Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Εκπαίδευση Fairing μια νέα καιινοτομία από φοιτητές του ΑΠΘ

Fairing μια νέα καιινοτομία από φοιτητές του ΑΠΘ

 

Με την πρωτότυπη μοτοσικλέτα που κατασκεύασαν και όπου εφαρμόζουν τα συγκεκριμένα πρωτοποριακά υλικά από τα οποία αποτελείται το fairing, σκοπεύουν να αγωνιστούν στο διεθνή πανεπιστημιακό διαγωνισμό MotoStudent που συνδιοργανώνεται κάθε δύο έτη από την MEF (Moto Engineering Foundation) και την TechnoPark Motorland στις εγκαταστάσεις της συναρπαστικής πίστας Μotorland Aragon στην Αραγονία της Ισπανίας. Το ραντεβού των Ελλήνων φοιτητών του ΑΠΘ δόθηκε για τον Οκτώβριο του 2018, όπου θα έχουν την ευκαιρία να ανταγωνιστούν με αντίστοιχες ομάδες από διάφορα πανεπιστήμια ανά τον κόσμο. Πρόκειται για ένα συναρπαστικό αγωνιστικό τετραήμερο το οποίο ολοκληρώνεται με έναν αγώνα ταχύτητας και αξιολογείται από τους διοργανωτές όχι μόνο για το αγωνιστικό κομμάτι, αλλά και για καινοτομίες και την τεχνολογία.

“Το fairing το σχεδιάζουμε εμείς και εφαρμόζουμε καινοτόμα κατασκευή από βιοπλαστικά υλικά. Είναι πρώτη φορά που χρησιμοποιείται κάτι τέτοιο παγκοσμίως. Το βιοπλαστικό είναι συνθετικό υλικό από οργανική ίνα λιναριού. Η διαδικασία κατασκευής του ξεκινάει από το σχεδιασμό του στον υπολογιστή και συνεχίζει με το ανάγλυφο του με πυλό, μέσω του οποίου κατασκευάζονται τα καλούπια και ολοκληρώνεται τοποθετώντας το βιοπλαστικό στα καλούπια. Σε αυτό έχουν εφαρμοστεί όλοι οι μέθοδοι της αεροδυναμικής ανάλυσης για ακόμη μεγαλύτερη απόδοση”, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επικεφαλής της ομάδας, Μίλτος Γιαννιός.

Ο ίδιος, αναλύοντας την καινοτόμα ιδέα του υλικού, επισήμανε πως «με αυτά τα βιοπλαστικά υλικά η μοτοσικλέτα μας γίνεται πιο οικολογική. Επίσης, αυτό το υλικό δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από τα συνηθισμένα υλικά, καθώς είναι το ίδιο ανθεκτικό. Είναι επίσης ασύγκριτα φθηνότερο, καθώς στοιχίζει περίπου το 1/5 της τιμής των συνηθισμένων υλικών. Πάνω σε αυτό ωστόσο εφαρμόζεται άριστα όλη η τεχνογνωσία που έχει αποκτηθεί στο πανεπιστήμιο. Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει η συγκεκριμένη τεχνογνωσία και αναγκαζόμαστε να παίρνουμε τις πρώτες ύλες από την Αγγλία από ένα εργοστάσιο που ανακαλύψαμε μετά από πολύ μεγάλη έρευνα».

