Οργανωμένα Ταξίδια

Τουρισμός

Οργανωμένο ταξίδι είναι κάθε ταξίδι, το οποίο προσφέρεται από τουριστικά γραφεία -που λειτουργούν νόμιμα (δηλαδή με σήμα του Ε.Ο.Τ.)- και υπερβαίνει τις 24 ώρες ή περιλαμβάνει διανυκτέρευση.


Στο πλαίσιο του ίδιου ταξιδιού ή των ίδιων διακοπών το οργανωμένο ταξίδι περιλαμβάνει τουλάχιστον δύο από τις ακόλουθες τουριστικές υπηρεσίες: μεταφορά, διαμονή ή/και κάποια άλλη υπηρεσία, η οποία δεν είναι συμπληρωματική της μεταφοράς και της διαμονής (π.χ. συμμετοχή σε επαγγελματική, πολιτιστική ή καλλιτεχνική συνάντηση ή εκδήλωση κ.λπ.). Το οργανωμένο ταξίδι μπορεί να πωλείται, με συνολική τιμολόγηση ή με χωριστή τιμολόγηση των επί μέρους υπηρεσιών, που το απαρτίζουν.

Το νέο Προεδρικό Διάταγμα 7/2018, ρυθμίζει τις υποχρεώσεις των διοργανωτών/πωλητών οργανωμένων ταξιδιών και τα αντίστοιχα δικαιώματα των καταναλωτών. Το διάταγμα αυτό εκδόθηκε σε εφαρμογή της Οδηγίας (ΕΕ) 2015/2302, η οποία τροποποιεί ως έναν βαθμό την προηγούμενη νομοθεσία και εισάγει, πέρα από την έννοια των οργανωμένων ταξιδιών, την έννοια των συνδεδεμένων ταξιδιωτικών διακανονισμών, έχοντας εφαρμογή και σε αυτούς. 

Η ισχύς του νέου Π.Δ. 7/2018 ξεκινά την 1η Ιουλίου 2018, με αποτέλεσμα να εφαρμόζεται μόνο σε συμβάσεις που συνάπτονται  μετά την 1η Ιουλίου 2018.

Συγκεκριμένα το διάταγμα προβλέπει ότι:

  1. Ταξιδιωτική υπηρεσία συνιστά πλέον, εκτός από τη μεταφορά και την παροχή καταλύματος και η ενοικίαση αυτοκινήτων και άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων ή μοτοσικλετών που απαιτούν άδεια οδήγησης Α. 
  2. Πακέτο είναι ο συνδυασμός τουλάχιστον δύο διαφορετικών ειδών ταξιδιωτικών υπηρεσιών στο πλαίσιο του ίδιου ταξιδιού ή των ίδιων διακοπών
  3. Η Σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού είναι η σύμβαση για το σύνολο του πακέτου ή, εάν το πακέτο παρέχεται βάσει χωριστών συμβάσεων, όλες οι συμβάσεις που καλύπτουν ταξιδιωτικές υπηρεσίες, που περιγράφονται στο πακέτο. Εδώ ισχύουν πολλές προϋποθέσεις, που καλό είναι ο καταναλωτής να ενημερώνεται, για αυτές, πριν υπογράψει τη σύμβαση.
  4. Ταξιδιώτης είναι κάθε πρόσωπο, που επιθυμεί να συνάψει σύμβαση που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του παραπάνω προεδρικού διατάγματος ή έχει δικαίωμα να ταξιδέψει βάσει μίας τέτοιας σύμβασης.
  5. Ο Διοργανωτής είναι το πρόσωπο, Φυσικό ή Νομικό, το οποίο κατ' επάγγελμα διοργανώνει οργανωμένα ταξίδια και τα πωλεί ή τα προσφέρει, προς πώληση, απ' ευθείας ή μέσω πωλητή.
  6. Ο Πωλητής είναι το πρόσωπο Φυσικό ή Νομικό που πωλεί ή προσφέρει προς πώληση το οργανωμένο ταξίδι που έχει προγραμματίσει ο διοργανωτής. 
  7. Το ασφαλιστήριο συμβόλαιο είναι η σύμβαση μεταξύ αφ' ενός της ασφαλιστικής επιχείρησης και αφ' ετέρου του παρόχου ταξιδιωτικών υπηρεσιών. Δυνάμει της σύμβασης αυτής η ασφαλιστική επιχείρηση αναλαμβάνει την υποχρέωση να καταβάλει, έναντι ασφαλίστρου, στον αντισυμβαλλόμενό της ή σε τρίτο (ταξιδιώτη) παροχή σε χρήμα ή παροχή σε είδος ή παροχή υπηρεσίας, όταν επέλθει το περιστατικό, από το οποίο συμφωνήθηκε να εξαρτάται η υποχρέωσή της.
  8. Ο «συνδεδεμένος ταξιδιωτικός διακανονισμός» είναι η αγορά τουλάχιστον δύο διαφορετικών ειδών ταξιδιωτικών υπηρεσιών για το ίδιο ταξίδι ή τις ίδιες διακοπές, που δεν αποτελούν πακέτο, η οποία έχει ως αποτέλεσμα τη σύναψη χωριστών συμβάσεων με τους παρόχους των επιμέρους ταξιδιωτικών υπηρεσιών, αν ο έμπορος διευκολύνει:
  • Στο πλαίσιο μιας και μόνον επίσκεψης ή επαφής με το σημείο πώλησης του, τη χωριστή επιλογή και χωριστή πληρωμή κάθε ταξιδιωτικής υπηρεσίας από τους ταξιδιώτες ή 
  • Με στοχευμένο τρόπο, την προμήθεια τουλάχιστον μιας πρόσθετης ταξιδιωτικής υπηρεσίας από άλλον έμπορο, όταν η σύμβαση με τον έμπορο αυτόν συνάπτεται το αργότερο 24 ώρες μετά την επιβεβαίωση κράτησης της πρώτης ταξιδιωτικής υπηρεσίας.


