Αρχική ΆΠΟΨΗ Πώς να κερδίσεις τις εντυπώσεις στο πρώτο επιχειρηματικό ραντεβού

Πώς να κερδίσεις τις εντυπώσεις στο πρώτο επιχειρηματικό ραντεβού

 

Η καλή επικοινωνία και η πρώτη εντύπωση είναι βασικά όταν συνδιαλέγεσαι με κάποιον, όταν διεξάγεις μια συνομιλία, μια διάλεξη, τόσο σε προσωπικό επίπεδο, όσο και σε επαγγελματικό.

 

Στα 4, μόλις, πρώτα λεπτά κάθε συνάντησης, κάθε γνωριμίας ή συνομιλίας, σχηματίζουμε το 90% της άποψής μας για τον άνθρωπο με τον οποίο γνωριζόμαστε.

 

Το «χτίσιμο» αυτής της σχέσης που θα δημιουργήσουμε, δεν περιορίζεται μονάχα στις λέξεις.

 

Το 55% προέρχεται από τις εκφράσεις του προσώπου.

 

Το 38% τις μη λεκτικές πλευρές της ομιλίας (ένταση – τόνος – χροιά – ποιότητα φωνής).

 

Και μόλις το 7% προέρχεται από την ομιλία καθεαυτήν.

 

Επηρεαζόμαστε κι εμείς οι ίδιοι από τα νεύματά μας, από τις κινήσεις μας και από την φυσιολογία μας. Όταν χαμογελάς, για παράδειγμα, είναι ένδειξη ότι είσαι ευτυχισμένος. Όταν χαμογελάς εσκεμμένα, και πάλι ο εγκέφαλος παίρνει το μήνυμα ότι είσαι ευτυχισμένος και νιώθεις πραγματικά ευτυχισμένος. Το ίδιο ισχύει και με την δυναμικότητα. Ορισμένες εκφράσεις και κινήσεις, φανερώνουν το πόσο ισχυρός είναι κάποιος. Από το στήσιμο του σώματός του, μέχρι κάποιες κινήσεις που κάνει ή και το στυλ του, προδίδει το πόσο ισχυρός και δυναμικός είναι. Ωστόσο, όταν κάνεις κι εσύ ο ίδιος αυτές τις εκφράσεις, όταν υποκριθείς -ας πούμε- ότι είσαι ισχυρός, το σώμα σου και η ψυχολογία σου θα αλλάξει, και θα νιώσεις στα αλήθεια ισχυρός.

 

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι σε πολλές περιπτώσεις το σώμα μας, οι κινήσεις μας, οι εκφράσεις μας, επηρεάζουν άμεσα το μυαλό μας. Δηλάδη τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας.

 

Ορισμένα λάθη, που ίσως θα πρέπει να αποφύγεις σε μια πρώτη εικόνα, σε μια πρώτη επαφή με τον συνομιλητή σου είναι:

 

Α) Να μην καμπουριάζεις, αλλά να διατηρείς την πλάτη σου στητή. Όταν καμπουριάζεις είναι μήνυμα ότι «κλειδώνεις», βαριέσαι, δεν έχεις άποψη επί του θέματος, δεν έχεις δυναμικότητα και αισθάνεσαι άβολα και πιεστικά.

 

Β) Όταν γνέφεις υπερβολικά ή όταν κάνεις υπερβολικές χειρονομίες. Τα παραπάνω είναι ένδειξη ότι προσπαθείς να πείσεις κάποιον με κάθε τρόπο για την δική σου άποψη και την αλήθεια (υπερβολικές χειρονομίες), ή ότι δείχνεις να συμφωνείς και να καταννοείς αυτό που ακούς, χωρίς όμως να συμβαίνει κάτι τέτοιο (γνέφεις υπερβολικά).

 

Γ) Η έντονη οπτική επαφή, υποδηλώνει επιθετικότητα. Είναι λάθος αυτό που λένε ότι πρέπει να κοιτάς ακατάπαυστα τον συνομιλητή σου στα μάτια, άνευ διακοπής. Ιδανικό θα ήταν 8 με 10 δευτερόλεπτα να εστιάζεις συνεχόμενα στα μάτια του συνομιλητή και όχι περισσότερο. Να μεσολαβεί ένα μικρό διάλειμμα και ξανά να επανέρχεται η οπτική επαφή, λένε οι ειδικοί.

