Αρχική BUSINESS “Central Macedonia: The Soul of Greece, the Spirit of Europe»

“Central Macedonia: The Soul of Greece, the Spirit of Europe»

 

 

Συνέντευξη στο Κ&Α

 

Η διέξοδος από την οικονομική κρίση φαίνεται πως θα έρθει από τον Τουρισμό.  Ποιες δράσεις αναπτύσσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για να προσελκύσει το τουριστικό ενδιαφέρων;

 

Είναι γνωστό ότι από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τα καθήκοντά μας αναγνωρίσαμε τον Τουρισμό ως το βασικότερο μοχλό ανάπτυξης της ΠΚΜ. Ειδικότερα σήμερα που η οικονομία, τόσο σε εθνικό όσο και τοπικό επίπεδο, βρίσκεται σε δεινή θέση, η τουριστική ανάπτυξη της Περιφέρειάς μας καθίσταται απαραίτητη προϋπόθεση για την οικονομική και κοινωνική στήριξη των συμπολιτών μας. Για αυτό το λόγο προχωρήσαμε σε ενέργειες και δράσεις, που ξεπερνούν την παραδοσιακή λογική:

  • απευθυνόμαστε στις λεγόμενες νέες αγορές με ισχυρή δυναμική, όπως Ρωσία, Ουκρανία, Τουρκία, Ισραήλ και πρώην χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Ο ίδιος ο Περιφερειάρχης με τη βοήθεια των συνεργατών του παρίσταται και συντονίζει την παρουσία μας στις εκθέσεις, τις παρουσιάσεις και τις συναντήσεις με επαγγελματίες και δημοσιογράφους της αγοράς
  • στηρίζουμε και αναδεικνύουμε το θεματικό τουρισμό, προκειμένου να διευρύνουμε τόσο την τουριστική μας περίοδο όσο και το εύρος των τουριστών, που μας επισκέπτονται. Σαν αποτέλεσμα, αναδεικνύουμε άλλες μορφές τουρισμού (πέραν του καλοκαιρινού) όπως θρησκευτικό – προσκηνυματικό, πολιτιστικό, αγροτουριστικό, ορειβατικό και συνεδριακό. Έχουμε την πολυτέλεια να διαθέτουμε ένα ποικίλο τουριστικό προϊόν, που μπορεί να υποστηρίξει το σύνολο των απαιτήσεων του κοινού
  • εκδώσαμε τουριστικό οδηγό ενιαίο για την Περιφέρεια, που μεταφράστηκε και σε πολλές γλώσσες. Επίσης θα εκδώσουμε ειδικά θεματικά έντυπα για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού
  • αναμένουμε την ολοκλήρωση του μεγάλου διαγωνισμού, που περιλαμβάνει το σύνολο της στρατηγικής μάρκετινγκ της ΠΚΜ, και ο οποίος καθυστερεί λόγω ενστάσεων των συμμετεχόντων

 

 

Έχουν αποδώσει καρπούς αυτές οι ενέργειες;  Είμαστε σε θέση να κάνουμε έναν απολογισμό;

 

Είναι νωρίς να μιλάμε για απολογισμό. Η περσινή χρονιά έκλεισε με άνοδο της τάξης του 15-20% για την ΠΚΜ. Τα μηνύματα για την τρέχουσα χρονιά είναι ανάμεικτα: αφενός υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον, το οποίο εκφράζεται στις τουριστικές εκθέσεις, αφετέρου, όμως, υπάρχει ανησυχία λόγω της εικόνας που έχουν στο εξωτερικό για την κατάσταση στην Ελλάδα. Βρισκόμαστε σε συνεχή επαφή και συνεργασία με τους φορείς και τις επαγγελματικές ενώσεις προκειμένου να υποστηρίζουμε τις προσπάθειες, που κάνουν να εξασφαλίσουν κρατήσεις.

 

Τελικά ποιους τουρίστες θέλουμε;

 

Θέλουμε κάθε είδους τουρίστες. Από τα παραπάνω γίνεται κατανοητό ότι θέλουμε να προσελκύσουμε τουρίστες με διαφορετικά ενδιαφέροντα, διαφόρων ηλικιών και οικονομικών δυνατοτήτων. Η ΠΚΜ προσφέρει εναλλακτικές επιλογές για κάθε είδους τουρίστα.