Πληροφορίες πριν από τη σύναψη της σύμβασης
Η νομοθεσία, για τα οργανωμένα ταξίδια, προβλέπει την υποχρέωση του διοργανωτή ή πωλητή του ταξιδιού να κοινοποιεί πριν από τη σύναψη της σύμβασης στον καταναλωτή: 
α) τα κύρια χαρακτηριστικά των ταξιδιωτικών υπηρεσιών (όλες οι υπηρεσίες που θα προσφερθούν: προορισμοί, διανυκτερεύσεις, μέσα μεταφοράς, γεύματα, εκδρομές κ.λπ.).
β) την εμπορική επωνυμία και τη γεωγραφική διεύθυνση του διοργανωτή και, ανάλογα με την περίπτωση, του πωλητή, καθώς και τους αντίστοιχους αριθμούς τηλεφώνου και, κατά περίπτωση, τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
γ) την συνολική τιμή του πακέτου, συμπεριλαμβανομένων των φόρων και, κατά περίπτωση, όλες τις πρόσθετες χρεώσεις.
δ) τους τρόπους πληρωμής.
ε) τον ελάχιστο αριθμό ατόμων που απαιτείται για την πραγματοποίηση του πακέτου.
στ) γενικές πληροφορίες για τις απαιτήσεις για τα διαβατήρια και τις θεωρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των κατά προσέγγιση χρονικών διαστημάτων για την απόκτηση θεωρήσεων και των πληροφοριών σχετικά με τις υγειονομικές διατυπώσεις της χώρας προορισμού.
ζ) ενημέρωση σχετικά με τη δυνατότητα του ταξιδιώτη να καταγγείλει τη σύμβαση ανά πάσα στιγμή πριν από την έναρξη του πακέτου έναντι ενδεδειγμένης χρέωσης καταγγελίας (σημαντική νέα διάταξη).
η) πληροφορίες σχετικά με την προαιρετική ή υποχρεωτική ασφάλιση που καλύπτει το κόστος σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης από τον ταξιδιώτη ή το κόστος της βοήθειας, περιλαμβανομένου του επαναπατρισμού του, σε περίπτωση ατυχήματος, ασθένειας ή θανάτου. 

Οι πληροφορίες αυτές παρέχονται με σαφή, κατανοητό και ευδιάκριτο τρόπο. Όταν οι εν λόγω πληροφορίες παρέχονται γραπτώς, πρέπει να είναι ευανάγνωστες.

Οι παραπάνω πληροφορίες αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της σύμβασης οργανωμένου ταξιδιού και δεν τροποποιούνται, εκτός αν τα συμβαλλόμενα μέρη ρητά συμφωνήσουν διαφορετικά. Ο διοργανωτής και, κατά περίπτωση, ο πωλητής κοινοποιούν κάθε αλλαγή των προσυμβατικών πληροφοριών πριν από τη σύναψη της σύμβασης οργανωμένου ταξιδιού στον ταξιδιώτη με σαφή, κατανοητό και ευδιάκριτο τρόπο.

Αξίζει να αναφερθεί πως σύμφωνα με τον νέο νόμο αν ο διοργανωτής και, κατά περίπτωση, ο πωλητής δεν έχει συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις για πληροφόρηση σχετικά με πρόσθετες χρεώσεις πριν από τη σύναψη της σύμβασης οργανωμένου ταξιδιού, ο ταξιδιώτης δεν καταβάλλει τις εν λόγω χρεώσεις, επιβαρύνσεις ή άλλα κόστη.

 


Από: www.ka-business.gr

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία "Τουρισμός"
Κοινοποίησε