Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Μαχαίρι στο κόκκαλο Θύμα της οικονομικής κρίσης φέτος ο... Αη Βασίλης

Θύμα της οικονομικής κρίσης φέτος ο… Αη Βασίλης

Στην Ελλάδα οι καταναλωτές δηλώνουν ότι σχεδιάζουν να ξοδέψουν 402 ευρώ, μειώνοντας τον προϋπολογισμό τους κατά 8,6% σε σχέση με τις πραγματικές δαπάνες που οι ίδιοι δήλωσαν ότι έκαναν την εορταστική περίοδο του 2014.

Αυτά προκύπτουν από την χριστουγεννιάτικη έρευνα της Delloitte για το 2015 στην οποία παρουσιάζονται οι αγοραστικές τάσεις των ευρωπαίων καταναλωτών για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων του 2015.

Πρόκειται για τη 18η κατά σειρά έρευνα που πραγματοποιεί η εταιρεία και φέτος καλύπτει 14 ευρωπαϊκές χώρες – μεταξύ των οποίων για έκτη φορά και η Ελλάδα – καθώς και τη Νότια Αφρική.

Σύμφωνα με την πλειοψηφία των Ευρωπαίων, η οικονομική κατάσταση στο μέλλον αναμένεται καλύτερη σε σύγκριση με την παρούσα αλλά και με τις περσινές προσδοκίες. Στην Ελλάδα όμως οι περισσότεροι καταναλωτές εκφράζουν την απαισιοδοξία τους για την παρούσα κατάσταση της οικονομίας (82%). Οι αισιόδοξοι στην Ελλάδα περιορίζονται στο 2%.

Πάντως, το 2015 οι ευρωπαίοι καταναλωτές σκοπεύουν να ξοδέψουν κατά μέσον όρο 513 ευρώ στις αγορές τους κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, ποσό το οποίο είναι κατά μόλις 0,3% μειωμένο σε σχέση με τις πραγματικές δαπάνες που οι ίδιοι δήλωσαν ότι έκαναν την εορταστική περίοδο του 2014.

Στην Ελλάδα οι καταναλωτές δηλώνουν ότι σχεδιάζουν να ξοδέψουν 402 ευρώ, μειώνοντας τον προϋπολογισμό τους κατά 8,6% σε σχέση με τις πραγματικές δαπάνες που οι ίδιοι δήλωσαν ότι έκαναν την εορταστική περίοδο του 2014.

Τον προϋπολογισμό αυτόν θα μοιράσουν σε φαγητό (168 ευρώ), δώρα (154 ευρώ) και σε κοινωνικές δραστηριότητες (80 ευρώ). Σχετικά με τον καταμερισμό των δώρων των Ελλήνων, ένα 60% του προϋπολογισμού αναμένεται να διατεθεί σε δώρα εντός της οικογένειας (26% στα παιδιά τους, 18% για τον/τη σύντροφό τους και 16% για τον εαυτό τους), ενώ 36% του προϋπολογισμού αναμένεται να διατεθεί σε δώρα προς άλλους ενηλίκους (21%) και άλλα παιδιά (15%). Ένα 3% αναμένεται να διατεθεί σε φιλανθρωπικές δωρεές.

Τα δώρα των Χριστουγέννων

Τα βιβλία αποτελούν το πιο πιθανό δώρο για φίλους και συγγενείς για τα Χριστούγεννα του 2015 στην Ευρώπη. Τα δώρα που οι έλληνες καταναλωτές δήλωσαν ότι θα προσφέρουν περισσότερο είναι τα βιβλία (56%), τα ρούχα και τα παπούτσια (42%), τα αρώματα και τα καλλυντικά (35%).

Σχετικά με τον χρόνο που θα κάνουν τις αγορές τους οι καταναλωτές, ελάχιστοι Έλληνες κάνουν τις αγορές των χριστουγεννιάτικων δώρων τους πριν από τον Δεκέμβριο (7%). Η αγοραστική κίνηση φαίνεται ότι ξεκινά την 1η Δεκεμβρίου με το 86% των ελλήνων καταναλωτών να κάνει τις χριστουγεννιάτικες αγορές του μέσα στον μήνα.

Διαφορετικά κανάλια αγορών

Τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες αυξάνεται ο αριθμός των καταναλωτών που αναζητούν πληροφορίες, ιδέες ή καλύτερες τιμές για τα χριστουγεννιάτικα δώρα μέσω Διαδικτύου. Πέραν των ψηφιακών προϊόντων, όπως είναι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, η υψηλή τεχνολογία, η μουσική και οι ταινίες τα οποία θα αγοραστούν κυρίως μέσω Διαδικτύου (τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη), τα υπόλοιπα δώρα θα αγοραστούν κυρίως μέσω των καταστημάτων καθώς η εμπειρία επίσκεψης στα στολισμένα καταστήματα δίνει ιδιαίτερη ικανοποίηση στους καταναλωτές τις γιορτινές ημέρες.

