Αρχική BUSINESS Νέα Τι διδάσκουν οι start ups στους ομίλους επιχειρήσεων;

Τι διδάσκουν οι start ups στους ομίλους επιχειρήσεων;

 

Όποτε μιλάμε για τις διαφορές ανάμεσα στις μεγάλες επιχειρήσεις και τις καινούριες επιχειρήσεις, περισσότερη βαρύτητα δίνεται στις δυνάμεις του δεύτερου. Όντως, ο Eric Schmidt της Google, επανειλημμένα δηλώνει ότι αυτό που τον κρατά ξύπνιο τη νύχτα είναι η επόμενη διπρόσωπη μικρο-επιχείρηση, που θα μπορέσει κάποια μέρα να προκαλέσει σύγχυση στον “big daddy”.

Και, ενώ είναι αλήθεια ότι τα μεγαθήρια των επιχειρήσεων έχουν πολλά να μάθουν από τους πρωτοεμφανιζόμενους ανταγωνιστές τους, υπάρχουν επίσης πολλά που το “νέο κύμα” μπορεί να μάθει από τους παλιούς. Έχοντας δει και τις 2 πλευρές του νομίσματος- παλαιότερα ως διευθυντής και σύμβουλος σε μεγάλες εταιρείες όπως η Bloomberg και ο Dow Jones, και τώρα βοηθώντας να στηθεί μία καινούρια ενημερωτική επιχείρηση Signal- σας παραθέτω το τι πιστεύω ότι το μικρό ψάρι πρέπει να γνωρίζει για το μεγάλο!

Να είστε ευγνώμονες-οι μεγάλες εταιρείες κινούνται σα μεγαθήρια

Τα μεγάλα νούμερα μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερα από εσάς, αλλά αναγνωρίζουν ότι το πιο κοντινό σας νούμερο – ή η έλλειψή του- είναι ουσιαστικά το συγκριτικό σας πλεονέκτημα.

Όταν ο οίκος Bloomberg ξεκίνησε στη δεκαετία του 1980, ήταν φυσικά μικρός και αυτός, και στόχο είχε να εκθρονίσει τους κυρίαρχους που είχαν αποτύχει να συμβαδίσουν με την εξέλιξη της τεχνολογίας. Για τον Bloomberg, αυτό σήμαινε την άφιξη των μηνυμάτων, παρά τις τηλεφωνικές και διαδραστικές αναλύσεις , με πολύ περισσότερα data από τους ανταγωνιστές του.

Στη διάρκεια των 90s, ενώ δούλευα στο Bloomberg, η εταιρεία ήθελε να αλλάξει το μοντέλο των εσόδων του και αντί να χρεώνει ανά τρίμηνο, να χρεώνει ανά χρήστη. Είναι πολύ έξυπνο το να είσαι μία μεγάλη εταιρεία με ένα απλό και αποδοτικό μοντέλο επιχείρησης και πολύ καλά σχεδιασμένες εσωτερικές διαδικασίες.

Ακόμα και έτσι, δεδομένης της έμφυτης περιπλοκότητας των συστημάτων back-office, η αλλαγή χρειάστηκε έξι μήνες για να δουλέψει σωστά και άλλα οκτώ χρόνια για να μετακινηθεί η πλειοψηφία της πελατειακής της βάσης στο καινούριο μοντέλο.

Αντί να εκνευρίζονται από την απειλή των μεγάλων ανταγωνιστών, το προσωπικό των οποίων απλώνεται σε πολλούς ορόφους, γραφεία και χώρες, οι καινούριες επιχειρήσεις θα έπρεπε να ευχαριστήσουν το “τυχερό τους αστέρι” γιατί μπορούν και παίρνουν γρήγορες αποφάσεις, απλώς με το να μιλάνε με τον Τεχνικό τους Διευθυντή στο ίδιο τραπέζι.

Οι Μεγάλες Εταιρείες θέλουν απεγνωσμένα να γίνουν εσείς

Κάθε επιχείρηση θέλει να ανεβαίνει όλο και πιο ψηλά. Αλλά, όταν φτάνεις σε τέτοια ύψη, το τίμημα είναι η ακαμψία. Τα τέρατα της Wall Street ξοδεύουν τόσο χρόνο και προσπάθεια προσπαθώντας να είναι μικρά και ευκίνητα, πράγμα που είναι εξωπραγματικό.

