"Θεσσαλονίκη-Τουριστικός προορισμός αύριο!"

Τουρισμός

Η δημοσιογράφος, ιδρύτρια του www.ka-business.gr Ραλλιώ Λεπίδου, συντόνισε μία πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση του ΕΕΘ με τίτλο "Θεσσαλονίκη-Τουριστικός προορισμός αύριο!"

Η δημοσιογράφος και ιδρύτρια του ka-business.gr Ραλλιώ Λεπίδου συντονίζει το πάνελ
Η δημοσιογράφος και ιδρύτρια του ka-business.gr Ραλλιώ Λεπίδου συντονίζει το πάνελ

 

Η απόφαση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης να συνδράμει με όλες του τις δυνάμεις ώστε οι φορείς της Θεσσαλονίκης να εργαστούν με ενότητα και συναίνεση, χωρίς διαθέσεις καπελώματος και κυριαρχίας, τονίστηκε στη χθεσινή ημερίδα για τον τουρισμό, που διοργανώθηκε χθες Τρίτη από το Ε.Ε.Θ. στο πλαίσιο της 83ης Δ.Ε.Θ. στην κατάμεστη αίθουσα του "Νικ. Γερμανός". Τίτλος της εκδήλωσης ήταν: «Θεσσαλονίκη- τουριστικός προορισμός αύριο!», ενώ τη συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος Ραλλιώ Λεπίδου.
Όπως τόνισε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης του Ε.Ε.Θ. και εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου στη διοίκηση του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής Θεσσαλονίκης  Νίκος Νικολόπουλος,  είναι διαρκής η προσπάθεια της διοίκησης του Μιχάλη Ζορπίδη να πρωτοστατεί σε δράσεις για την ενίσχυση του τουρισμού στη Θεσσαλονίκη. «Η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης του Επιμελητηρίου μας εργάζεται σκληρά και προγραμματίζει μία σειρά δράσεων με τον ίδιο στόχο, καθώς έχει υιοθετήσει με βεβαιότητα την άποψη πως εάν αυξηθεί ο τουρισμός τότε αυξάνεται ο κύκλος εργασιών συνολικά της αγοράς της πόλης, την οποία εκπροσωπεί το Ε.Ε.Θ.», τόνισε.

"Αύξηση τουριστών 13%"


Στοιχεία για την τουριστική κίνηση στην Κεντρική Μακεδονία και τη Θεσσαλονίκη έδωσε στη δική του ομιλία ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος. Σύμφωνα μ' αυτά, το 2017, σε σχέση με το 2016 καταγράφεται αύξηση τόσο στον αριθμό των τουριστών (13%) όσο και σε αυτό των διανυκτερεύσεων (12,3%). Ο τουρισμός προσέφερε στους κατοίκους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας εισόδημα 1,8 δις. ευρώ, 200 εκ. περισσότερα από το 2016.

«Στόχος της Περιφέρειας είναι να αναπτυχθεί στη Θεσσαλονίκη όχι μόνο ο τουρισμός- city break αλλά και ο χαρακτήρας της πόλης- κόμβου που συνδέει όλα τα τουριστικά μέρη (Άγιο Όρος, Όλυμπος, Βεργίνα κλπ), που βρίσκονται σε πολύ κοντινή απόσταση. Γι' αυτό και τρέχουμε την καμπάνια «Just 60 minutes away», δηλαδή «μόλις 60 λεπτά πιο μακριά», τόνισε ο κ. Θάνος.


Στο χαιρετισμό του ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας Θράκης κ. Σ. Θεολόγης τόνισε ότι εκδηλώσεις σαν κι αυτή βοηθούν στο σχεδιασμό δράσεων από τους φορείς της πόλης αλλά και στην ανταλλαγή απόψεων για τον κοινό σκοπό.
Στην ομιλία της η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου ανέλυσε τις δράσεις που έχουν ήδη ολοκληρωθεί (εκτύπωση χάρτη, λειτουργία πολύγλωσσου τουριστικού πόρταλ, ηλεκτρονική ξενάγηση στην πόλη κλπ) και κάλεσε τους αρμοδίους να εργαστούν  πιο σκληρά ώστε η πόλη να μην παρουσιάζει εικόνα βρομιάς. «Ειδικά στην παραλία, που αποτελεί τουριστικό πλεονέκτημα θα πρέπει να δράσουμε και εμείς σκοπεύουμε να αναλάβουμε μία πρωτοβουλία για τον καθαρισμό της», τόνισε η ίδια.



