Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Έρευνα Βελτιώνεται η σχέση των ελληνικών επιχειρήσεων με την τεχνολογία

Βελτιώνεται η σχέση των ελληνικών επιχειρήσεων με την τεχνολογία

 

Σύμφωνα με έκθεση που παρουσίασε πρόσφατα το ΙΟΒΕ, το 2015, το 60% των επιχειρηματιών αρχικών-σταδίων στην Ελλάδα αξιοποίησε γνωστές τεχνολογίες, επίδοση που είναι μία από τις υψηλότερες διαχρονικά. Ταυτόχρονα, ωστόσο, μόλις το 12,3% – από τις χαμηλότερες επιδόσεις – δηλώνει ότι χρησιμοποιεί εντελώς νέες τεχνολογίες. Αν και η διαπίστωση αυτή θα μπορούσε να συνδεθεί με παράγοντες, που έχουν να κάνουν με την οικονομική κρίση, καθώς – κατά κανόνα – οι εντελώς νέες τεχνολογίες είναι και ακριβότερες, ωστόσο το 2013 το αντίστοιχο ποσοστό βρισκόταν στο 51%.

Πάντως, για το 2015 η Ελλάδα ταξινομείται μεταξύ των χωρών με τα υψηλότερα ποσοστά νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων, που στηρίζονται σε εντελώς νέες ή απλά έστω νέες τεχνολογίες (πενταετίας), γεγονός που δεν μπορεί παρά να αξιολογηθεί θετικά. 

Την παραπάνω εικόνα για την τεχνολογική ταυτότητα των νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων περιγράφει η έκθεση “Επιχειρηματικότητα 2015-2016: Κρίσιμη καμπή για την αναπτυξιακή δυναμική του επιχειρηματικού συστήματος”. Η ετήσια έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της διεθνούς κοινοπραξίας του Global Entrepreneurship Monitor (GEM) και μεταξύ άλλων παραμέτρων, διερευνά το βαθμό στον οποίο οι επιχειρηματίες αρχικών σταδίων χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες/διεργασίες για την παραγωγή των προϊόντων τους/παροχή των υπηρεσιών τους. Αυτή η “νεωτερικότητα” αξιολογείται σε τρία επίπεδα. Πρόκειται για τεχνολογίες που έχουν εμφανιστεί στην αγορά εντός της περασμένης χρονιάς, εντός της τελευταίας πενταετίας ή είναι παλαιότερες της πενταετίας. Με αυτόν τον τρόπο καταγράφεται, κατά μία έννοια, ο βαθμός εκσυγχρονισμού των νέων εγχειρημάτων που εισρέουν στη δεξαμενή της υφιστάμενης επιχειρηματικότητας μιας οικονομίας. 

Η έρευνα, που παρουσίασε πρόσφατα το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), αξιολογεί τις επιχειρήσεις αρχικών σταδίων και ως προς την καινοτομία τους.

Στην Ελλάδα, το 2015 το ποσοστό των επιχειρηματιών αρχικών σταδίων που δήλωνε πως μερικοί ή όλοι οι πελάτες θεωρούν το προϊόν ή την υπηρεσία της επιχείρησης νέο και πρωτοποριακό, ανερχόταν στο 39,3%, επίδοση χαμηλότερη μεν από το διαχρονικό μέσο όρο (42,7%), αλλά βελτιωμένη σε σύγκριση με το 2014 (37,4%). Προφανώς η χαμηλή καινοτομικότητα των νέων εγχειρημάτων θα πρέπει να συσχετίζεται και με το εύρημα, ότι οι νέες επιχειρηματικές προσπάθειες εντοπίζονται πρωτίστως στους τομείς υπηρεσιών προς τον καταναλωτή, όπου η καινοτομία προϊόντος ή διεργασιών είναι εκ φύσεως αρκετά πιο περιορισμένη.

