Αρχική BUSINESS Τεχνολογία Οι δέκα σημαντικότερες επιστημονικές ανακαλύψεις του 2015

Οι δέκα σημαντικότερες επιστημονικές ανακαλύψεις του 2015

Το Top10 της Επιστήμης για το 2015 είναι:

• Η συμφωνία για το κλίμα στη Σύνοδο του Παρισιού.
  • Το ταξίδι της αμερικανικής αποστολής New Horizons στον Πλούτωνα.
  • Η αξιοποίηση της νέας, ευέλικτης τεχνικής CRISPR-Cas9 για γενετικές παρεμβάσεις ακριβείας
  • Η ανάπτυξη εμβολίων για τον ιό Έμπολα και την ελονοσία.
  • Η πειραματική επιβεβαίωση του φαινομένου της κβαντικής διεμπλοκής, στο οποίο δύο σωματίδια αλληλεπιδρούν ακαριαία ακόμα και από μεγάλες αποστάσεις.
  • Η επιβεβαίωση ότι οι υπόγειες δραστηριότητες των εταιρειών πετρελαίου μπορούν να προκαλέσουν τεχνητούς σεισμούς.
  • Η επιβεβαίωση ότι ένα μεγάλο μέρος των επιστημονικών δημοσιεύσεων έχουν μειωμένη αξιοπιστία και δεν μπορούν να αναπαραχθούν από άλλους ερευνητές.
  • Η διαπίστωση ότι κορυφαίοι επιστήμονες (ακόμη και νομπελίστες όπως ο βρετανός βιολόγος Τιμ Χαντ) διακατέχονται από σεξιστικές αντιλήψεις για τις γυναίκες συναδέλφους τους.
  • Το «πάγωμα» των μορίων του σώματος με τη νέα τεχνική της κρυο-ηλεκτρονικής μικροσκοπίας, που επιτρέπει την απεικόνισή τους με μεγαλύτερη ακρίβεια από ποτέ.
  • Η πρόοδος στο μέτωπο της εξατομικευμένης ιατρικής χάρη σε βελτιωμένες μεθόδους γενετικής ανάλυσης.

Και το Top10 των επιστημόνων για το 2015:

• Ο κινέζος βιολόγος Γιουνγιού Χουάνγκ του Πανεπιστημίου Σουν Γιατ-σεν, ο οποίος εφάρμοσε για πρώτη φορά την τεχνική CRISPR-Cas9 σε ανθρώπινο έμβρυο.
  • Η κοσταρικανή Κριστιάνα Φιγκέρες, εκτελεστική γραμματέας της Συμφωνίας-Πλαίσιο του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή (UNFCCC), η οποία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στις διαπραγματεύσεις για το κλίμα στη Σύνοδο του Παρισιού.
  • Ο πλανητικός επιστήμονας Άλαν Στερν του Southwest Research Institute στο Κολοράντο, επιστημονικός διευθυντής της αποστολής New Horizons στον Πλούτωνα.
  • H χημικός μηχανικός Ζενάν Μπάο του Πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνια, η οποία δημιούργησε τεχνητό δέρμα με αίσθηση αφής χάρη σε ενσωματωμένους ηλεκτρονικούς αισθητήρες από νανοσωλήνες άνθρακα.
  • Ο ρωσικής καταγωγής φυσικός Μιχαήλ Έρεμετς του γερμανικού Ινστιτούτου Χημείας Μαξ Πλανκ, ο οποίος ανακάλυψε τη «ζεστή» υπεραγωγιμότητα στο υδρόθειο.
  • Ο πυρηνικός μηχανικός Αλί Αμπάρ Σαλεχί, επικεφαλής του Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας του Ιράν, ο οποίος συνέβαλε καθοριστικά στην ιστορική συμφωνία της χώρας του με τη Δύση.
  • Η συνθετική βιολόγος Κριστίνα Σμόλκε του Πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνια, η οποία τροποποίησε γενετικά ένα στέλεχος μύκητα ώστε να παράγει ισχυρά οπιοειδή αναλγητικά.
  • Ο γενετιστής Ντέιβιντ Ράιχ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ για την μαζική ανάλυση αρχαίων γονιδιωμάτων, τα οποία φωτίζουν την ανθρώπινη προϊστορία
  • Ο ψυχολόγος Μπράιαν Νόουζεκ που αποκάλυψε ότι πολλές έρευνες στο πεδίο της Ψυχολογίας είναι αδύνατο να αναπαραχθούν και περιέχουν λάθη.
  • H ηλιακός φυσικός Τζόαν Σμελτς που ενθάρρυνε τις γυναίκες αστρονόμους να μιλήσουν ανοιχτά για τα προβλήματα σεξουαλικής παρενόχλησης στη δουλειά τους.

Πρόσωπα-κλειδιά για το 2016

Σύμφωνα με το Nature, πέντε πρόσωπα είναι πιθανό να βρεθούν του χρόνου στην αιχμή της επιστημονικής έρευνας

• Φαμπιόλα Τζιανότι: Η ιταλίδα φυσικός που την 1η Ιανουαρίου αναλαμβάνει νέα γενική διευθύντρια του CERN.
  • Γκαμπριέλα Γκονσάλες: Εκπρόσωπος του πειράματος Advanced LIGO για την αναζήτηση βαρυτικών κυμάτων.
  • Κάθι Νιάκαν: Βιολόγος βλαστοκυττάρων στο βρετανικό Ινστιτούτο Φράνσις Κρικ, η οποία σκοπεύει να εφαρμόσει την τεχνική γονιδιακής επεξεργασίας CRISPR σε ανθρώπινα έμβρυα.
  • Ντέμης Χασάμπης: Ο βρετανο-κύπριος συνιδρυτής της εταιρείας DeepMind, η οποία εξαγοράστηκε από τη Google και εργάζεται μυστικά πάνω στη συγχώνευση της νευροεπιστήμης με την επιστήμη των υπολογιστών.
  • Γιανγκ Γουέι: Επικεφαλής του Εθνικού Ιδρύματος Φυσικών Επιστημών της Κίνας, το οποίο έχει ένα φιλόδοξο πενταετές πλάνο χρηματοδότησης ερευνών.

Πηγή: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1500046698

10 Χρόνια ka-business.gr … και συνεχίζουμε!!!
11 Απριλίου του 2011, βγήκε στον διαδικτυακό αέρα το ka-  αναπτύχθηκε στην «καρδιά» της οικονομικής κρίσης. Ο ΣΤΟΧΟΣ ήταν ένας. Να δίνει βήμα, σε όλες του τις...