Ποιος είναι ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων; Τι υπολόγιζε; Πώς πραγματοποιήθηκε η έρευνά του; Τι προσφέρει το «Virtual Museum for the Antikythera Mechanism»; Μπορούν τα «serious games» να βοηθήσουν στην κατανόηση της υλικής και άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς; Ποια είναι η επίδραση της εικονικής πραγματικότητας στην ερμηνεία και την κατανόηση του πρώτου ανθρώπινου υπολογιστή; Αυτά είναι ορισμένα από τα ερωτήματα, τα οποία συζητήθηκαν στην ειδική εκδήλωση.
Παράλληλα, παρουσιάστηκε το καινοτόμο επιμορφωτικό πρόγραμμα «VR-Games-Lab: 3D παιχνίδια σοβαρού σκοπού για τον Πολιτισμό και την Εκπαίδευση με χρήση της εικονικής πραγματικότητας» από τους εκπαιδευτές του, Λευτέρη Αναστασοβίτη, Χριστίνα Τσίτα και Αναστασία Τσίτα. Το πρόγραμμα υλοποιείται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και απευθύνεται σε αρχάριους και μη που ασχολούνται με το αντικείμενο των τρισδιάστατων γραφικών, της εικονικής πραγματικότητας και των παιχνιδιών σοβαρού σκοπού.
Στην κατηγορία περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, μουσειολόγοι, εκπαιδευτικοί, αρχαιολόγοι, διακοσμητές, μηχανικοί, ερευνητές, ιατροί, φυσικοί και φοιτητές, οι οποίοι θέλουν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες της βιομηχανίας του θεάματος στην επαγγελματική ή εκπαιδευτική καθημερινότητά τους.
Τη συζήτηση έκλεισε ο Τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Θάνος, ο οποίος παρουσίασε το νεοσύστατο FILM-OFFICE και τις ευκαιρίες που προσφέρει στη δημιουργική βιομηχανία του κινηματογράφου και των ψηφιακών παιχνιδιών. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα VR-Games-Lab, υλοποιείται με τη στήριξη του FILM-OFFICE της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Οι συμμετέχοντες είχαν τη μοναδική ευκαιρία να αγγίξουν τα εικονικά θραύσματα του Μηχανισμού και να μελετήσουν την εσωτερική τους δομή στο «Virtual Museum for the Antikythera Mechanism», σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας υψηλού βαθμού εμβύθισης.