Αρχική BUSINESS “Central Macedonia: The Soul of Greece, the Spirit of Europe»

“Central Macedonia: The Soul of Greece, the Spirit of Europe»

 

 

Συνέντευξη στο Κ&Α

 

Η διέξοδος από την οικονομική κρίση φαίνεται πως θα έρθει από τον Τουρισμό.  Ποιες δράσεις αναπτύσσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για να προσελκύσει το τουριστικό ενδιαφέρων;

 

Είναι γνωστό ότι από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τα καθήκοντά μας αναγνωρίσαμε τον Τουρισμό ως το βασικότερο μοχλό ανάπτυξης της ΠΚΜ. Ειδικότερα σήμερα που η οικονομία, τόσο σε εθνικό όσο και τοπικό επίπεδο, βρίσκεται σε δεινή θέση, η τουριστική ανάπτυξη της Περιφέρειάς μας καθίσταται απαραίτητη προϋπόθεση για την οικονομική και κοινωνική στήριξη των συμπολιτών μας. Για αυτό το λόγο προχωρήσαμε σε ενέργειες και δράσεις, που ξεπερνούν την παραδοσιακή λογική:

  • απευθυνόμαστε στις λεγόμενες νέες αγορές με ισχυρή δυναμική, όπως Ρωσία, Ουκρανία, Τουρκία, Ισραήλ και πρώην χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Ο ίδιος ο Περιφερειάρχης με τη βοήθεια των συνεργατών του παρίσταται και συντονίζει την παρουσία μας στις εκθέσεις, τις παρουσιάσεις και τις συναντήσεις με επαγγελματίες και δημοσιογράφους της αγοράς
  • στηρίζουμε και αναδεικνύουμε το θεματικό τουρισμό, προκειμένου να διευρύνουμε τόσο την τουριστική μας περίοδο όσο και το εύρος των τουριστών, που μας επισκέπτονται. Σαν αποτέλεσμα, αναδεικνύουμε άλλες μορφές τουρισμού (πέραν του καλοκαιρινού) όπως θρησκευτικό – προσκηνυματικό, πολιτιστικό, αγροτουριστικό, ορειβατικό και συνεδριακό. Έχουμε την πολυτέλεια να διαθέτουμε ένα ποικίλο τουριστικό προϊόν, που μπορεί να υποστηρίξει το σύνολο των απαιτήσεων του κοινού
  • εκδώσαμε τουριστικό οδηγό ενιαίο για την Περιφέρεια, που μεταφράστηκε και σε πολλές γλώσσες. Επίσης θα εκδώσουμε ειδικά θεματικά έντυπα για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού
  • αναμένουμε την ολοκλήρωση του μεγάλου διαγωνισμού, που περιλαμβάνει το σύνολο της στρατηγικής μάρκετινγκ της ΠΚΜ, και ο οποίος καθυστερεί λόγω ενστάσεων των συμμετεχόντων

 

 

Έχουν αποδώσει καρπούς αυτές οι ενέργειες;  Είμαστε σε θέση να κάνουμε έναν απολογισμό;

 

Είναι νωρίς να μιλάμε για απολογισμό. Η περσινή χρονιά έκλεισε με άνοδο της τάξης του 15-20% για την ΠΚΜ. Τα μηνύματα για την τρέχουσα χρονιά είναι ανάμεικτα: αφενός υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον, το οποίο εκφράζεται στις τουριστικές εκθέσεις, αφετέρου, όμως, υπάρχει ανησυχία λόγω της εικόνας που έχουν στο εξωτερικό για την κατάσταση στην Ελλάδα. Βρισκόμαστε σε συνεχή επαφή και συνεργασία με τους φορείς και τις επαγγελματικές ενώσεις προκειμένου να υποστηρίζουμε τις προσπάθειες, που κάνουν να εξασφαλίσουν κρατήσεις.

 

Τελικά ποιους τουρίστες θέλουμε;

 

Θέλουμε κάθε είδους τουρίστες. Από τα παραπάνω γίνεται κατανοητό ότι θέλουμε να προσελκύσουμε τουρίστες με διαφορετικά ενδιαφέροντα, διαφόρων ηλικιών και οικονομικών δυνατοτήτων. Η ΠΚΜ προσφέρει εναλλακτικές επιλογές για κάθε είδους τουρίστα.