Στις προσπάθειες του Δήμου Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο αντιδήμαρχος Σπύρος Πέγκας, που τόνισε ότι χάρη σ' αυτές καταγράφεται κάθε χρόνο σημαντική αύξηση επισκεπτών. Οι προσπάθειες του Δήμου, όπως πρόσθεσε, επικεντρώνονται  σε ποιοτικά χαρακτηριστικά όπως είναι η «Θεσσαλονίκη- πόλη της καινοτομίας», η πόλη στην οποία μπορεί να σπουδάσει κανείς, ή να συμμετέχει σε Θερινά Εκπαιδευτικά Προγράμματα ή να μετακινηθεί σ' αυτήν για να εργαστεί. 
«Τα ζητήματα που θα πρέπει να μας προβληματίσουν τώρα είναι ο αφελληνισμός του ελληνικού τουρισμού, καθώς πολλοί Έλληνες δεν μπορούν πλέον να κάνουν διακοπές ή προτιμούν το εξωτερικό επειδή είναι πιο φτηνό. Αλλά και η πορεία του έλληνα επιχειρηματία του τουρισμού, που πρέπει να στηριχθεί για να αναπτυχθεί τώρα που νέοι μεγάλοι παίκτες, όπως η Airbnb μπαίνουν στο παιχνίδι»  τόνισε ο αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης.


Να απλοποιηθεί και να επεκταθεί το πρόγραμμα "Golden Visa", που χορηγεί βίζα σε αλλοδαπούς που αγοράζουν ακριβά ακίνητα πρότεινε από την πλευρά του ο δικηγόρος Ανδρέας Παπαμιμίκος. Μεταφέροντας την εμπειρία του από περιπτώσεις ανθρώπων που θέλουν να επενδύσουν στη χώρα τόνισε ότι σε πολλές περιπτώσεις τα εμπόδια είναι αξεπέραστα. Για το λόγο αυτό πρότεινε να ιδρυθεί μία υπηρεσία εξυπηρέτησης των τουριστικών επενδυτών, στο πρότυπο των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πελατών, ένα One Stop Shop, που θα δίνει αμέσως λύσεις χωρίς καθυστερήσεις και γραφειοκρατία. Σημείωσε ότι η Θεσσαλονίκη διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά για να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο τουριστικά, αρκεί, όπως είπε οι πάντες να αλλάξουμε νοοτροπία. «Για να αλλάξουμε την πόλη μας θα πρέπει πρώτα να αλλάξουμε εμείς. Από τον πολιτικό μέχρι τον ταξιτζή, καθώς όλα εξαρτώνται από εμάς, όλα είναι στο χέρι μας», τόνισε ο κ. Παπαμιμίκος.


Ο Γιάννης Ασλάνης, πρόεδρος του  T.C. B. που ακολούθησε, αναφέρθηκε στις προσπάθειες προσέλκυσης συνεδρίων, καθώς πέρυσι διοργανώθηκαν στη Θεσσαλονίκη 272 συνέδρια, για τα οποία ήρθαν στην πόλη περίπου 55.000 επισκέπτες. Τα περίπτερα πληροφόρησης τουριστών του T.C.B. επισκέφθηκαν πέρυσι 17.000 άτομα, είπε.


Στην εικόνα της Θεσσαλονίκης, που συχνά δεν είναι και η ελκυστικότερη για τα μάτια του επισκέπτη αναφέρθηκε ο τουριστικός πράκτορας Στέφανος Χατζημανώλης και κάλεσε τον Δήμο Θεσσαλονίκης να κάνει μεγαλύτερες προσπάθειες στον τομέα της καθαριότητας και της ευταξίας. Από την πλευρά του ο ξεναγός Κων. Σφήκας πρόσθεσε ότι σε πολλές περιοχές η εικόνα της Θεσσαλονίκης είναι απαράδεκτη και ζήτησε να αναβαθμιστεί σε νέες σχολές η εκπαίδευση των ξεναγών.

 

 


Από: ka-business.gr

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία "Τουρισμός"
Κοινοποίησε