 

Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα  της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας;

 

Το βασικότερο συγκριτικό πλεονέκτημα της ΠΚΜ είναι το ευρύ τουριστικό προϊόν που προσφέρει. Επίσης, η πρόσβασή της μέσω του οδικού δικτύου είναι ακόμη ένα πλεονέκτημα, τόσο για τον τουρισμό που προέρχεται από την Κεντρική όσο και από την Ανατολική Ευρώπη. Επίσης, πιστεύουμε ότι οι παρούσες συνθήκες κρίσης έχουν οδηγήσει σε μείωση τιμών, οπότε η σχέση ποιότητας – τιμής των υπηρεσιών, που προσφέρονται, να είναι ιδιαιτέρως πλεονεκτική.

 

 Συνέντευξη στο “Κ&Α”

 

Οι δράσεις απαιτούν και μία δαπάνη προβολής. Χρήματα υπάρχουν; Και πως αντιμετωπίζει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας την οικονομική κατάσταση στην χώρα μας;

 

Το χρηματικό κόστος και η υποστήριξη των ενεργειών μας αποτελούν το δεύτερο σημαντικότερο πρόβλημα. Το πιο σημαντικό είναι οι διαδικασίες που απαιτούνται για την έγκριση των δράσεών μας. Παρά το γεγονός ότι δεν λαμβάνουμε εδώ και έτη τα χρήματα, που μας αναλογούν από την κεντρική κυβέρνηση και παρότι αφιερώνουμε δικούς μας πόρους, εντούτοις απαιτούνται εγκρίσεις από τον ΕΟΤ και τις λοιπές υπηρεσίες, που πολλές φορές κωλυσιεργούν. Εμείς από την πλευρά μας με τον κατάλληλο προγραμματισμό προσπαθούμε να μεγιστοποιήσουμε το αποτέλεσμα σε σχέση με τους πόρους που είναι διαθέσιμοι.

 

 

Το ka-business.gr προτείνει

18ο πολυσυνέδριο ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Συνέντευξη του Υπ. Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα στο περιοδικό του ka-business – Θα ανοίξει με κεντρική ομιλία τις εργασίες του...
Ο κ. Σκρέκας μίλησε στην Ραλλίω Λεπίδου και στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΤΞΗ (Απριλίου 2024)   Αναφέρθηκε στον πράσινο και ψηφιακό...
ka-business.gr: Μετράμε αντίστροφα για το 18ο πολυσυνέδριο “Καινοτομία & Ανάπτυξη”
Ένα άκρως ενεργειακό και… antitox πρωινό, είχαν όσοι παρευρέθηκαν σήμερα το πρωι στο Elisabeth Boutique Hotel, στη Συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε το , στο...
Optima bank: Πρωτοβουλία για την εθνική προσπάθεια αντιμετώπισης της υπογεννητικότητας
Σε μία πρωτοβουλία με ουσιαστικό και παράλληλα συμβολικό χαρακτήρα, προχωρά η Optima bank, με υψηλό αίσθημα ευθύνης για το σημαντικό πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρα...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΕΠΙΧ ΙΙ: Ρευστότητα 2,2 δισ. για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας
Η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων -οι οποίες αποτελούν επί της ουσίας τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας- λειτουργεί ως «ελατήριο» για την πολυπόθητη ανάπτυξη της ελληνικής...
Χρηματιστήριο: Πτώση 0,35% για τον γενικό δείκτη
Με ήπια πτώση έκλεισαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, αν και αρχικά κινήθηκαν ανοδικά, με την αγορά να υποχωρεί κάτω...
Η Google μπλόκαρε ή αφαίρεσε πάνω από 5,5 δισεκατομμύρια διαφημίσεις – Ποιός ο λόγος
Η Google δημοσίευσε το Ads Safety Report, την έκθεση για την ασφάλεια των διαφημίσεων. Μέσα από την Έκθεση, η Google μοιράζεται περισσότερες πληροφορίες σχετικά με...