κούβας για τα αυθεντικότερα κοκτέιλ μοχίτο και βεβαίως τη μουσική της, ακόμα και του Πράσινου Ακρωτηρίου, μιας χώρας που λικνίζεται στους ρυθμούς της Τσεζάρια Εβόρα.

Αντιλαμβάνεται κανείς την αναπτυξιακή δυναμική που έχει η Ελλάδα στους τομείς, όχι μόνο των μουσείων, της Ιστορίας και των αρχαιοτήτων, αλλά και της σύγχρονης τέχνης, του πολιτισμού και ασφαλώς της κουζίνας... Αλλά προϋπόθεση για να αξιοποιηθεί η δυναμική αυτή είναι να πάψουν οι επαγγελματίες του εν ευρεία έννοια τουριστικού κλάδου να αντιμετωπίζουν τους γάλλους επισκέπτες και εν γένει τους ξένους σαν κουτόφραγκους.


Από: ka-business.gr

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία "Τουρισμός"
Κοινοποίησε