Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Αισιοδοξία για τον τουρισμό 2021: Τι λέει στο ka-business ο Γρηγόρης...

Αισιοδοξία για τον τουρισμό 2021: Τι λέει στο ka-business ο Γρηγόρης Τάσιος

Oι τουριστικοί φορείς για πρώτη φορά βλέπουν σημάδια αισιοδοξίας για την ανάκαμψη του τουρισμού 2021  με την έναρξη του εμβολιαστικού προγράμματος.

Ο πρόεδρος της πανελλήνιας ομοσπονδίας ξενοδόχων (ΠΟΞ) Γρηγόρης Τάσιος μιλά στο Ka-business.gr και στη Ραλλιω Λεπίδου μεταξύ άλλων  για το πόσο θα επηρεάσει η εκκίνηση του εμβολιαστικού προγράμματος στην ανάκαμψη του τουρισμού και ποια είναι τα πρώτα σημάδια για την φετινή τουριστική χρονιά.

Διαβάστε τη Συνέντευξη

Η εκκίνηση του εμβολιαστικού προγράμματος εκτιμάτε ότι μπορεί να προσδώσει θετικά σημάδια ανάκαμψης στον τουρισμό το 2021;

Οπωσδήποτε ναι. Ο εμβολιασμός είναι το όπλο μας στην καταπολέμηση της πανδημίας προκειμένου να πάρουμε πίσω τις ζωές μας, τις δουλειές μας, τα ταξίδια μας, τις συναναστροφές μας . Το εμβόλιο δημιουργεί τη ρεαλιστική ελπίδα για ανάκαμψη όχι μόνο του τουρισμού αλλά συνολικά της οικονομίας. Γι αυτό και ευχή όλων μας είναι να πάνε καλά τα εμβολιαστικά προγράμματα  στην Ε.Ε, να ξεπεραστούν γρήγορα τα όποια προβλήματα υπάρχουν στην επάρκεια των  ποσοτήτων για την κάλυψη των αναγκών κάθε χώρας και να γίνει το 2021 αφετηρία της μετα-Covid εποχής

Ήδη σύμφωνα με τον υπουργό τουρισμού Χάρη Θεοχάρη πραγματοποιείται η συζήτηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση για το πώς τα πιστοποιητικά εμβολιασμό θα έχουν κοινή αναγνώριση μεταξύ χώρων αναχώρησης- προορισμού για τους τουρίστες τουλάχιστον σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Φτάνει μόνο αυτό για να ξεκινήσει η ανάκαμψη στον τουρισμό;

Σίγουρα αυτή είναι μια βασική προϋπόθεση. Από κει και πέρα έχει πολύ μεγάλη σημασία το τι θα αποφασιστεί σε σχέση με τις τρίτες χώρες. Η Ρωσία έχει δικό της εμβόλιο. Το ίδιο και η Κίνα. Θα πρέπει είτε με κοινή ευρωπαϊκή πολιτική είτε με διακρατικές συμφωνίες να ρυθμιστεί το θέμα της αμοιβαίας αναγνώρισης των πιστοποιητικών εμβολιασμού για να μπορέσουν να λειτουργήσει ως υγειονομικά διαβατήρια για ταξίδια. Είναι θετικό πως έχει ξεκινήσει η συζήτηση στην ΕΕ και θα πρέπει να δούμε,  σύντομα,  ολοκληρωμένες και όχι αποσπασματικές αποφάσεις,  ώστε να προσαρμόσει ανάλογα και τη στρατηγική της κάθε ξενοδοχειακή επιχείρηση. 

Ποιες πρέπει να είναι οι προτεραιότητές του κλάδο για τον τουρισμό του 21;

Προτεραιότητα  για κάθε ξενοδοχείο αυτή τη στιγμή είναι η επιβίωση. Αυτή είναι η μάχη που καλούμαστε να δώσουμε και να κερδίσουμε το 2021 με δεδομένο πως το πρώτο εξάμηνο θα είναι χαμένο τουριστικά. Όλοι οι διεθνείς αναλυτές, συνεκτιμώντας και τους ρυθμούς του εμβολιασμού, συμφωνούν πως στην καλύτερη περίπτωση μόνο μετά τον Μάιο θα μπορούμε να δούμε μια ανάκαμψη στα ταξίδια. Μάλιστα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού είναι ακόμη πιο αυστηρός στην πρόβλεψή του, τοποθετώντας την ανάκαμψη του τουρισμού στο τρίτο τρίμηνο του 2021. Συνεπώς έχουμε μια δύσκολη μάχη, πρέπει να βάλουμε τα δυνατά μας, πρέπει να αντέξουμε ώστε να μπορούμε να μιλάμε για επιτυχίες από το 2022 και μετά.

