Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με την κατάργηση των...

Επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με την κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο λύκειο

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση απέστειλε προς την Υπουργό και την Υφυπουργό Παιδείας επιστολή με την οποία εκθέτει τον έντονο προβληματισμό του για την απόφαση της κατάργησης των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο λύκειο, επικαλούμενο τα πολλαπλά οφέλη που αποδεδειγμένα έχει για τα παιδιά όλων των ηλικιών η καλλιτεχνική παιδεία και ζητά την επανεξέταση της απόφασης.

Παράλληλα ζητά να ληφθεί μέριμνα για την ισότιμη και συστηματική παρουσία όλων των τεχνών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας και συνεχούς δράσης για την προώθηση του θεάτρου και των παραστατικών τεχνών στην εκπαίδευση, γνωρίζει καλά ότι τα παιδιά όλων των ηλικιών έχουν ανάγκη τις τέχνες και τις επιζητούν, γιατί μέσα από αυτές χαίρονται, εκφράζονται συμμετέχοντας με όλο τους το είναι, έρχονται σε επαφή με τον πολιτισμό, συνεργάζονται, συνδημιουργούν και μαθαίνουν να συνυπάρχουν, συνθέτοντας ειρηνικά τις διαφορές τους.

Αυτά άλλωστε υποστηρίζουν διαχρονικά οι παιδαγωγοί, οι ειδικοί ψυχικής υγείας και οι ερευνητές της παιδικής και εφηβικής ηλικίας. Για αυτόν τον λόγο, το δικαίωμα όλων των παιδιών να συμμετέχουν στην πολιτιστική και καλλιτεχνική ζωή έχει αναγνωριστεί διεθνώς και έχει καθιερωθεί η υποχρέωση των κυβερνήσεων να το σέβονται και να το προάγουν με κατάλληλα μέτρα, όπως επιτάσσει και η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (άρθρο 31).

 

Στην κρίσιμη σημερινή συγκυρία, στην οποία οι τέχνες στην εκπαίδευση απειλούνται με περιθωριοποίηση και απαξίωση και όπου η ομαδική δημιουργική ενεργοποίηση των παιδιών και η βιωματική εξοικείωσή τους με τις τέχνες και τον πολιτισμό υποχωρούν απέναντι στις έννοιες της ατομικής επίδοσης, της διάκρισης και του ανταγωνισμού, χρειάζεται να συσπειρωθούμε όλοι, επιστημονικές και καλλιτεχνικές ενώσεις, φορείς της κοινωνίας των πολιτών, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και μαθήτριες και να διεκδικήσουμε να πάρουν οι τέχνες τη θέση που τους αξίζει στο σχολείο και στη ζωή των παιδιών.

 

Οι τέχνες στην εκπαίδευση δεν είναι πολυτέλεια, δεν είναι ουτοπία, αλλά δικαίωμα και αναγκαιότητα, για ένα σχολείο της γνώσης, της χαράς και της δημιουργίας.

 

Το ΔΣ του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Δάφνη Μουστακλίδου

Συντονίστρια Ομάδας Δημοσίων Σχέσεων ΠΔΘΕ

Το ka-business.gr προτείνει

Το ka-business.gr συμμετέχει στην 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση του δημοσιογραφικού κλάδου
Η ΕΣΗΕΜ-Θ σε συντονισμό με την ΠΟΕΣΥ και όλες τις Ενώσεις Συντακτών συμμετέχει στην απεργιακή κινητοποίηση του δημοσιογραφικού κλάδου από τις 5 το πρωί της...
ΒΕΘ προς Σκρέκα: Στηρίξτε τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα
Την ανάγκη λήψης μέτρων στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων καθώς και  ενίσχυσης των βιοτεχνικών επιμελητηρίων μέσα από μια σειρά προτάσεων επισήμαναν στον υπουργό Ανάπτυξης, Κώστα...
ΑΠΘ: Η Φοιτητική Ομάδα «SeaCare» κατέλαβε τη θέση μεταξύ των πέντε κορυφαίων σε Παγκόσμιο Τελικό Διαγωνισμό Καινοτομίας
Μία καινοτόμα ιδέα της φοιτητικής Ομάδας του ΑΠΘ «SeaCare» αναδείχθηκε, σε παγκόσμιο επίπεδο, ως μία από τις πέντε κορυφαίες λύσεις για την αντιμετώπιση του...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Το ka-business.gr συμμετέχει στην 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση του δημοσιογραφικού κλάδου
Η ΕΣΗΕΜ-Θ σε συντονισμό με την ΠΟΕΣΥ και όλες τις Ενώσεις Συντακτών συμμετέχει στην απεργιακή κινητοποίηση του δημοσιογραφικού κλάδου από τις 5 το πρωί της...
Γιατί το Ισραήλ θα προχωρήσει σε αντίποινα κατά του Ιράν, τι εκτιμούν αναλυτές -Τι θα ακολουθήσει στη σύγκρουση
Αποφασισμένο να δώσει συνέχεια και να απαντήσει στην επίθεση που δέχθηκε για πρώτη φορά στο έδαφός του απευθείας από το Ιράν είναι το Ισραήλ,...
ΒΕΘ προς Σκρέκα: Στηρίξτε τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα
Την ανάγκη λήψης μέτρων στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων καθώς και  ενίσχυσης των βιοτεχνικών επιμελητηρίων μέσα από μια σειρά προτάσεων επισήμαναν στον υπουργό Ανάπτυξης, Κώστα...