 

Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα  της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας;

 

Το βασικότερο συγκριτικό πλεονέκτημα της ΠΚΜ είναι το ευρύ τουριστικό προϊόν που προσφέρει. Επίσης, η πρόσβασή της μέσω του οδικού δικτύου είναι ακόμη ένα πλεονέκτημα, τόσο για τον τουρισμό που προέρχεται από την Κεντρική όσο και από την Ανατολική Ευρώπη. Επίσης, πιστεύουμε ότι οι παρούσες συνθήκες κρίσης έχουν οδηγήσει σε μείωση τιμών, οπότε η σχέση ποιότητας – τιμής των υπηρεσιών, που προσφέρονται, να είναι ιδιαιτέρως πλεονεκτική.

 

 Συνέντευξη στο “Κ&Α”

 

Οι δράσεις απαιτούν και μία δαπάνη προβολής. Χρήματα υπάρχουν; Και πως αντιμετωπίζει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας την οικονομική κατάσταση στην χώρα μας;

 

Το χρηματικό κόστος και η υποστήριξη των ενεργειών μας αποτελούν το δεύτερο σημαντικότερο πρόβλημα. Το πιο σημαντικό είναι οι διαδικασίες που απαιτούνται για την έγκριση των δράσεών μας. Παρά το γεγονός ότι δεν λαμβάνουμε εδώ και έτη τα χρήματα, που μας αναλογούν από την κεντρική κυβέρνηση και παρότι αφιερώνουμε δικούς μας πόρους, εντούτοις απαιτούνται εγκρίσεις από τον ΕΟΤ και τις λοιπές υπηρεσίες, που πολλές φορές κωλυσιεργούν. Εμείς από την πλευρά μας με τον κατάλληλο προγραμματισμό προσπαθούμε να μεγιστοποιήσουμε το αποτέλεσμα σε σχέση με τους πόρους που είναι διαθέσιμοι.

 

 

10 Χρόνια ka-business.gr … και συνεχίζουμε!!!
11 Απριλίου του 2011, βγήκε στον διαδικτυακό αέρα το ka-  αναπτύχθηκε στην «καρδιά» της οικονομικής κρίσης. Ο ΣΤΟΧΟΣ ήταν ένας. Να δίνει βήμα, σε όλες του τις...

Το ka-business.gr προτείνει

Κρατικές ενισχύσεις: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απλουστεύει τους κανόνες
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την επέκταση του πεδίου εφαρμογής του γενικού κανονισμού απαλλαγής κατά κατηγορία (ΓΚΑΚ), η οποία θα επιτρέψει στα κράτη μέλη να...
Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Ενισχύει τη χρηματοδότηση της έρευνας για τον κορoνοϊό με 120 εκατ. ευρώ
Η Επιτροπή έχει καταρτίσει κατάλογο 11 νέων έργων αξίας 120 εκατ. ευρώ από το «Horizon Europe», το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό πρόγραμμα έρευνας και καινοτομίας (2021-2027),...
Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Συστήνει συμμαχίες για τους ημιαγωγούς και τις τεχνολογίες βιομηχανικού cloud
Δύο νέες βιομηχανικές συμμαχίες ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή: τη συμμαχία για τους επεξεργαστές και τις τεχνολογίες ημιαγωγών και την ευρωπαϊκή συμμαχία για τα βιομηχανικά...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΕΕ: Ενέκρινε κρατική ενίσχυση 110 εκατ. ευρώ στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Την έγκρισή της έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην οικονομική ενίσχυση ύψους 110 εκατομμυρίων ευρώ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Α.Ε. για τη ζημία που προκλήθηκε...
Χρίστος Δήμας: Χρηματοδότηση 56.271.056 ευρώ για την ενίσχυση της έρευνας
Με ευρώ θα ενισχυθεί το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας για το σύνολο των ερευνητικών Ινστιτούτων και των δομών του, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός...
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Θερινό σχολείο επιχειρηματικότητας για μαθητές στο Εκπαιδευτικό Κέντρο της Χ.Α.Ν.Θ. στο Νυμφαίο
Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και η Χ.Α.Ν.Θ. δίνουν τη δυνατότητα σε νέους και νέες 14-18 ετών να έρθουν σε επαφή με τις έννοιες της επιχειρηματικότητας...