Στον αντίποδα, όταν αποφεύγουμε την οπτική επαφή, σημαίνει αυτομάτως ότι τα λόγια μας είναι αναξιόπιστα. Δεν έχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στα λεγόμενά μας και δείχνει ότι θέλουμε να αποκρύψουμε κάτι.

 

Δ) Όταν σφίγγεις τις γροθιές σου, αυτή η κίνηση λειτουργεί όπως ακριβώς τα σταυρωμένα χέρια και πόδια, αφού δείχνουν πως μπλοκάρουμε τις ιδέες των άλλων. Είναι σημάδι εσωστρέφιας και ότι έμμεσα δεν επιθυμούμε τον διάλογο.

 

Ε) Το να κοιτάς το ρολόι, να παίζεις με τα μαλλιά σου, ή με τον γιακά σου, είναι ένδειξη ανυπομονησίας, ότι έχεις έλλειψη αυτοπεποίθησης και έχεις αποσπάσει την προσοχή σου από το θέμα.

 

Ζ) Τέλος, το κάλπικο χαμόγελο, είναι εύκολο να αναγνωρισθεί και ίσως επιφέρει μπελάδες. Οι άνθρωποι που ξέρουν να αποκωδικοποιούν τις εκφράσεις του προσώπου σου, θα αντιληφθούν αμέσως όταν γελάς αληθινά, ή όταν προσποιείσαι πως γελάς. Και αυτή η ενέργεια είναι έκδηλη, διότι όταν χαμογελάς αληθινά, χαμογελάνε και μάτια σου μαζί με το στόμα (πόδι χήνας) και ολόκληρο το πρόσωπό σου. Ενεργοποιούνται όλοι οι μύες του προσώπου. Όταν χαμογελάς υποκριτικά, χαμογελάει μονάχα το στόμα. Οι μύες του προσώπου ενεργοποιούνται μόνο από την μύτη και κάτω, αφήνοντας το επάνω μέρος του προσώπου να μαρτυρήσει τα υπόλοιπα…

 

Ήταν ορισμένα, από πολλά άλλα, σημαντικά σημεία και αξιόλογες κινήσεις που καλό θα ήταν να τις μελετήσεις.

 

Το ka-business.gr προτείνει

Τράπεζα Πειραιώς: Παράταση Προγράμματος Ανταμοιβής Συνεπών Δανειοληπτών Στεγαστικών Δανείων
Η Τράπεζα Πειραιώς, ανταποκρινόμενη με ευθύνη στο ζήτημα της επιβάρυνσης των οικογενειακών προϋπολογισμών από την άνοδο των επιτοκίων διεθνώς, συνεχίζει να στηρίζει έμπρακτα τους...
Νομοθεσία για τις υποδομές Gigabit: πράσινο φως για την επιτάχυνση της ανάπτυξης
Η «νομοθεσία για τις υποδομές Gigabit» αποσκοπεί στη μείωση του κόστους ανάπτυξης υπερταχέων δικτύων. Η νομοθεσία, η οποία έχει ήδη συμφωνηθεί με το Συμβούλιο και...
Δικαίωμα στην επισκευή: νέοι κανόνες για πιο εύκολες και οικονομικές επισκευές
Οι νέοι κανόνες ενισχύουν τα δικαιώματα των καταναλωτών, ελαττώνουν τα σκουπίδια και ενισχύουν τον κλάδο των επισκευών, κάνοντάς τες ευκολότερες και πιο συμφέρουσες. Την Τρίτη...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΜΕΒΓΑΛ: Αγάπης Έργα για την κοινωνία
Για περισσότερα από 74 χρόνια η ΜΕΒΓΑΛ φροντίζει να φέρει στο τραπέζι μας προϊόντα που είναι απαραίτητα για μία ισορροπημένη διατροφή και ενισχύουν την...
Coffee Island: Προχωρά σε σημαντική δωρεά για την εκπαίδευση των νέων νευροχειρουργών
Η ομάδα της Coffee Island, συνεχίζει, με αφοσίωση, να νοιάζεται για όλα αυτά που κάνουν τον κόσμο καλύτερο. Ως αρωγός διαφόρων πρωτοβουλιών που ενισχύουν την...
Τράπεζα Πειραιώς: Παράταση Προγράμματος Ανταμοιβής Συνεπών Δανειοληπτών Στεγαστικών Δανείων
Η Τράπεζα Πειραιώς, ανταποκρινόμενη με ευθύνη στο ζήτημα της επιβάρυνσης των οικογενειακών προϋπολογισμών από την άνοδο των επιτοκίων διεθνώς, συνεχίζει να στηρίζει έμπρακτα τους...