Χάρη στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω κινητών τηλεφώνων και tablets ολοένα και περισσότεροι ευρωπαίοι καταναλωτές δείχνουν την τάση να χρησιμοποιούν τα smartphones για να κάνουν αγορές μέσω Διαδικτύου. Στην Ελλάδα αυξάνονται οι  καταναλωτές που κάνουν αγορές μέσω smartphones και tablets χρόνο με τον χρόνο. Το 2013 μόνο το 20% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι έχουν ήδη κάνει αγορές μέσω smartphones και tablets, ενώ το 2014 το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε σε 34% και το 2015 σε 40%.

Οι περισσότεροι καταναλωτές θα ήθελαν οι λιανέμποροι να παρείχαν χαμηλότερες τιμές. Το γεγονός αυτό δεν αποτελεί έκπληξη καθώς η τιμή είναι ένας από τους κύριους παράγοντες που εξετάζουν οι καταναλωτές ειδικά σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από τόσες οικονομικές δυσκολίες. Τέλος, η ανάγκη για ανάπτυξη ηλεκτρονικού εμπορίου επισημαίνεται ως η δεύτερη προτεραιότητα που θα πρέπει οι έμποροι λιανικής να προσέξουν για να βελτιώσουν την αγοραστική εμπειρία των ελλήνων καταναλωτών.

Πηγή:http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500039853

10 Χρόνια ka-business.gr … και συνεχίζουμε!!!
11 Απριλίου του 2011, βγήκε στον διαδικτυακό αέρα το ka-  αναπτύχθηκε στην «καρδιά» της οικονομικής κρίσης. Ο ΣΤΟΧΟΣ ήταν ένας. Να δίνει βήμα, σε όλες του τις...

Το ka-business.gr προτείνει

Ξεκινούν τα προγράμματα μετεκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού
Με απόφαση της Υφυπουργού Τουρισμού κυρίας Σοφίας Ζαχαράκη ξεκινά η μετεκπαίδευση εργαζομένων και πρόσκαιρα ανέργων του τουριστικού κλάδου σε 10 πόλεις της χώρας μας. Πιο...
Κορωνοϊός – ΗΠΑ: Αναστέλλονται οι εμβολιασμοί με Johnson & Johnson λόγω περιστατικών θρόμβωσης
Οι ΗΠΑ προτείνουν την «παύση» χορήγησης του εμβολίου της Johnson & Johnson λόγω ανησυχιών για σοβαρά και σπάνια περιστατικά θρόμβωσης. Οι αμερικανικές ομοσπονδιακές υπηρεσίες υγείας θα ζητήσουν την άμεση παύση της...
Κραυγή αγωνίας από τον εκθεσιακό κλάδο
Στο έλεος της πανδημίας έχει αφεθεί ο ελληνικός εκθεσιακός κλάδος, ο μοναδικός στον οποίο δεν έχει επιτραπεί η επανεκκίνηση από την έναρξη της υγειονομικής...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Ακούστε το νέο τραγούδι του Κωνσταντίνου Χριστοφόρου – Σ’ Ένα Τέταρτο –
Ο Κωνσταντίνος Χριστοφόρου συνεχίζει τις επιτυχίες με το καινούργιο του τραγούδι με τίτλο «Σ’ ένα τέταρτο». Το βίντεο κλιπ του τραγουδιού, που ήδη αγαπήθηκε και μεταδίδεται εκατοντάδες φορές καθημερινά...
Ξεκινούν τα προγράμματα μετεκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού
Με απόφαση της Υφυπουργού Τουρισμού κυρίας Σοφίας Ζαχαράκη ξεκινά η μετεκπαίδευση εργαζομένων και πρόσκαιρα ανέργων του τουριστικού κλάδου σε 10 πόλεις της χώρας μας. Πιο...
Γιώργος Καραγιάννης: Έχουμε ολοκληρωμένο Σχέδιο για τα μεγάλα έργα και υλοποιείται Β’ φάση διαγωνισμού για το «Flyover» τον Ιούνιο
Για το ολιστικό σχέδιο της κυβέρνησης με τα μεγάλα και μικρά έργα της Θεσσαλονίκης αλλά και της Βόρειας Ελλάδας γενικότερα, μίλησε στην ΕΡΤ3 και...