Αρχική BUSINESS Νέα Σούπερ μάρκετ: Προσφορές για αύξηση κατανάλωσης

Σούπερ μάρκετ: Προσφορές για αύξηση κατανάλωσης

Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν πως οι «γενναίες» προσφορές είναι κάτι παραπάνω από αναγκαίες για να αναστραφεί η κάμψη της κατανάλωσης, η οποία παρά τον πόλεμο τιμών υποχωρεί με πρωτοφανείς ρυθμούς για τα δεδομένα του λιανεμπορίου τροφίμων, αγγίζοντας ακόμη και το 5%.

Την αρχή στο νέο γύρο προσφορών έκανε πριν από μερικά 24ώρα η Carrefour Μαρινόπουλος, η οποία σε μία κίνηση που δεν έχει προηγούμενο ανακοίνωσε πως μετέτρεψε τον Ιούνιο σε «Μήνα Χαμηλών Τιμών». Συγκεκριμένα, από τις 8 Ιουνίου έως τις 5 Ιουλίου, οι καταναλωτές σε όλα τα καταστήματα Carrefour και Carrefour Μαρινόπουλος μπορούν να βρουν χαμηλές τιμές σε βασικές κατηγορίες προϊόντων που εναλλάσσονται κάθε εβδομάδα.

Η γαλλική εταιρεία, μετά την αλλαγή «σκυτάλης» στην ηγεσία της και την αντικατάσταση του οικονομικού διευθυντή, εμφανίζεται αποφασισμένη να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να κερδίσει το χαμένο έδαφος από τον ανταγωνισμό. Αυτό, πάντως, δεν θα είναι και τόσο εύκολο, καθώς όλες οι μεγάλες αλυσίδες, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, η ΜΕΤΡΟ και η Μασούτης, είτε έχουν σε εξέλιξη σημαντικές προσφορές είτε ετοιμάζουν ανάλογες για το επόμενο διάστημα.

«Στροφή στα φθηνά»

Υπενθυμίζεται πως τα τελευταία δύο χρόνια όλες οι επιχειρήσεις του κλάδου -η καθεμία ανάλογα με τις δυνάμεις της- επιδιώκουν να συγκρατήσουν χαμηλά τις τιμές τους, ώστε να παραμείνουν ζωντανές στο παιχνίδι του ανταγωνισμού. Η συρρίκνωση των εισοδημάτων και η έκρηξη της ανεργίας υποχρέωσαν τους καταναλωτές να αλλάξουν συνήθειες και να γίνουν εξαιρετικά προσεκτικοί στις αγορές τους.

Από την αρχή του έτους η τάση αυτή έχει πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις, κυρίως λόγω των νέων μέτρων που έρχονται και αφορούν σε νέες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, αλλά και επιπλέον φόρους. «Οι καταναλωτές γίνονται ολοένα και πιο επιφυλακτικοί, περιορίζοντας τις αγορές τους ακόμη και σε βασικά είδη διατροφής», επισημαίνει κορυφαίο στέλεχος λιανεμπορικής αλυσίδας και προσθέτει πως «η συντριπτική πλειονότητα ψωνίζει πλέον με λίστα, την οποία και τηρεί κατά γράμμα».

Παράλληλα, στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία αναπτύσσονται πλέον με ρυθμούς της τάξεως του 25%. Σε αυτό συνέβαλαν και τα σούπερ μάρκετ, τα οποία, βλέποντας την αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών αλλά και τις ασφυκτικές πιέσεις από την επέκταση των εκπτωτικών αλυσίδων, και κυρίως της Lidl, έσπευσαν να εμπλουτίσουν το χαρτοφυλάκιό τους με νέους κωδικούς.

Επέκταση δικτύου

Επιπλέον, οι αλυσίδες δεν σταμάτησαν ούτε στιγμή να επεκτείνουν το δίκτυό τους και την παρουσία τους, είτε δημιουργώντας νέα καταστήματα είτε εξαγοράζοντας σημεία πώλησης από την Aldi, που αποφάσισε να εγκαταλείψει τη χώρα στα τέλη του 2010 και από την Ατλάντικ Σούπερ Μάρκετ, η οποία βρίσκεται σε εξαιρετικά δυσμενή θέση.

Ενδεικτικά, ο όμιλος Carrefour εγκαινίασε πριν από μερικές ημέρες το 32ο υπερμάρκετ του στην Ελλάδα, στην πόλη των Μουδανιών Χαλκιδικής. Επαγγελματίες του κλάδου επισημαίνουν πως στόχος των εταιρειών είναι να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην παρούσα φάση και να παρουσιαστούν όσο το δυνατόν πιο ισχυρές, όταν η οικονομία επιστρέψει στην ανάπτυξη.

Πηγή: Ημερησία

 

Το ka-business.gr προτείνει

Ευρωεκλογές 2024: Πόσους ευρωβουλευτές εκλέγει κάθε χώρα
Συνολικά 720 ευρωβουλευτές θα εκλεγούν τον Ιούνιο του 2024, 15 περισσότεροι σε σύγκριση με τις προηγούμενες εκλογές.  Οι ευρωεκλογές 2024,  θα διεξαχθούν από τις...
Μητσοτάκης στη Σύνοδο Κορυφής: Η κρίση στη Μέση Ανατολή να μη γίνει περιφερειακή σύγκρουση
«Η κρίση στη Μέση Ανατολή να μη γίνει περιφερειακή σύγκρουση», ανέφερε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την προσέλευσή του στη Σύνοδο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου...
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και προσωρινός ανάδοχος για τον 6ο Προβλήτα
Η ΟΛΘ Α.Ε. («Εταιρεία»), ο φορέας εκμετάλλευσης του λιμένα Θεσσαλονίκης και κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλών πυλών και λύσεων εφοδιαστικής για τα Βαλκάνια...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Οι σάλτσες μαγειρικής COOK at HOME αναδείχθηκαν «Προϊόν της Χρονιάς 2024»
Το COOK at HOME, δημιούργημα της βιομηχανίας τροφίμων Provil, εμπνέεται από τη σημασία του καλού φαγητού για τη ζωή των Ελλήνων και έχει σαν...
Μαρουσάκη: Πλησιάζει κακοκαιρία με επικίνδυνα φαινόμενα – Καλλιάνος: Σε αυτές τις 10 περιοχές θα πέσει το περισσότερο νερό και με μεγάλη ένταση 
Αλλάζει ο καιρός ήδη από σήμερα σύμφωνα με το μετεωρολόγο του OPEN, Κλέαρχο Μαρουσάκη, ο οποίος έκανε λόγο για τα προεόρτια μιας οργανωμένης κακοκαιρίας,...
Ευρωεκλογές 2024: Πόσους ευρωβουλευτές εκλέγει κάθε χώρα
Συνολικά 720 ευρωβουλευτές θα εκλεγούν τον Ιούνιο του 2024, 15 περισσότεροι σε σύγκριση με τις προηγούμενες εκλογές.  Οι ευρωεκλογές 2024,  θα διεξαχθούν από τις...