Αρχική BUSINESS Νέα ΜΕΤΡΟ με διατήρηση του σταθμού στη Βενιζέλου θέλουν επιχειρηματικοί φορείς της Θεσσαλονίκης

ΜΕΤΡΟ με διατήρηση του σταθμού στη Βενιζέλου θέλουν επιχειρηματικοί φορείς της Θεσσαλονίκης

 

Στη Σύσκεψη συμμετείχαν ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης κ.Μ.Ζορπίδης, ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης κ. Π.Παπαδόπουλος, ο Γεν.Γραμματέας του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης κ.Κ.Χαντζαρίδης, ο κ. Χρ. Γεωργίου εκπρόσωπος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Β.Ε., ο κ. Δ.Ραίδης εκπρόσωπος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Β.Ε. και ο κ. Ι.Μανδρίνος Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών-Εμπόρων Θεσσαλονίκης. Συμμετείχαν, επίσης, ο κ.Ευστ.Αβραμίδης Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, καθώς και ο κ.Π.Μπίλιας Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου, ο οποίος κλήθηκε να ενημερώσει τους συμμετέχοντες φορείς. ως ο πλέον  ειδικός, αναφορικά με τις πρόσφατες εξελίξεις και τις συνέπειές τους στις εργασίες κατασκευής του Μετρό.   

 

Το Μετρό: ένα έργο, που είχε μπει στην αφετηρία ως αναπτυξιακή υπόσχεση για την πόλη, έχει μετατραπεί πλέον σε πηγή καθημερινών προβλημάτων, τα οποία δεν δείχνουν να τελειώνουν, παρότι έχουν περάσει 12 χρόνια από την τελική απόφαση κατασκευής του και εννέα από την έναρξη των εργασιών.

 Η  τελευταία εξέλιξη στις εργασίες κατασκευής του Μετρό, η οποία αφορά σε πρόσφατη απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, ακυρώνοντας προηγούμενη απόφασή, που προέβλεπε απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου, για την κατασκευή του σταθμού του Μετρό,  απαγορεύει, πλέον, την απόσπαση, με αποτέλεσμα αφενός   να μην υπάρχει βιώσιμη οικονομικά και τεχνικά λύση κατασκευής του  σταθμού και αφετέρου να είναι ορατός πλέον ο κίνδυνος της διακοπής του έργου.

Κατά τη διάρκεια της Σύσκεψης ρητά επισημάνθηκε ότι θα πρέπει να γίνουν άμεσα  όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί επιτέλους το έργο. Ούτε η πόλη αντέχει  την καθυστέρηση από ενδεχόμενη επαναδημοπράτηση  ούτε η χώρα το κόστος σε χρήμα.

Θα πρέπει, ταυτόχρονα, να υπάρξει άμεση αντιμετώπιση του ζητήματος που έχει ανακύψει στον σταθμό Βενιζέλου με τις αρχαιότητες. Λύσεις υπάρχουν και έχουν τεκμηριωθεί επιστημονικά. Το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου κι αυτό είναι αδιαμφισβήτητο.

Επιθυμία όλων αποτελεί η διαφύλαξη της ιστορικής κληρονομιάς της πόλης, όπως αυτή αποτυπώνεται στα αρχαιολογικά ευρήματα της οδού Βενιζέλου. Ωστόσο, ο σταθμός Βενιζέλου δεν είναι δυνατόν να καταργηθεί, όπως θα συμβεί αν ισχύσει η απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) υπέρ της διατήρησης των αρχαιοτήτων in situ(αντί της προσωρινής απόσπασης και επανατοποθέτησής τους, που έχει τεκμηριωθεί ως ιδανική λύση).

 

Απαιτείται, τέλος, η άμεση σύνταξη νέου ρεαλιστικού χρονοδιαγράμματος για το έργο, το οποίο στο εξής θα τηρείται κατά γράμμα, χωρίς παρεκκλίσεις.

 

Με βάση όλα τα παραπάνω, αποφασίσθηκε να υποβληθεί  κοινό Υπόμνημα επιστημονικών, παραγωγικών και κοινωνικών φορέων της Θεσσαλονίκης, με το οποίο να ΖΗΤΕΙΤΑΙ

 

 

 

– Από την Κυβέρνηση να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε το έργο να προχωρήσει επιτέλους απρόσκοπτα.

 

– Από την Τοπική Αυτοδιοίκηση να υποστηρίξει το έργο και να βοηθήσει, ως οφείλει, την άμεση συνέχισή του.

 

 Οι κάτοικοι αυτής της πόλης, η επιχειρηματική της κοινότητα, η επιστημονική της κοινότητα, η Θεσσαλονίκη Απαιτεί το σεβασμό όλων απέναντι  στην πόλη, στους πολίτες της και σε όσους θυσιάστηκαν και θυσιάζονται καθημερινά κλείνοντας τις επιχειρήσεις τους και μένοντας χωρίς δουλειά για να επιτευχθεί ο στόχος: ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ.»

 

10 Χρόνια ka-business.gr … και συνεχίζουμε!!!
11 Απριλίου του 2011, βγήκε στον διαδικτυακό αέρα το ka-  αναπτύχθηκε στην «καρδιά» της οικονομικής κρίσης. Ο ΣΤΟΧΟΣ ήταν ένας. Να δίνει βήμα, σε όλες του τις...

Το ka-business.gr προτείνει

Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Ενισχύει τη χρηματοδότηση της έρευνας για τον κορoνοϊό με 120 εκατ. ευρώ
Η Επιτροπή έχει καταρτίσει κατάλογο 11 νέων έργων αξίας 120 εκατ. ευρώ από το «Horizon Europe», το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό πρόγραμμα έρευνας και καινοτομίας (2021-2027),...
Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Συστήνει συμμαχίες για τους ημιαγωγούς και τις τεχνολογίες βιομηχανικού cloud
Δύο νέες βιομηχανικές συμμαχίες ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή: τη συμμαχία για τους επεξεργαστές και τις τεχνολογίες ημιαγωγών και την ευρωπαϊκή συμμαχία για τα βιομηχανικά...
CINEA: Έγκριση χρηματοδότησης προγραμμάτων ηλεκτροδότησης και ηλεκτροφόρτισης πλοίων σε Πειραιά και Ηράκλειο
Έργα που στοχεύουν στην εξασφάλιση της συμβατότητας των υποδομών των λιμένων της χώρας για την εισαγωγή της δυνατότητας ηλεκτροδότησης και ηλεκτροφόρτισης των ελλιμενισμένων πλοίων,...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Συνεργασία ΕΚΠΑ – YALE για εκπαιδευτικό και ερευνητικό κέντρο για την περιβαλλοντική υγεία
Την ίδρυση ενός εκπαιδευτικού και ερευνητικού κέντρου, σε συνεργασία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Yale των ΗΠΑ, με αντικείμενο τη...
Συνάντηση Σταϊκούρα και Ντόναχιου: Η ελληνική οικονομία άντεξε στην πανδημία
Κοινή διαπίστωση των δύο πλευρών είναι ότι "η ελληνική οικονομία επέδειξε αξιοσημείωτη αντοχή στη δίνη της υγειονομικής κρίσης", δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας...
Κικίλιας: Νέα κίνητρα σε ιατρούς και φαρμακοποιούς για την Εθνική Εκστρατεία Εμβολιασμού
Φαρμακοποιοί και ιατροί θα μπορούν να κλείνουν ραντεβού για εμβολιασμό στους ενδιαφερόμενους με αποζημίωση 10 ευρώ το ραντεβού, ανέφερε σε δήλωσή του ο υπουργός...