Ο βαθμός της καινοτομίας, που εμφανίζει το νέο εγχείρημα εξετάζεται στο πλαίσιο του GEM με βάση μια ποιοτική ερώτηση: πόσοι από τους πελάτες θεωρούν πως το προϊόν ή υπηρεσία που είναι νέο και πρωτοποριακό.

Στις περισσότερες χώρες, οι μισοί τουλάχιστον επιχειρηματίες αρχικών σταδίων είναι μάλλον συνειδητοποιημένοι ως προς το βαθμό καινοτομίας που παρουσιάζουν τα εγχειρήματά τους, με αποτέλεσμα να δηλώνουν ότι κανένας (δυνητικός) πελάτης δε θα θεωρήσει τα προϊόντα/υπηρεσίες τους νέα και πρωτοποριακά.

Στην Ελλάδα το 2015, ένα 61% συμφωνεί σε αυτό, έναντι όμως 51,5% κατά μέσο όρο στις χώρες καινοτομίας. Ταυτόχρονα, ένα 25,5% δηλώνει κάποιο βαθμό καινοτομίας.

Από την άλλη πλευρά, όμως, καταγράφεται και ένα 14% που δηλώνει – ίσως και μαξιμαλιστικά – ότι όλοι θα θεωρήσουν τα προϊόντα τους ως καινοτομικά.

 

10 Χρόνια ka-business.gr … και συνεχίζουμε!!!
11 Απριλίου του 2011, βγήκε στον διαδικτυακό αέρα το ka-  αναπτύχθηκε στην «καρδιά» της οικονομικής κρίσης. Ο ΣΤΟΧΟΣ ήταν ένας. Να δίνει βήμα, σε όλες του τις...

Το ka-business.gr προτείνει

BSS: Ο ρόλος των Συμβούλων Επιχειρήσεων σήμερα
Ο Ευστάθιος Λιακόπουλος FOUNDER – CEO BSS μιλά στο και τη Ραλλιώ Λεπίδου για το πώς μπορεί η σωστή επιλογή συμβούλου σε μία...
Διπλή βράβευση για την Μεγάλη Σύμπραξη Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας στα Tourism Awards 2021
Δυο σημαντικές διακρίσεις στα Tourism Awards, επιβεβαιώνουν και επιβραβεύουν τις προσπάθειες και το υψηλό αίσθημα συνεργασίας που επέδειξε η Μεγάλη Σύμπραξη Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας,...
H Πειραιώς Financial Holdings ολοκλήρωσε επιτυχώς την πρώτη έκδοση ομολόγου Additional Tier 1 ύψους €600 εκατ.
H έκδοση συνιστά την πρώτη έκδοση τίτλων ΑΤ1 της Πειραιώς στις διεθνείς αγορές μετά την κρίση, σε συνέχεια των εκδόσεων τίτλων Tier 2 της...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

BSS: Ο ρόλος των Συμβούλων Επιχειρήσεων σήμερα
Ο Ευστάθιος Λιακόπουλος FOUNDER – CEO BSS μιλά στο και τη Ραλλιώ Λεπίδου για το πώς μπορεί η σωστή επιλογή συμβούλου σε μία...
Διπλή βράβευση για την Μεγάλη Σύμπραξη Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας στα Tourism Awards 2021
Δυο σημαντικές διακρίσεις στα Tourism Awards, επιβεβαιώνουν και επιβραβεύουν τις προσπάθειες και το υψηλό αίσθημα συνεργασίας που επέδειξε η Μεγάλη Σύμπραξη Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας,...
H Πειραιώς Financial Holdings ολοκλήρωσε επιτυχώς την πρώτη έκδοση ομολόγου Additional Tier 1 ύψους €600 εκατ.
H έκδοση συνιστά την πρώτη έκδοση τίτλων ΑΤ1 της Πειραιώς στις διεθνείς αγορές μετά την κρίση, σε συνέχεια των εκδόσεων τίτλων Tier 2 της...