Αρχική BUSINESS “Cyprus in your Heart”

“Cyprus in your Heart”

Συνέντευξη στο “Κ&Α”

Ποιες δράσεις αναπτύσσει ο ΚΟΤ για να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες από το εξωτερικό;

 

Η προσέλκυση τουριστών από το εξωτερικό αποτελεί βασικό πυλώνα των ενεργειών και δραστηριοτήτων μας και αυτό αντικατοπτρίζεται και στα κονδύλια που διατίθενται προς αυτή την κατεύθυνση. Ο ΚΟΤ δραστηριοποιείται σε πολλά επίπεδα και με ποικίλους τρόπους για να επιτευχθεί η προώθηση της χώρας μας και η προσέλκυση τουρισμού από  διάφορες αγορές του εξωτερικού, κυρίως Ευρωπαϊκές.

 

Ενδεικτικά να αναφέρω την υλοποίηση διαφημιστικών εκστρατειών υπό το πετυχημένο μας σλόγκαν “Cyprus in your Heart”, την εντατική πραγματοποίηση επαφών με οργανωτές ταξιδιών και αεροπορικές εταιρείες, που στοχεύουν στην ενίσχυση της συνεργασίας μας μαζί τους, τη φιλοξενία στην Κύπρο ξένων τουριστικών πρακτόρων και δημοσιογράφων, την υλοποίηση προγραμμάτων δημοσίων σχέσεων από τα Γραφεία του ΚΟΤ εξωτερικού, που περιλαμβάνουν τη διοργάνωση εκδηλώσεων προβολής και τη συμμετοχή μας σε τουριστικές εκθέσεις σε διάφορες χώρες. Σημαντική είναι και η υλοποίηση της Στρατηγικής Ηλεκτρονικού Μάρκετινγκ του ΚΟΤ που στοχεύει στη μεγιστοποίηση του οφέλους με την αξιοποίηση της τεχνολογίας.

 

Πώς αντιμετωπίζει ο ΚΟΤ την οικονομική κατάσταση στον διεθνή χώρο και πόσο αυτή έχει επηρεάσει την τουριστική κίνηση της Κύπρου;

 

Αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι  η παγκόσμια οικονομική κρίση επηρέασε αρνητικά τους περισσότερους τουριστικούς προορισμούς συμπεριλαμβανομένου, όπως ήταν αναμενόμενο, και του νησιού μας. Τα δημοσιονομικά προβλήματα και τα προβλήματα των εθνικών οικονομιών σημαντικών χωρών πηγών τουρισμού για την Κύπρο όπως και η συνεπαγόμενη μείωση στο διαθέσιμο εισόδημα για διακοπές στα νοικοκυριά της Ευρώπης είχε δυστυχώς επιπτώσεις στον τουριστικό τομέα της Κύπρου τα τελευταία χρόνια.   Με ικανοποίηση όμως παρατηρήσαμε ότι το 2011 πετύχαμε πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα, τόσο στις  τουριστικές αφίξεις μας (αύξηση 10.1%) , όσο και στα έσοδα από τον τουρισμό (αύξηση  12.5%). Βεβαίως, τα περσινά αποτελέσματα δεν είναι άσχετα με την πολιτική αστάθεια  που επικράτησε σε ανταγωνιστικούς μας προορισμούς, όμως ένας κύριος λόγος επίτευξής τους είναι και οι δικές μας συντονισμένες ενέργειες, ιδίως στους τομείς της βελτίωσης της προσβασιμότητας της Κύπρου και της ενίσχυσης των συνεργασιών μας με σημαντικούς οργανωτές ταξιδιών του εξωτερικού.

Τι μηνύματα δέχεστε από τις μεγάλες αγορές του Εξωτερικού;

 

Τα μηνύματα που δεχόμαστε από το εξωτερικό είναι ότι το 2012 είναι μια ακόμα ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για τον τουρισμό. Η παγκόσμια οικονομική κρίση  συνεχίζει να δημιουργεί προβλήματα στον τουριστικό τομέα και ο διεθνής ανταγωνισμός μεταξύ των τουριστικών προορισμών  εντείνεται συνεχώς.

 

Σίγουρα η κατάσταση μάς προβληματίζει και παρακολουθούμε τις εξελίξεις με μεγάλη προσοχή. Η δική μας δέσμευση είναι ότι και φέτος θα εργαστούμε πολύ σκληρά, για να αξιοποιήσουμε τους πόρους μας όσο καλύτερα γίνεται για την επίτευξη των καλυτέρων δυνατών αποτελεσμάτων.

 

Τι σας κάνει και είστε αισιόδοξος πως μπορεί να αντιστραφεί το κλίμα;

 

Η οικονομική κρίση δεν μπορεί να διαρκέσει για πάντα. Τα πράγματα σύντομα θα βελτιωθούν. Όσον αφορά την αισιοδοξία μου, αυτή πηγάζει από τη γνώση μου για τις ικανότητες και τη μεγάλη θέληση των συνεργατών μου στον ΚΟΤ αλλά και όλων των εμπλεκόμενων στον τουριστικό τομέα. Ο Κυπριακός τουρισμός είναι πολύ δυνατός και ανθεκτικός και αυτό αποδείχθηκε επανειλημμένα.

