Το προφίλ των αγορών της Αιγύπτου και της Ιταλίας αλλά και τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που δημιουργούν οι δυο χώρες για τις ελληνικές επιχειρήσεις παρουσίασαν – στο α΄ μέρος της εκδήλωσης – οι σύμβουλοι Α΄ ΟΕΥ, Παρασκευή Τασάκου και Μιχάλης Βρεττάκης, ενώ στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν δεκάδες κατ΄ ιδίαν συναντήσεις μεταξύ των ομιλητών και των εκπροσώπων των επιχειρήσεων, που συμμετείχαν στην εκδήλωση.
Νωρίτερα, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, παρουσιάστηκαν – από τον προϊστάμενο του τμήματος Μελετών και Έρευνας του ΕΒΕΘ, Αντώνη Μπούμπουλα και τον τεχνικό σύμβουλο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Νίκο Βασιλειάδη – τα αποτελέσματα έρευνας για την «επιρροή της στρατηγικής τοποθέτησης και της καινοτομικής συμπεριφοράς στην απόδοση των πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων της περιοχής της Νότιας Μεσογείου» .
Σύμφωνα με την έρευνα -η οποία διεξήχθη στο πλαίσιο του έργου WIDE- το 7% των επιχειρήσεων της περιοχής (6,7% των ελληνικών επιχειρήσεων) εμφανίζονται ως «υπερασπιστές χαμηλού κόστους», δηλαδή προσπαθούν να διατηρήσουν τη θέση τους προσφέροντας χαμηλότερες τιμές από τους ανταγωνιστές τους. Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων του δείγματος, το 43% (42,2% των ελληνικών επιχειρήσεων) δηλώνουν ότι προσπαθούν να διατηρήσουν τη θέση τους, προσφέροντας υψηλότερη ποιότητα και καλύτερες υπηρεσίες από τους ανταγωνιστές τους («Υπερασπιστές της διαφοροποίησης»), ενώ το 35% των επιχειρήσεων (35,6% των ελληνικών ΜΜΕ) επιδιώκουν να είναι «πρώτες» σε νέες κατηγορίες προϊόντων και αγορές («Εξερευνητές»). Επίσης, το 10% των επιχειρήσεων της Νότιας Μεσογείου (15,6% ελληνικών ΜΜΕ) σπανίως είναι «πρώτες» με νέα προϊόντα ή υπηρεσίες αλλά μπορούν να είναι συχνά «δεύτερες», μέσω της προσεκτικής παρακολούθησης της δράσης των μεγαλύτερων ανταγωνιστών τους σε τομείς συμβατούς με τη δική τους γκάμα προϊόντων («Αναλυτές»), ενώ το 4% (0% των ελληνικών ΜΜΕ) δεν έχουν σταθερό προσανατολισμό προϊόντος – αγοράς και αντιδρούν περισσότερο στις περιοχές εκείνες όπου οδηγούνται από τις δυνάμεις της αγοράς («Αντιδρώντες»).
Πρόγραμμα MED – Παρουσίαση: