Αρχική BUSINESS Success Stories "Το 2013, οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων θα παρουσιάσουν αύξηση κατά 90% ενώ οι...

“Το 2013, οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων θα παρουσιάσουν αύξηση κατά 90% ενώ οι επιβάτες αναμένεται να διπλασιαστούν σε σχέση με το 2012”

 

Ολόκληρη η συνέντευξη:

 

Το 2013 είναι μία σημαντική χρονιά για το λιμάνι της  Θεσσαλονίκης. Ο οργανισμός μπαίνει σε μία νέα εποχή – εποχή  προκλήσεων και ανταγωνισμού – καθώς αναλαμβάνει το  συντονισμό της οικονομικής δραστηριότητας των λιμανιών του Βόλου, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Τι προοπτικές διανοίγονται; Τι σημαίνει αυτό για την περιοχή της Βόρειας Ελλάδας;

 

Η δημιουργία του λιμενικού συστήματος Βορείου Ελλάδος αποτελεί μία νέα πρόκληση, όχι μόνο για την ΟΛΘ Α.Ε. αλλά και για τα υπόλοιπα λιμάνια της περιοχής. Η συνένωση των λιμένων δημιουργεί νέες προοπτικές, τόσο μέσω του συντονισμού των παραγωγικών πόρων των τεσσάρων λιμένων όσο και μέσω της εξειδίκευσης του λιμενικού προϊόντος που μπορεί να επιτευχθεί στη βάση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων του κάθε λιμένα. Η δημιουργία ενός ισχυρού και εξειδικευμένου λιμενικού συστήματος, ικανού να παρέχει ευρύ φάσμα ποιοτικών λιμενικών υπηρεσιών αναμένεται να αλλάξει τον χάρτη του λιμενικού ανταγωνισμού στην περιοχή της Βαλκανικής. Για τη Βόρεια Ελλάδα, η δημιουργία  μίας νέας εταιρείας  –   λιμενικού συστήματος θα δώσει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις της να έχουν πρόσβαση σε ποιοτικότερες λιμενικές υπηρεσίες, πρόσβαση σε ένα ενιαίο σύστημα κοστολόγησης λιμενικών υπηρεσιών αλλά και πληρωμών, ενώ αναμένεται να αναπτυχθούν και οι συνδυασμένες μεταφορές μεταξύ των λιμένων, δίνοντας περισσότερες λύσεις στις μεταφορικές ανάγκες των επιχειρήσεων.

 

Σχετικά με τον 2ο προβλήτα που αφορά στην ανάπτυξη της  κρουαζιέρας υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον γιατί και στο παρελθόν υπήρξε ενδιαφέρον αλλά ναυάγησε.

Τα θέματα των επενδύσεων εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του βασικού μετόχου του ΟΛΘ, δηλαδή του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, στο οποίο υποβάλλεται το όποιο επενδυτικό ενδιαφέρον. Το ζήτημα της ανάπτυξης του 2ου προβλήτα ως νέου τερματικού κρουαζιέρας , προέκυψε εκ νέου, μέσω του στρατηγικού σχεδιασμού της εταιρείας για αύξηση της κίνησης επιβατών κρουαζιέρας. Ο ΟΛΘ θεωρεί ως στρατηγική επιλογή την περαιτέρω αξιοποίηση του δεύτερου προβλήτα, μέσω ενδεχομένως μίας παραχώρησης σε εταιρεία κρουαζιέρας, κίνηση η οποία θα μπορούσε να αυξήσει σημαντικά την κίνηση κρουαζιέρας στο λιμάνι.

 

Πιστεύεται ότι η κρουαζιέρα μπορεί να αναπτυχθεί στη  Θεσσαλονίκη και από τι εξαρτάται αυτό;

Πιστεύω ότι η Θεσσαλονίκη πληροί όλες τις προϋποθέσεις ώστε να καταστεί ένας ελκυστικός προορισμός κρουαζιέρας. Έχει πλούσιο ιστορικό και πολιτιστικό δυναμικό, ενώ σημαντικά αρχαιολογικά μνημεία βρίσκονται σε κοντινές αποστάσεις. Η πόλη είναι σε θέση να προσφέρει οποιαδήποτε υπηρεσία και προϊόν ζητήσει ο επιβάτης κρουαζιέρας. Το λιμάνι διαθέτει υποδομές και υπηρεσίες τόσο για τα πλοία όσο και για τους επιβάτες. Επιπρόσθετα η ύπαρξη ενός διεθνούς αεροδρομίου, συμβάλλει καθοριστικά, ώστε η Θεσσαλονίκη να μην είναι μόνο ενδιάμεσος σταθμός για τα κρουαζιερόπλοια, αλλά να καταστεί και λιμάνι αφετηρίας ή/και τελικού προορισμού.

Αυτό που απαιτείται, είναι η συστηματική προβολή της πόλης ως προορισμού κρουαζιέρας, τόσο μέσω της συμμετοχής σε εξειδικευμένες εκθέσεις όσο και με την οργάνωση ταξιδιών γνωριμίας των στελεχών των εταιρειών κρουαζιέρας με την πόλη. Απαιτούνται επίσης παρεμβάσεις στην πόλη (π.χ. σήμανση ειδικών τουριστικών διαδρομών κτλ) ώστε η όλη εικόνα που αποκομίζουν οι επιβάτες να είναι η πλέον θετική. Σε ότι αφορά στο λιμάνι έχουμε προχωρήσει σε κάποιες ενέργειες για τη βελτίωση της εικόνας του επιβατικού σταθμού, αλλά βασικό αίτημα παραμένει η παραχώρηση του κτιρίου του επιβατικού σταθμού από το Ελληνικό Δημόσιο στην ΟΛΘ Α.Ε. προκειμένου να ξεκινήσουν το συντομότερο εργασίες αποκατάστασης του κτιρίου το οποίο είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση.

