Αρχική BUSINESS Νέα Καταναλωτές σχεδιάζουν τα νέα καταστήματα του Μαρινόπουλου!

Καταναλωτές σχεδιάζουν τα νέα καταστήματα του Μαρινόπουλου!

 

 

Ειδικότερα, η Μαρινόπουλος Α.Ε. σε συνεργασία με το ELTRUM, το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν του Πανεπιστημίου, πραγματοποίησε μελέτη η οποία κράτησε περισσότερους από 12 μήνες, με στόχο την αναμόρφωση του καταστήματος σύμφωνα με τις παρατηρήσεις που διατύπωσε το καταναλωτικό κοινό.

Μετά την ολοκλήρωση της έρευνας και τις κατάλληλες προσαρμογές του σούπερ μάρκετ, διαπιστώθηκε ότι, το μέσο «καλάθι» αγορών αυξήθηκε σε αξία κατά 21%, ο μέσος αριθμός μη προγραμματισμένων αγορών επίσης αυξήθηκε κατά 18%, ενώ η μέση διάρκεια επίσκεψης μειώθηκε κατά 20%.

Παράλληλα, σε επίπεδο καταναλωτή, η συχνότητα επίσκεψης ανά μήνα αυξήθηκε κατά 9%, καθώς και οι αγορές ανά μήνα κατά 5%, καταδεικνύοντας ότι οι παρεμβάσεις που επιχειρήθηκαν λειτούργησαν θετικά στα έσοδα του καταστήματος και την ικανοποίηση των πελατών.

 

Για την εκτέλεση της έρευνας, οι μελετητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών βασίστηκαν στην ανάλυση στοιχείων από 800.000 «καλάθια» πελατών του συγκεκριμένου καταστήματος και αμέτρητες συνεντεύξεις καταναλωτών και, βάσει αυτών, κατέληξαν σε 9 «αγοραστικά ταξίδια» (shopping missions) και σε αντίστοιχες κατηγοριοποιήσεις καταναλωτικών αναγκών, ανακαλύπτοντας την ιδανική γειτνίαση των τμημάτων, έτσι ώστε ο επισκέπτης να βρίσκει στο σούπερ μάρκετ αυτό που επιθυμεί εύκολα, γρήγορα και βάσει των όσων πραγματικά επιδιώκει να προμηθευτεί.

 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η αναδιοργάνωση του καταστήματος έγινε πρώτα σε πειραματικό επίπεδο με τη χρήση τεχνολογίας ψηφιακής απεικόνισης καταστήματος στο Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας (intouch) της Procter & Gamble, δίνοντας την ευκαιρία σε 240 καταναλωτές να σχολιάσουν τις προτεινόμενες μετατροπές.

 

Στη συνέχεια, τα αποτελέσματα των ερευνών εφαρμόστηκαν ρεαλιστικά σε ένα πιλοτικό κατάστημα, για τη μετατροπή του οποίου η Μαρινόπουλος Α.Ε. επένδυσε σημαντικά κεφάλαια, ενώ από την επικοινωνία που είχε η εταιρεία με τους πελάτες της αναδείχθηκαν τα ποιοτικά στοιχεία του νέου χώρου, όπως η απλότητα, ο καλός φωτισμός, η απέριττη διακόσμηση, η ξεκάθαρη τμηματοποίηση και η σηματοδότηση των κατηγοριοποιήσεων των προϊόντων, στοιχεία που συνθέτουν τη νέα ατμόσφαιρα του Carrefour Μαρινόπουλος, στο Μαρκόπουλο.

Το κατάστημα αναδιοργανώθηκε πλήρως τον περασμένο Ιούλιο και το Σεπτέμβριο έγινε εκ νέου ποσοτική και ποιοτική έρευνα για τον επανέλεγχο των στόχων και την επαναξιολόγηση της ευκολίας της αγοραστικής εμπειρίας σε συνδυασμό με το χρόνο εξυπηρέτησης. Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας, αλλά και η εξέλιξη των πωλήσεων, δικαίωσαν το εγχείρημα της Μαρινόπουλος Α.Ε., να δημιουργήσει ένα κατάστημα όπως το θέλουν οι ίδιοι οι καταναλωτές!