Σε μία περίοδο στο Bloomberg είχα 500 άτομα που μου έδιναν αναφορά, ως διευθυντή των πωλήσεων σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική. Αυτές είναι μεγάλες δουλειές. Αλλά, τόσο πολύ ήθελε η εταιρεία να κάνει σα μικρό ψαράκι, που είχα ένα συνηθισμένο γραφείο, όπως όλοι οι άλλοι, και δεν είχα προσωπικό βοηθό. Μεγάλες εταιρείες στήνουν ομάδες εργασίας και κάνουν πρωτοποριακά βήματα σε μία απεγνωσμένη προσπάθεια να είναι ευκίνητες και άτυπες.

Το να επικεντρώνεσαι στον χρήστη επίσης απαιτεί ένα ευκίνητο πρόγραμμα ανάπτυξης με καινούριες κυκλοφορίες κάθε δύο εβδομάδες, και με μία επίπεδη διευθυντική δομή για να λαμβάνονται πιο εύκολα αποφάσεις, και για να βελτιώνεται συνεχώς η ιδιόκτητη τεχνολογική υποδομή της εταιρείας.

Η κουλτούρα των “startups” έχει αφήσει πίσω της τη ροκ μουσική ως ένα από τα πιο cool πράγματα που μπορείς να κάνεις, και τα πρακτικά πλεονεκτήματα του να είσαι “startup” κάνουν τον εταιρικό κόσμο να πρασινίζει από ζήλεια. Ποτέ μην το υποτιμάς αυτό. Απόλαυσέ το όσο είσαι το μικρό ψάρι, όπως το απολαμβάνεις τώρα- όταν θα το έχεις κάνει μεγάλο, θα αναπολείς αυτές τις μέρες με νοσταλγία.

Η ύβρις τους είναι η αδυναμία τους-εκμεταλλευτείτε το

Οι μεγάλες εταιρείες δεν δημιουργήθηκαν ξαφνικά. Οι ιδρυτές των νέων επιχειρήσεων ξέρουν πως μία επιχείρηση για να μεγαλώσει θέλει αίμα, δάκρυα και ιδρώτα. Όταν τα καταφέρεις, είναι εύκολο να παρασυρθείς από ένα αίσθημα ευφορίας, που μπορεί να κάνει το Διευθυντή προσωπικού να πιστεύει ότι η επιχείρησή του είναι απρόσβλητη.

Αυτό είναι ένα τεράστιο λάθος για αυτούς, αλλά ένα από τα πιο δυνατά όπλα για σένα. Όταν ο φύλακας ενός σημαντικού εχθρού πέφτει, ακόμα και οι πιο μικροί εχθροί χτυπούν. Οπότε μην φοβηθείτε να αντισταθείτε στους ανταγωνιστές σας με μία παρόμοια επιχειρηματική πρόταση. Το μόνο που χρειάζεται για να επιτύχεις μία νίκη είναι να εκθέσεις την αδυναμία τους τη σωστή στιγμή.

Η Kodak μπορεί να είναι η κορυφή στη μαζική παραγωγή μηχανών κατά τη 10ετία του 1990, αλλά αυτό δεν εμποδίζει τους αντιπάλους της να παράγουν ψηφιακές κάμερες, πράγμα που τελικά θα οδηγήσει στην καταστροφή της. Εκμεταλλεύτηκαν την απρόθυμη προσπάθεια του γίγαντα να συμβαδίσει με την ψηφιακή αναγέννηση. Δημιουργούνταν μοντέλα εταιρειών που είχαν πολύ μικρό περιθώριο κέρδους, κάνοντας το διευθυντή προσωπικού της Kodak να δηλώσει ότι η ψηφιοποίηση είναι μία “μίζερη επιχείρηση”. Η προθυμία των ανταγωνιστών να εκμεταλλευτούν τον εφησυχασμό της Kodak παρά το μέγεθός της, παρόλα αυτά, σημαίνει ότι τώρα η δεύτερη απολαμβάνει να πουλάει μελάνια εκτυπωτή αντί για αυτό.

Αν βρεις μία αυξανόμενη ανάγκη στην βιομηχανία που στοχεύεις, η οποία ακόμα δεν ικανοποιείται από τους μεγάλους προμηθευτές/ανταγωνιστές, είναι το ίδιο σημαντικό να είσαι τόσο ξεχωριστός όσο και διαφορετικός. Θυμηθείτε, το να δημιουργήσετε ένα καινούριο επιχειρηματικό μοντέλο μπορεί να είναι πιο δύσκολο για ένα μεγάλο ανταγωνιστή να ανταποκριθεί σε αυτό από το να δημιουργήσει από την αρχή καινούρια χαρακτηριστικά.

