Το μέλλον – και – του κλάδου των σούπερ μάρκετ δείχνει να είναι στενά δεμένο με την ψηφιακή επανάσταση, με τις νέες τεχνολογίες να ενισχύουν την πιστότητα των καταναλωτών (brand loyalty) και την κερδοφορία των καταστημάτων.
Το κατάστημα ενώνει το φυσικό κόσμο με την ψηφιακή τεχνολογία επαναπροσδιορίζοντας την ατμόσφαιρα των τοπικών υπαίθριων αγορών, σε συνδυασμό με καινοτόμες ψηφιακές λύσεις που παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για τα προϊόντα, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την περιήγηση στο κατάστημα.
Ένα απτό παράδειγμα αποτελεί η Coop Italia, η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Ιταλίας, η οποία συνεργάστηκε με τη Microsoft και την Accenture, μετασχηματίζοντας σε ψηφιακές βάσεις την εμπειρία των καταναλωτών στην αγορά τροφίμων. Η νέα ναυαρχίδα των καταστημάτων της, στην πανεπιστημιούπολη του Μιλάνο στην περιοχή Bicocca, “το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος”, όπως το αποκαλεί η αλυσίδα, δίνει μια πρόγευση για τις νέες δυνατότητες, που ανοίγει στο λιανεμπόριο η τεχνολογία.