«Τα δημοσιευμένα μεγέθη της παραγωγής της Hawtai μπορεί να είναι υπερβολικά», εκτίμησε ο σουηδός πρεσβευτής στο Πεκίνο Λαρς Φρέντεν, στην έκθεση που διαβίβασε στο υπουργείο Εξωτερικών στη Στοκχόλμη κι επικαλείται η εφημερίδα Svenska Dagbladet (SvD) και άλλα μέσα ενημέρωσης.
Ο κινεζικός εταίρος της Saab ανήγγειλε τελευταία ότι, «θέλει να επενδύσει 150 εκατομμύρια ευρώ στον ολλανδό ιδιοκτήτη της Saab, τον Spyker, (σ.σ.: σε ποσοστό σχεδόν το 30% του μετοχικού του κεφαλαίου), εν είδει στρατηγικής επένδυσης στους τομείς της διανομής, της τεχνογνωσίας και της παραγωγής».
Όσον αφορά το περυσινό έτος, ο Hawtai ανέφερε ότι παρήγαγε 81.000 οχήματα, θέτοντας τον στόχο της ετήσιας παραγωγής 200 χιλιάδων οχημάτων…
Πηγές της αγοράς αυτοκινήτου, από την πλευρά τους, που η σουηδική πρεσβεία συμβουλεύθηκε, μειώνουν την περυσινή παραγωγή του Hawtai στα 60 χιλιάδες οχήματα.
Ο Hawtai έχει εταιρική δραστηριότητα δέκα χρόνια, μόνον όμως εντός του 2010 παρήγαγε πρώτη φορά οχήματα, αναφέρει επίσης η ίδια διπλωματική έκθεση. Πράγματι, ο μητρικός όμιλός του, ο Hengtong Group, ειδικεύεται σε ένα ευρύ φάσμα επιχειρηματικής δράσης–ορυχεία, τηλεπικοινωνίες, ενέργεια, υποδομές, τράπεζες και τα ακίνητα.
«H Saab, σήμερα, μπορεί να προσδοκά ανταλλαγή τεχνογνωσίας από τον Hawtai» εκτιμά ο πρεσβευτής Φρέντεν «ώστε να καταστεί ανταγωνιστικότερη, άρα βιώσιμη».
Η Saab μετά την 6η Απριλίου δεν παράγει καθώς δεν προμηθεύεται υλικά, αφού οι απλήρωτοι προμηθευτές της σταμάτησαν έκτοτε τις παραδόσεις υλικών.