 Θα εστιαστείτε σε κάποιους συγκεκριμένους προορισμούς;

Η πανδημία έφερε όλους τους προορισμούς στο σημείο “μηδέν”.  Άρα ξεκινάμε για όλους σχεδόν από το ίδιο σημείο. Βεβαίως το μαζικό μοντέλο, δηλαδή αεροπορική θέση και  ξενοδοχειακή κλίνη μαζί, είναι αυτό που θα βγει πρώτο μπροστά αλλά οπωσδήποτε θα υπάρξει και σημαντικός όγκος τουριστών που θα θελήσουν το πιο απομονωμένο, το πιο διαφορετικό και δόξα τω θεώ η πατρίδα μας το έχει και μπορεί να το δώσει είτε στον ορεινό όγκο, είτε στις πόλεις, είτε οπουδήποτε.

Πάντως πληροφορίες μας λένε πως τόσο οι αεροπορικές όσο και οι tour operators του εξωτερικού βλέπουν με καλό μάτι την Ελλάδα για τη θερινή σεζόν του 2021. . Είναι έτσι?

Η καλή διαχείριση το καλοκαίρι του 2020 που δουλέψαμε μόνο τρεις μήνες, μας έχει κατατάξει στους ασφαλείς προορισμούς. Αυτό σε συνδυασμό με τα voucher της επαναφοράς κρατήσεων που ακυρώθηκαν πέρυσι και με τις πολλές συμφωνίες που είναι ενεργές με τους tour operators καθιστά την Ελλάδα μια από τις πιο ελκυστικές επιλογές.

Ποια είναι η δική σας εκτίμηση, η νέα χρονιά τι θα φέρει για τον τουρισμό;

Όπως σας είπα είναι χρονιά επιβίωσης και ελπίζουμε με το Ταμείο Ανάκαμψης και τις παρεμβάσεις της Πολιτείας για τις υποδομές της χώρας που σχετίζονται με τον τουρισμό και την ποιότητα της εμπειρίας των επισκεπτών μας,  να γίνει το εναρκτήριο λάκτισμα μιας ουσιαστικής ανάκαμψης για τον ελληνικό τουρισμό. Ανάκαμψη σε σχέση με τη συνεισφορά του στο εθνικό ΑΕΠ αλλά και σε σχέση με το μοντέλο του τουρισμού που θέλουμε για το μέλλον.

Το ka-business.gr προτείνει

18ο πολυσυνέδριο ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Συνέντευξη του Υπ. Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα στο περιοδικό του ka-business – Θα ανοίξει με κεντρική ομιλία τις εργασίες του...
Ο κ. Σκρέκας μίλησε στην Ραλλίω Λεπίδου και στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΤΞΗ (Απριλίου 2024)   Αναφέρθηκε στον πράσινο και ψηφιακό...
ka-business.gr: Μετράμε αντίστροφα για το 18ο πολυσυνέδριο “Καινοτομία & Ανάπτυξη”
Ένα άκρως ενεργειακό και… antitox πρωινό, είχαν όσοι παρευρέθηκαν σήμερα το πρωι στο Elisabeth Boutique Hotel, στη Συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε το , στο...
Optima bank: Πρωτοβουλία για την εθνική προσπάθεια αντιμετώπισης της υπογεννητικότητας
Σε μία πρωτοβουλία με ουσιαστικό και παράλληλα συμβολικό χαρακτήρα, προχωρά η Optima bank, με υψηλό αίσθημα ευθύνης για το σημαντικό πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρα...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΕΠΙΧ ΙΙ: Ρευστότητα 2,2 δισ. για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας
Η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων -οι οποίες αποτελούν επί της ουσίας τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας- λειτουργεί ως «ελατήριο» για την πολυπόθητη ανάπτυξη της ελληνικής...
Χρηματιστήριο: Πτώση 0,35% για τον γενικό δείκτη
Με ήπια πτώση έκλεισαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, αν και αρχικά κινήθηκαν ανοδικά, με την αγορά να υποχωρεί κάτω...
Η Google μπλόκαρε ή αφαίρεσε πάνω από 5,5 δισεκατομμύρια διαφημίσεις – Ποιός ο λόγος
Η Google δημοσίευσε το Ads Safety Report, την έκθεση για την ασφάλεια των διαφημίσεων. Μέσα από την Έκθεση, η Google μοιράζεται περισσότερες πληροφορίες σχετικά με...