 

Σε ποιες αγορές δίνετε μεγαλύτερο βάρος για τη τουριστική σας προβολή;

 

Το μεγαλύτερο βάρος μας, ιδιαίτερα φέτος με την αισθητή μείωση των κονδυλίων μας για προώθηση και προβολή, πέφτει στις αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ρωσίας / Ουκρανίας, της Γερμανίας και της Σουηδίας. Όμως, ιδιαίτερα σημαντικές για μας είναι και οι αγορές της Ελλάδας, των Αραβικών Χωρών και της κεντρικής Ευρώπης.

 

Εκτιμάτε ότι υπάρχουν περιθώρια συνεργασιών με την Ελλάδα και σε ποιους τομείς;

 

Όπως και σε άλλους τομείς, έτσι και στον τουρισμό επιδιώκουμε και μελετούμε ενδεχόμενα συνεργασιών με μια αδελφική χώρα όπως είναι η Ελλάδα. Υπάρχει μια αρκετά ικανοποιητική συνεργασία μεταξύ ΚΟΤ και ΕΟΤ και το ενδεχόμενο κατάρτισης κοινών προγραμμάτων για προσέλκυση τουρισμού από μακρινούς προορισμούς μελετάται.

 

Όσον αφορά τον τουρισμό από και προς τις δύο χώρες, άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι εδώ και η χρόνια η Ελλάδα αποτελεί την πρώτη επιλογή για τον κύπριο τουρίστα αφού το μεγαλύτερο ποσοστό του εξερχόμενου τουρισμού μας επιλέγει Ελλάδα, ενώ για τους Ελλαδίτες η Κύπρος αποτελεί επίσης αγαπητό προορισμό. 

 

Πώς ατενίζετε το μέλλον και πού θα εστιάσει ο ΚΟΤ;

 

Είμαι αισιόδοξος για τον τουριστικό τομέα στην Κύπρο και πιστεύω ότι μπορούμε να φτάσουμε ακόμα ψηλότερα ως τουριστικός προορισμός. Ως ΚΟΤ, θα εστιαστούμε στην υλοποίηση του Στρατηγικού Σχεδίου μας, που καλύπτει την περίοδο 2011 – 2015 με όραμα την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος. Βάσει του σχεδίου προβλέπεται αναβάθμιση της τουριστικής υποδομής, διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της Κύπρου, αναβάθμιση  των γνώσεων και δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού που απασχολείται στον τομέα και άλλα.

 

 


Διαβάστε την έντυπη έκδοση του ka-business.gr

Έντυπη Έκδοση του περιοδικού:

 

 

Το ka-business.gr προτείνει

18ο πολυσυνέδριο ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Συνέντευξη του Υπ. Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα στο περιοδικό του ka-business – Θα ανοίξει με κεντρική ομιλία τις εργασίες του...
Ο κ. Σκρέκας μίλησε στην Ραλλίω Λεπίδου και στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΤΞΗ (Απριλίου 2024)   Αναφέρθηκε στον πράσινο και ψηφιακό...
ka-business.gr: Μετράμε αντίστροφα για το 18ο πολυσυνέδριο “Καινοτομία & Ανάπτυξη”
Ένα άκρως ενεργειακό και… antitox πρωινό, είχαν όσοι παρευρέθηκαν σήμερα το πρωι στο Elisabeth Boutique Hotel, στη Συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε το , στο...
Optima bank: Πρωτοβουλία για την εθνική προσπάθεια αντιμετώπισης της υπογεννητικότητας
Σε μία πρωτοβουλία με ουσιαστικό και παράλληλα συμβολικό χαρακτήρα, προχωρά η Optima bank, με υψηλό αίσθημα ευθύνης για το σημαντικό πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρα...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΕΠΙΧ ΙΙ: Ρευστότητα 2,2 δισ. για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας
Η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων -οι οποίες αποτελούν επί της ουσίας τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας- λειτουργεί ως «ελατήριο» για την πολυπόθητη ανάπτυξη της ελληνικής...
Χρηματιστήριο: Πτώση 0,35% για τον γενικό δείκτη
Με ήπια πτώση έκλεισαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, αν και αρχικά κινήθηκαν ανοδικά, με την αγορά να υποχωρεί κάτω...
Η Google μπλόκαρε ή αφαίρεσε πάνω από 5,5 δισεκατομμύρια διαφημίσεις – Ποιός ο λόγος
Η Google δημοσίευσε το Ads Safety Report, την έκθεση για την ασφάλεια των διαφημίσεων. Μέσα από την Έκθεση, η Google μοιράζεται περισσότερες πληροφορίες σχετικά με...