Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Δράσεις Αλλαγές στα δικαιώματα των καταναλωτών- ταξιδιωτών

Αλλαγές στα δικαιώματα των καταναλωτών- ταξιδιωτών

Με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, “Μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19”, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 18Α/13.4.2020, έχουν επέλθει αλλαγές στα δικαιώματα των καταναλωτών σε περιπτώσεις ακυρώσεων πτήσεων, θαλάσσιων ταξιδιών και οργανωμένων ταξιδιών:
  • Άρθρο 61: Αποζημιώσεις από ακυρώσεις πτήσεων. Οι επιβάτες που ακυρώθηκε η πτήση τους υποχρεώνονται να αποδεχτούν πιστωτικό σημείωμα (Voucher) ίσης αξίας με το αντίτιμο του εισιτηρίου της ματαιωθείσας πτήσης και δεν έχουν δικαίωμα να απαιτήσουν επιστροφή του αντιτίμου του εισητηρίου τους. Το πιστωτικό σημείωμα έχει διάρκεια 18 μήνες από την ημερομηνία έκδοσής του και ο επιβάτης μπορεί το χρησιμοποιήσει μέσα στους 18 αυτούς μήνες. Αν δεν το χρησιμοποιήσει, μπορεί να ζητήσει την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, 18 μήνες μετά την έκδοση του πιστωτικού σημειώματος. Η διάταξη αυτή ισχύει  για ματαιώσεις πτήσεων από 25 Φεβρουαρίου 2020 μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2020.
  • Άρθρο 65: Αποζημιώσεις από ακυρώσεις θαλάσσιων ταξιδιών. Οι επιβάτες που ακυρώθηκε το θαλάσσιο ταξίδι τους ή το ακύρωσαν οι ίδιοι υποχρεώνονται να αποδεχτούν πιστωτικό σημείωμα (Voucher) ίσης αξίας με το αντίτιμο του εισιτηρίου του ματαιωθέντος ταξιδιού και δεν έχουν δικαίωμα να απαιτήσουν επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου τους. Το πιστωτικό σημείωμα έχει διάρκεια 18 μήνες από την ημερομηνία του ταξιδιού και ο επιβάτης μπορεί το χρησιμοποιήσει μέσα στους 18 αυτούς μήνες. Αν δεν το χρησιμοποιήσει, μπορεί να ζητήσει την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, 18 μήνες μετά την έκδοση του πιστωτικού σημειώματος. Η διάταξη αυτή ισχύει  για ματαιώσεις ταξιδίων από 25 Φεβρουαρίου 2020 μέχρι 31 Οκτωβρίου 2020. Η διάταξη αυτή ισχύει και για την περίπτωση της ολικής ναύλωσης επαγγελματικών πλοίων αναψυχής.
  • Άρθρο 70: Αποζημιώσεις για οργανωμένα ταξίδια και συμβάσεις παροχής τουριστικών υπηρεσιών μεμονωμένα. Οι ταξιδιώτες, που καταγγέλλουν μια σύμβαση για οργανωμένο ταξίδι, ή για παροχή τουριστικής υπηρεσίας δεν υποχρεούνται  να αποδεχτούν πιστωτικό σημείωμα (Voucher). Η τουριστική επιχείρηση είναι υποχρεωμένη να επιστρέψει το ποσό που έχει καταβάλει ο ταξιδιώτης. Μπορεί η τουριστική επιχείρηση να προτείνει, στον καταναλωτή voucher ίσης αξίας με το αντίτιμο του ποσού, που αυτός κατέβαλε για το ματαιωθέν ταξίδι. Η τουριστική επιχείρηση πρέπει να ενημερώσει, γραπτά και σε σταθερό μέσο, τον καταναλωτή, ότι του προσφέρει voucher, μέσα σε 30 ημέρες, από την καταγγελία της σύμβασης, ή εάν η καταγγελία έγινε πριν τις 13 Απριλίου 2020, μέσα σε 30 ημέρες, από τις 13 Απριλίου 2020. Εάν η επιχείρηση δεν ενημερώσει τον καταναλωτή για την προσφορά του voucher, μέσα στις προαναφερόμενες προθεσμίες, υποχρεούται να επιστρέψει όλο το ποσό που κατέβαλε ο καταναλωτής.  Το πιστωτικό σημείωμα έχει διάρκεια 18 μήνες από την ημερομηνία έκδοσής του και ο επιβάτης μπορεί το χρησιμοποιήσει μέσα στους 18 αυτούς μήνες. Αν δεν το χρησιμοποιήσει, μπορεί να ζητήσει την επιστροφή του ποσού που κατέβαλε, 18 μήνες μετά την έκδοση του πιστωτικού σημειώματος. Η διάταξη αυτή ισχύει  για ματαιώσεις ταξιδίων από 25 Φεβρουαρίου 2020 μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2020. Σε περίπτωση, που ο καταναλωτής, μέσα στους 18 μήνες επιλέξει ένα ταξίδι, που κοστίζει λιγότερο, από το αντίτιμο του voucher, ο καταναλωτής μπορεί είτε να ζητήσει την επιστροφή της διαφοράς, μέχρι τη λήξη του αρχικού 18μηνου, είτε να αποδεχτεί ένα άλλο voucher, για τη διαφορά της αξίας, το οποίο θα έχει ό,τι διάρκεια συμφωνήσουν ο καταναλωτής και η τουριστική επιχείρηση, μεταξύ τους.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. εκφράζει την διαφωνία του, για την υποχρεωτική αποδοχή των voucher, για τις πτήσεις και τα θαλάσσια ταξίδια. Υποβαθμίζουν τα δικαιώματα των καταναλωτών, που καλούνται να δανειοδοτήσουν για 18 μήνες, άτοκα, αεροπορικές και ναυτιλιακές εταιρίες. Θα είμασταν πρόθυμοι να αποδεχτούμε μια τέτοια λύση, λόγω της μεγάλης οικονομικής κρίσης, μόνο εφόσον οι καταναλωτές ήταν εξασφαλισμένοι, σε περίπτωση που η επιχείρηση, που εκδίδει το voucher, χρεωκοπήσει.
9 χρόνια ka-business.gr… και συνεχίζουμε!
11 Απριλίου 2011 στις 16:00 το βγήκε στον διαδυκτιακό αέρα. 9 χρόνια κάνουμε focus στις καλές ειδήσεις Προβάλουμε την άλλη ΕΛΛΑΔΑ  αυτή της...