 

Στο παρελθόν είχατε αναλάβει πρωτοβουλίες προσέλκυσης κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έπιασαν τόπο;

Το 2011 ξεκίνησαν οι προσπάθειες του ΟΛΘ, με τη συμμετοχή σε εξειδικευμένη έκθεση κρουαζιέρας, με τη δημιουργία νέου προωθητικού υλικού, με συναντήσεις με στελέχη εταιρειών κρουαζιέρας κ.α. Τα αποτελέσματα είναι εμφανή την τρέχουσα χρονιά (καθώς στην βιομηχανία της κρουαζιέρας, οι εταιρείες προγραμματίζουν πάντα με ορίζοντα τουλάχιστον διετίας, οπότε οι δράσεις του 2011 θα παρουσιάσουν αποτέλεσμα από το 2013 και έπειτα,). Ήδη το 2013, οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων θα παρουσιάσουν αύξηση κατά 90% ενώ οι επιβάτες αναμένεται να διπλασιαστούν σε σχέση με το 2012. Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι η διανυκτέρευση του κρουαζιερόπλοιου AIDA AURA στο λιμάνι μας, τo οποίο θα έχει πέντε προσεγγίσεις το 2013. Επιπροσθέτως τον Σεπτέμβριο θα έχουμε την χαρά να υποδεχτούμε κρουαζιερόπλοιο της μεγάλης εταιρείας Costa Crociere, το οποίο αναμένεται να φέρει στην πόλη μας πάνω από 3.000 τουρίστες.

 

Γίνεται τελευταία μία συντονισμένη προσπάθεια όλων των  φορέων της περιοχής, να ανεβάσουν τον τουρισμό της  και σε αυτό το επίπεδο κύριο ρόλο μπορεί να παίξει το Λιμάνι. Έχετε συνεργασία με τους φορείς, σας έχουν ζητηθεί  προτάσεις;

Ο οργανισμός είναι στη διάθεση οποιουδήποτε φορέα της πόλης προκειμένου να συνεργαστεί για την τόνωση του τουριστικού ρεύματος στην πόλη μας. Άλλωστε με πρωτοβουλία του ΟΛΘ υπογράφτηκε μνημόνιο συνεργασίας με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης και τον Εμπορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης, με στόχο τη συνεργασία για την αύξηση της κίνησης κρουαζιέρας στην πόλη.

Τι στόχο έχετε βάλει φέτος για προσέλκυση τουριστών μέσω κρουαζιέρας ;

Στόχος για φέτος είναι να φτάσουμε τις 25 προσεγγίσεις και να φέρουμε στην πόλη πάνω από 16.000 επιβάτες κρουαζιέρας. Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, πιστεύω ότι οι στόχοι θα επιτευχθούν. Βασικό χαρακτηριστικό της φετινής χρονιάς είναι ότι η κρουαζιέρα θα συμβάλλει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου για την πόλη της Θεσσαλονίκης, καθώς μεγάλο ποσοστό των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων θα πραγματοποιηθεί το τρίμηνο Σεπτέμβριος-Νοέμβριος, με την τελευταία προσέγγιση για το 2013 να είναι προγραμματισμένη για της 28 Νοεμβρίου.

 

 

 

Το ka-business.gr προτείνει

Ευρωεκλογές 2024: Πόσους ευρωβουλευτές εκλέγει κάθε χώρα
Συνολικά 720 ευρωβουλευτές θα εκλεγούν τον Ιούνιο του 2024, 15 περισσότεροι σε σύγκριση με τις προηγούμενες εκλογές.  Οι ευρωεκλογές 2024,  θα διεξαχθούν από τις...
Μητσοτάκης στη Σύνοδο Κορυφής: Η κρίση στη Μέση Ανατολή να μη γίνει περιφερειακή σύγκρουση
«Η κρίση στη Μέση Ανατολή να μη γίνει περιφερειακή σύγκρουση», ανέφερε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την προσέλευσή του στη Σύνοδο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου...
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και προσωρινός ανάδοχος για τον 6ο Προβλήτα
Η ΟΛΘ Α.Ε. («Εταιρεία»), ο φορέας εκμετάλλευσης του λιμένα Θεσσαλονίκης και κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλών πυλών και λύσεων εφοδιαστικής για τα Βαλκάνια...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Οι σάλτσες μαγειρικής COOK at HOME αναδείχθηκαν «Προϊόν της Χρονιάς 2024»
Το COOK at HOME, δημιούργημα της βιομηχανίας τροφίμων Provil, εμπνέεται από τη σημασία του καλού φαγητού για τη ζωή των Ελλήνων και έχει σαν...
Μαρουσάκη: Πλησιάζει κακοκαιρία με επικίνδυνα φαινόμενα – Καλλιάνος: Σε αυτές τις 10 περιοχές θα πέσει το περισσότερο νερό και με μεγάλη ένταση 
Αλλάζει ο καιρός ήδη από σήμερα σύμφωνα με το μετεωρολόγο του OPEN, Κλέαρχο Μαρουσάκη, ο οποίος έκανε λόγο για τα προεόρτια μιας οργανωμένης κακοκαιρίας,...
Ευρωεκλογές 2024: Πόσους ευρωβουλευτές εκλέγει κάθε χώρα
Συνολικά 720 ευρωβουλευτές θα εκλεγούν τον Ιούνιο του 2024, 15 περισσότεροι σε σύγκριση με τις προηγούμενες εκλογές.  Οι ευρωεκλογές 2024,  θα διεξαχθούν από τις...