Αρχική BUSINESS Νέα Μηδενικό αποτέλεσμα στην ανάπτυξη της αγοράς μεταφορών επιτεύχθηκε από την απελευθέρωση, που...

Μηδενικό αποτέλεσμα στην ανάπτυξη της αγοράς μεταφορών επιτεύχθηκε από την απελευθέρωση, που αφορά στα φορτηγά Δ.Χ.

Όπως επισήμανε κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, στο πλαίσιο του 15ου Πανελληνίου Συνεδρίου Logistics, ο κ. Ιωάννης Σιαμάς, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς, από την απελευθέρωση στον κλάδο των μεταφορών επηρεάστηκε μόνο η άϋλη αξία των Δ.Χ. οχημάτων και μέχρι εκεί, καθώς η νέα νομοθεσία δεν έχει καμία πρόβλεψη για οργάνωση των εμπορευματικών μεταφορών, ούτε περιλαμβάνει στρατηγική για συνεργασίες-συνέργιες μεταξύ των μεταφορικών επιχειρήσεων.

Έτσι εκτιμάται πως δεν έχουν δημιουργηθεί παραπάνω από 50 μεταφορικές εταιρίες πανελλαδικά, με το νέο καθεστώς. Αντίθετα, κατά τον ίδιο, το δημόσιο εξαιτίας της συρρίκνωσης του μεταφορικού έργου χάνει έσοδα στο δημοσιονομικό σκέλος, καθώς λιγότερες μεταφορές σημαίνουν περιορισμένοι πρόσοδοι στα κρατικά ταμεία από τα διόδια (όπου εισπράττει το κράτος τα διόδια) και από τα καύσιμα, που χρησιμοποιούνται και ενσωματώνουν ιδιαίτερα υψηλούς φόρους.

Επιπλέον ο κ. Σιαμάς τόνισε πως η απελευθέρωση των μεταφορών δεν έχει ωφελήσει καθόλου την πτώση των τιμών προϊόντων στο ράφι των σούπερ-μάρκετ, καθώς επί της αξίας ενός προϊόντος μόλις το 28% αφορά στο κόστος μεταφοράς, ενώ την ίδια στιγμή το 56% έχει σχέση με το κόστος αποθήκευσης.

Το τελευταίο δεν μπορεί να υποχωρήσει εύκολα, καθώς οι τιμές του real-estate για τα σχετικά αποθηκευτικά συγκροτήματα δεν έχουν συρρικνωθεί σημαντικά μέχρι στιγμής. Μάλιστα ο κ. Σιαμάς προχωρώντας ένα βήμα παραπάνω είπε πως οι αιτίες της «αντίστασης» της μείωσης των τιμών στο ράφι θα πρέπει να αναζητηθούν στις εμπορικές-παροχής υπηρεσιών σχέσεις μεταξύ βιομηχανίας και λιανεμπορίου, αναφέροντας με έμφαση τα επιπλέον κόστη, που ενσωματώνονται στην τελική λιανική τιμή (για το ράφι, για την είσοδο-διείσδυση μίας εταιρίας στο σούπερ-μάρκετ και για προωθητικές ενέργειες).

Ο Πρόεδρος της Ένωσης πάντως προέβλεψε συγχωνεύσεις-εξαγορές στον κλάδο των μεταφορών και μάλιστα ενδεχομένως με «πρωταγωνιστές» ξένες επιχειρήσεις του κλάδου.

Από την πλευρά του ο Καθηγητής του ΑΠΘ και Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Logistics Βορείου Ελλάδος, κ. Ελευθέριος Ιακώβου, υπογράμμισε πως στην περιοχή της Ν.Α. Ευρώπης διέρχονται 19 εκατ. Teus (εμπορευματοκιβώτια), ενώ πρόσθεσε πως χρειάζεται ένα κομμάτι αυτής της «πίτας» να το αξιοποιήσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα είπε πως καταγράφεται ασυνέπεια στον εκτελωνισμό στα ελληνικά λιμάνια και επομένως στην παράδοση φορτίων, διευκρινίζοντας πως «ευχής έργον» θα ήταν τα τελωνεία εντός λιμενικών εγκαταστάσεων στη χώρα μας να εργάζονται 7 ημέρες την εβδομάδα σε 24ωρη βάση.