Τα μεγάλα κεφάλια μπορεί να γίνουν οι καλύτεροί σου φίλοι

Οι μεγάλες επιχειρήσεις δεν χρειάζεται να είναι εχθροί που οι “καινούριοι” είτε αποφεύγουν είτε προσπαθούν να ανατρέψουν. Μπορούν να γίνουν ο καλύτερος συνεταίρος που θα μπορούσαν ποτέ να έχουν- για παράδειγμα ως διανομείς ή ως υποψήφιοι αγοραστές.

Σκεφτείτε έναν επαγγελματικό τομέα που καλύπτετε αλλά ένα από τα μεγάλα τέρατα στον ίδιο τομέα με εσάς, δεν το προσφέρει στους πελάτες του. Αυτό είναι μία καλή ευκαιρία να προωθήσετε μία καινούρια επιχειρηματική γραμμή που θα είναι προσοδοφόρα και για τις δύο πλευρές. Η εταιρεία Griffin, που αντικείμενό της είναι τα αξεσουάρ για κινητά, έχει επιτύχει όχι μόνο γιατί πουλάει απευθείας στους πελάτες της τα τελευταία χρόνια αλλά και γιατί έχει κερδίσει τη διανομή της λιανικής πώλησης στο κανάλι της Apple, δίνοντάς του πολύ μεγαλύτερη αξία από ότι θα είχε κερδίσει διαφορετικά.

Παρομοίως, με το να συνδέονται μέσω των υπηρεσιών πληροφοριών του Bloomberg, μικρές χρηματιστηριακές εταιρείες κερδίζουν μία δίοδο σε πελάτες που διαφορετικά δεν θα προσέγγιζαν. Το μόνο που χρειάζεται είναι να εντοπίσετε μία τέτοια ευκαιρία και να την κυνηγήσετε.

 

Πηγή: http://techsocial.gr/2015/06/ti-prepei-na-gnwrizoun-ta-startups-gia-tis-megales-epixeirhseis/

 

10 Χρόνια ka-business.gr … και συνεχίζουμε!!!
11 Απριλίου του 2011, βγήκε στον διαδικτυακό αέρα το ka-  αναπτύχθηκε στην «καρδιά» της οικονομικής κρίσης. Ο ΣΤΟΧΟΣ ήταν ένας. Να δίνει βήμα, σε όλες του τις...

Το ka-business.gr προτείνει

Ανοίγει η εστίαση στις 4 Μαΐου με πολύ αυστηρούς όρους
Tα καφέ και τα εστιατόρια θα ανοίξουν με πολύ αυστηρούς όρους. Αυστηρά με τραπεζάκια έξω, συγκεκριμένο αριθμό ατόμων ανά κατάστημα και μεγάλες αποστάσεις μεταξύ...
Έρευαν: Να δοθεί προτεραιότητα στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής ζητούν οι νέοι στην Ελλάδα
H ActionAid στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής εκστρατείας «Όχι στην Κλιματική αλλαγή, Ναι στο Κλίμα Αλλαγής» παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήχθη σε 23 χώρες...
Αυτό είναι το Πασχαλινό Ωράριο
Η Κυβέρνηση αποφάσισε την παράταση της λειτουργίας της αγοράς της Θεσσαλονίκης με τη μέθοδο του click away, έως και τη M. Δευτέρα, 26 Απριλίου...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αντζάλι Σουντ: Η 37χρονη CEO που μετέτρεψε το σχεδόν ξεχασμένο Vimeo σε εταιρεία δισεκατομμυρίων δολαρίων
Πριν από επτά χρόνια το Vimeo, ο «περίεργος» καλλιτεχνικός ξάδελφος του YouTube, έκανε όνειρα για μεγάλες συνεργασίες με το Χόλιγουντ. Ο ιδιοκτήτης του, η
Ανοίγει η εστίαση στις 4 Μαΐου με πολύ αυστηρούς όρους
Tα καφέ και τα εστιατόρια θα ανοίξουν με πολύ αυστηρούς όρους. Αυστηρά με τραπεζάκια έξω, συγκεκριμένο αριθμό ατόμων ανά κατάστημα και μεγάλες αποστάσεις μεταξύ...
Παγκόσμιες τάσεις 2040
Του Νάσου Πετράκη // Στις 8 Απριλίου 2021, το Εθνικό Συμβούλιο Πληροφοριών (NIC) των ΗΠΑ, έδωσε στη δημοσιότητα την 7η έκθεση των Global