Ο κινητήρας της πρωτότυπης μοτοσικλέτας είναι ο KTM RC 250 μοντέλο του 2016, είναι μονοκύλινδρος, τετράχρονος και υδρόψυκτος, έχει ισχύ 37 ίππων, έχει κόπτη στροφών στις 13.000 σ.α.λ., ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 192 χλμ./ώρα. «Για εγκέφαλο στη μηχανή χρησιμοποιούμε την πλακέτα Speeduino, που είναι μια εφαρμογή που χρησιμοποιεί επεξεργαστή arduino μέσω του οποίου έγινε η χαρτογράφηση από εμάς. Το πλαίσιο είναι από χωροδικτύωμα από χρωμομολυβδένιο, το υποπλαίσο από αλουμίνιο, το ψαλίδι επίσης από αλουμίνιο και η τιμονόπλακα από αλουμίνιο αεροπορικού τύπου. Σε όλα τα παραπάνω κατασκευαστικά μέρη έχουν εφαρμοστεί μέθοδοι πεπερασμένων στοιχείων FEA για τον έλεγχο της αντοχής τους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Μίλτος Γιαννιός ο οποίος δεν ξέχασε να ευχαριστήσει τους χορηγούς που στηρίζουν την προσπάθειά τους. «Το ΑΠΘ δυστυχώς δεν έχει χρήματα για να στηρίξει μια τέτοια προσπάθεια. Ωστόσο έχει πληρώσει την εγγραφή μας στον διαγωνισμό που είναι 3.000 ευρώ. Είναι σημαντική βοήθεια αυτή. Από τους χορηγούς δεν παίρνουμε χρήματα, αλλά προϊόντα για να κάνουμε τη μοτοσικλέτα μας. Χωρίς αυτούς δεν θα καταφέρναμε τίποτε. Όμως η βοήθειά τους είναι καταλυτική για την ολοκλήρωση της ιδέας μας».

Σύσσωμη η ομάδα παίρνει μέρος στην έκθεση μοτοσικλέτας που διοργανώνεται από την ΔΕΘ στις εγκαταστάσεις της. Αναλύοντας τους λόγους ο Μίλτος Γιαννιός επισημαίνει πως «το κάνουμε για να γνωρίσει ο κόσμος την μεγάλη μας προσπάθεια. Γνωρίζουμε πως τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά στο πανεπιστήμιο από την ζωή. Αυτή η αναζήτηση χορηγών και η αναζήτηση λύσεων ουσιαστικά μας εντάσσει νωρίτερα μέσα στην καθημερινότητα».

 

 

Το ka-business.gr προτείνει

Τράπεζα Πειραιώς: Παράταση Προγράμματος Ανταμοιβής Συνεπών Δανειοληπτών Στεγαστικών Δανείων
Η Τράπεζα Πειραιώς, ανταποκρινόμενη με ευθύνη στο ζήτημα της επιβάρυνσης των οικογενειακών προϋπολογισμών από την άνοδο των επιτοκίων διεθνώς, συνεχίζει να στηρίζει έμπρακτα τους...
Νομοθεσία για τις υποδομές Gigabit: πράσινο φως για την επιτάχυνση της ανάπτυξης
Η «νομοθεσία για τις υποδομές Gigabit» αποσκοπεί στη μείωση του κόστους ανάπτυξης υπερταχέων δικτύων. Η νομοθεσία, η οποία έχει ήδη συμφωνηθεί με το Συμβούλιο και...
Δικαίωμα στην επισκευή: νέοι κανόνες για πιο εύκολες και οικονομικές επισκευές
Οι νέοι κανόνες ενισχύουν τα δικαιώματα των καταναλωτών, ελαττώνουν τα σκουπίδια και ενισχύουν τον κλάδο των επισκευών, κάνοντάς τες ευκολότερες και πιο συμφέρουσες. Την Τρίτη...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Φωτογραφία : “Πάσχα στο Άγιον Όρος”
Η Αγιορειτική Εστία συμμετέχει στις εκδηλώσεις της «Λατρευτικής Εβδομάδας» του Δήμου Θεσσαλονίκης, με την διοργάνωση της ομαδικής έκθεσης φωτογραφίας και ιερών κειμηλίων με τίτλο:...
ΜΕΒΓΑΛ: Αγάπης Έργα για την κοινωνία
Για περισσότερα από 74 χρόνια η ΜΕΒΓΑΛ φροντίζει να φέρει στο τραπέζι μας προϊόντα που είναι απαραίτητα για μία ισορροπημένη διατροφή και ενισχύουν την...
Coffee Island: Προχωρά σε σημαντική δωρεά για την εκπαίδευση των νέων νευροχειρουργών
Η ομάδα της Coffee Island, συνεχίζει, με αφοσίωση, να νοιάζεται για όλα αυτά που κάνουν τον κόσμο καλύτερο. Ως αρωγός διαφόρων πρωτοβουλιών που ενισχύουν την...