Ο Δήμαρχος της Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννης Μπουτάρης τόνισε πως η Θεσσαλονίκη έχει κακό σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο και αν δεν αλλάξουν ριζικά κάποια πράγματα το λιμάνι της θα γίνει μία μικρή γραφική μαρίνα. «Θα μας φάνε τα λιμάνια του Δυρραχίου και του Μπουργκάς» είπε χαρακτηριστικά υπογραμμίζοντας την ανάγκη να γίνει το λιμάνι της συμπρωτεύουσας hub κρουαζιέρας και κέντρο logistics. Επιπλέον τάχθηκε υπέρ της παραχώρησης γενικά δραστηριοτήτων σε ιδιώτες, εφόσον μπορούν να εκτελέσουν την όποια δραστηριότητα πιο φθηνά και αποτελεσματικά.

«Οι συνδυασμένες μεταφορές έχουν νόημα μόνο στον οδικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης και μετά στο εξωτερικό», επισήμανε ο Δρ. Σεραφείμ Κάπρος, Αναπληρωτής Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου και Μέλος της Μόνιμης Επιτροπής Logistics του ΥΜΕ. Ακόμη υπογράμμισε την ανεπάρκεια του Ν.3333 για τα εμπορευματικά κέντρα, καθώς δεν ενσωματώνει ένα master-plan σε εθνικό επίπεδο για το σχεδιασμό όλων αυτών των επενδυτικών πρωτοβουλιών, ενώ δεν έχουν εξακριβωθεί οι χρήσεις γης για εμπορευματικά κέντρα και αντίθετα έχουν δοθεί πρόχειρες λύσεις μέσα από μία οριακή νομιμότητα σε ορισμένες περιοχές της χώρας για εγκατάσταση Logistic-Centers.

 

Το 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο πραγματοποιείται μαζί με το εναρκτήριο διεθνές 1st Southeast European Congress on Supply Chain Management στη Θεσσαλονίκη στις 11-12 Νοεμβρίου 2011.

 

Το ka-business.gr προτείνει

18ο πολυσυνέδριο ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Συνέντευξη του Υπ. Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα στο περιοδικό του ka-business – Θα ανοίξει με κεντρική ομιλία τις εργασίες του...
Ο κ. Σκρέκας μίλησε στην Ραλλίω Λεπίδου και στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΤΞΗ (Απριλίου 2024)   Αναφέρθηκε στον πράσινο και ψηφιακό...
ka-business.gr: Μετράμε αντίστροφα για το 18ο πολυσυνέδριο “Καινοτομία & Ανάπτυξη”
Ένα άκρως ενεργειακό και… antitox πρωινό, είχαν όσοι παρευρέθηκαν σήμερα το πρωι στο Elisabeth Boutique Hotel, στη Συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε το , στο...
Optima bank: Πρωτοβουλία για την εθνική προσπάθεια αντιμετώπισης της υπογεννητικότητας
Σε μία πρωτοβουλία με ουσιαστικό και παράλληλα συμβολικό χαρακτήρα, προχωρά η Optima bank, με υψηλό αίσθημα ευθύνης για το σημαντικό πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρα...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΕΠΙΧ ΙΙ: Ρευστότητα 2,2 δισ. για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας
Η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων -οι οποίες αποτελούν επί της ουσίας τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας- λειτουργεί ως «ελατήριο» για την πολυπόθητη ανάπτυξη της ελληνικής...
Χρηματιστήριο: Πτώση 0,35% για τον γενικό δείκτη
Με ήπια πτώση έκλεισαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, αν και αρχικά κινήθηκαν ανοδικά, με την αγορά να υποχωρεί κάτω...
Η Google μπλόκαρε ή αφαίρεσε πάνω από 5,5 δισεκατομμύρια διαφημίσεις – Ποιός ο λόγος
Η Google δημοσίευσε το Ads Safety Report, την έκθεση για την ασφάλεια των διαφημίσεων. Μέσα από την Έκθεση, η Google μοιράζεται περισσότερες πληροφορίες σχετικά με...