Tα αποτελέσματα της πρώτης πειραματικής φάσης ήταν πολύ ενθαρρυντικά. Συγκεκριμένα, η σύγκριση μεταξύ των δύο εναλλακτικών έδειξε ότι η διάταξη βάσει των αγοραστικών αποστολών οδηγεί σε μια αύξηση της τάξης του 18% στο μέσο μέγεθος καλαθιού, ενώ συγχρόνως οδηγεί σε μία μείωση της τάξης του 19% στη μέση διάρκεια επίσκεψης. Επίσης, ο αριθμός των μη προγραμματισμένων αγορών αυξήθηκε κατά 15% χωρίς να μειωθεί η στάση των καταναλωτών απέναντι στο νέο κατάστημα. Επίσης, οι συμμετέχοντες καταναλωτές δήλωσαν πώς μπορούν να βρουν πιο γρήγορα και πιο εύκολα τα προϊόντα που θέλουν σε μια διάταξη βάσει των αγοραστικών αποστολών σε επίπεδο 38%

 

 

 

10 Χρόνια ka-business.gr … και συνεχίζουμε!!!
11 Απριλίου του 2011, βγήκε στον διαδικτυακό αέρα το ka-  αναπτύχθηκε στην «καρδιά» της οικονομικής κρίσης. Ο ΣΤΟΧΟΣ ήταν ένας. Να δίνει βήμα, σε όλες του τις...

Το ka-business.gr προτείνει

Δεύτερη ευκαιρία! Για όσους έχασαν τη ρύθμιση των 100-120 δόσεων
Πώς μπορείτε να επωφεληθείτε. // Του Ευστάθιου Λιακόπουλου, Founder & CEO της εταιρείας BSS Τη δυνατότητα επανένταξης στη ρύθμιση των 100-120 δόσεων δίνει η εφορία...
Ταμείο Ανάκαμψης: 2 δισ. ευρώ σε επιχειρήσεις και αγορά
Μέσα από τις ειδικές δράσεις που θα ενεργοποιούνται σταδιακά από το Ταμείο Ανάκαμψης, έρχονται άμεσες και έμμεσες ενισχύσεις συνολικού ύψους 1,95 δισ. ευρώ για...
Φορολογικές δηλώσεις: Στο 3% η έκπτωση για την εφάπαξ καταβολή φόρου
Αυτό δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, επισημαίνοντας, παράλληλα, ότι αυξάνεται στο 3% η έκπτωση για την καταβολή του φόρου έως τέλος Ιουλίου. Ενώ,...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Δεύτερη ευκαιρία! Για όσους έχασαν τη ρύθμιση των 100-120 δόσεων
Πώς μπορείτε να επωφεληθείτε. // Του Ευστάθιου Λιακόπουλου, Founder & CEO της εταιρείας BSS Τη δυνατότητα επανένταξης στη ρύθμιση των 100-120 δόσεων δίνει η εφορία...
Πέθανε η γνωστή σκηνογράφος και ενδυματολόγος Έλλη Παπαγεωργακοπούλου
Έφυγε από τη ζωή η γνωστή σκηνογράφος και ενδυματολόγος Έλλη Παπαγεωργακοπούλου, με πολλές σημαντικές δουλειές στο θέατρο, αλλά και στον κινηματογράφο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Παπαγεωργακοπούλου έδωσε τέλος στη...
Ταμείο Ανάκαμψης: 2 δισ. ευρώ σε επιχειρήσεις και αγορά
Μέσα από τις ειδικές δράσεις που θα ενεργοποιούνται σταδιακά από το Ταμείο Ανάκαμψης, έρχονται άμεσες και έμμεσες ενισχύσεις συνολικού ύψους 1,95 δισ. ευρώ για...