Το ka-business.gr προτείνει

Νάουσα: Συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης για τους πληγέντες της Π.Ε. Καρδίτσας
Ο Δήμος Νάουσας και το Κέντρο Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης σε συνεννόηση με τον Δήμο Καρδίτσας προχωρούν στην συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης για τους πληγέντες τόσο...
Σύψας: «Νέα μέτρα ακόμα και αύριο, στην Αττική είμαστε σε μια δύσκολη φάση»
«Τώρα είμαστε στην "πορτοκαλί" φάση της επιδημίας, που σημαίνει ότι το επόμενο βήμα είναι η κόκκινη δηλαδή το lockdown. Είναι η ώρα εκτός από την...
Παγώνη: Εκκενώνονται κρεβάτια ΜΕΘ για ασθενείς με κορωνοϊό, ο Ευαγγελισμός έχει φρακάρει
Για τη οριακή κατάσταση που επικρατεί στα νοσοκομεία λόγω της πανδημίας, για την αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού και το ενδεχόμενο lockdown, έκαναν λόγο η...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΥΠΕΞ: Στην Κωνσταντινούπολη ο 61ος γύρος διερευνητικών επαφών Ελλάδας-Τουρκίας
Ο 61ος γύρος Διερευνητικών Επαφών θα διεξαχθεί προσεχώς στην Κωνσταντινούπολη, απόφαση από κοινού Ελλάδας και Τουρκίας, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Εξωτερικών σχετικά...
Νάουσα: Συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης για τους πληγέντες της Π.Ε. Καρδίτσας
Ο Δήμος Νάουσας και το Κέντρο Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης σε συνεννόηση με τον Δήμο Καρδίτσας προχωρούν στην συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης για τους πληγέντες τόσο...
Σύψας: «Νέα μέτρα ακόμα και αύριο, στην Αττική είμαστε σε μια δύσκολη φάση»
«Τώρα είμαστε στην "πορτοκαλί" φάση της επιδημίας, που σημαίνει ότι το επόμενο βήμα είναι η κόκκινη δηλαδή το lockdown. Είναι η ώρα εκτός από την...