Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Hackathon: Προκλήσεις κινητικότητας στην εποχή του COVID-19 σε αστικές περιοχές

Hackathon: Προκλήσεις κινητικότητας στην εποχή του COVID-19 σε αστικές περιοχές

Το Hackathon αποτελεί έναν διαγωνισμό σύντομης χρονικής διάρκειας κατά την διάρκεια του οποίου ομάδες συμμετεχόντων καλούνται να αντιμετωπίσουν καθημερινά προβλήματα/προκλήσεις προτείνοντας καινοτόμες και πρωτότυπες λύσεις. Στην χρονική διάρκεια του διαγωνισμού, ζητείται από τις ομάδες να αναπτύξουν προγράμματα, πρότυπα, μοντέλα, εργαλεία ή εφαρμογές, που να αντιμετωπίζουν όλες τις πτυχές του προβλήματος.
Αντικείμενο του hackathon
Το συγκεκριμένο hackathon προσανατολίζεται στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που αναδύονται από τις επιπτώσεις της πανδημίας του COVID-19 στις αστικές περιοχές και ειδικότερα στο σύστημα μεταφορών τους. Οι συγκεκριμένες προκλήσεις αφορούν στον συνδυασμό αφενός της εξυπηρέτησης των αναγκών μετακίνησης του πληθυσμού και αφετέρου στην τήρηση των υγειονομικών κανόνων για τον περιορισμό της διασποράς του ιού.
Οι προτάσεις που θα αναπτυχθούν από τους συμμετέχοντες θα πρέπει να προσανατολίζονται στην επίλυση προβλημάτων που σχετίζονται με μια από τις παρακάτω θεματικές ενότητες/προκλήσεις, οι οποίες εστιάζουν στο τομέα του active mobility:
1. Αστική εφοδιαστική αλυσίδα (City logistics): Στην συγκεκριμένη ενότητα οι συμμετέχοντες καλούνται να προτείνουν λύσεις για τη βελτίωση των μεταφορών στο πλαίσιο του εφοδιασμού τροφίμων και άλλων αγαθών, προτείνοντας τρόπους βελτίωσης στις διαδικασίες παράδοσης, παραλαβής
και παρακολούθησης προϊόντων.
2. Χωροθέτηση – διαστασιολόγηση σταθμών micromobility (ποδηλάτων και scooter): Στην συγκεκριμένη θεματική ενότητα, οι συμμετέχοντες καλούνται να χωροθετήσουν σταθμούς κοινόχρηστων scooter εντός του αστικού ιστού, λαμβάνοντας υπόψη τις χρήσεις γης και την ζήτηση από τους μετακινούμενους.
3. Δρομολόγηση ασφαλέστερης διαδρομής (safe route): Οι ειδικές προκλήσεις που προκύπτουν από την έξαρση της πανδημίας του COVID-19 δημιουργούν την ανάγκη για κοινωνική αποστασιοποίηση κάτι που εφαρμόζεται και στις μετακινήσεις πεζή αλλά και μέσω ποδηλάτου. Στη συγκεκριμένη πρόταση οι συμμετέχοντες καλούνται να διαμορφώσουν ασφαλείς διαδρομές μετακίνησης λαμβάνοντας υπόψη την συγκέντρωση μετακινουμένων και άλλες παραμέτρους.
4. Ενίσχυση διατροπικότητας (multimodality): Σε αυτή τη θεματική ενότητα, ζητείται από τους συμμετέχοντες να αναπτύξουν μια πρόταση, μέσα από την οποία θα προωθείται ο συνδυασμός όλων των διαθέσιμων μέσων μετακίνησης (Ι.Χ., δίκτυο αστικών λεωφορείων, δίκτυο κοινοχρήστων ποδηλάτων/scooter, πεζή μετακίνηση) για μετακινήσεις εντός του αστικού χώρου.
Τι είναι το Active mobility;
Η ανάγκη για περιορισμό των εκπεμπόμενων ρύπων και της μόλυνσης του περιβάλλοντος σε αστικό περιβάλλον, έχει αναδείξει ως σύγχρονη τάση στις μεταφορές, την προώθηση της πεζής μετακίνησης, της χρήσης ποδηλάτων και γενικότερα εναλλακτικών μέσων μετακίνησης έναντι των παραδοσιακών μέσων που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα συγκεκριμένα μέσα μετακίνησης εντάσσονται στην γενικότερη κατηγορία του “Active Mobility”, στις μετακινήσεις δηλαδή με χρήση ανθρώπινης ενέργειας.
Σύνθεση ομάδων
Οι ομάδες που θα λάβουν μέρος στον διαγωνισμό θα πρέπει να τηρούν τους εξής περιορισμούς:
• Όλοι οι συμμετέχοντες πρέπει να είναι άνω των 18 ετών
• Η δήλωση συμμετοχής θα πρέπει να γίνει μέσω της παρακάτω φόρμας. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή ατομικά ή ομαδικά. Σε περίπτωση ατομικής συμμετοχής, η σύνθεση των ομάδων θα πραγματοποιηθεί σε επόμενο στάδιο της διαδικασίας από τους διοργανωτές
• Τουλάχιστον ένα μέλος της κάθε ομάδας θα πρέπει να είναι ενεργός προπτυχιακός ή μεταπτυχιακός φοιτητής
• Κάθε ομάδα θα πρέπει να περιλαμβάνει έως 5 μέλη
• Η εξοικείωση των συμμετεχόντων με αντικείμενα της επιστήμης του μηχανικού, της πληροφορικής ή των οικονομικών είναι σημαντική
Αξιολόγηση
Οι συμμετέχοντες καλούνται να ετοιμάσουν τις προτάσεις τους κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού και έπειτα να τις παρουσιάσουν στην επιτροπή αξιολόγησης. Οι προτάσεις των ομάδων θα αξιολογηθούν ανάλογα με την πληρότητα που θα παρουσιάζουν στους ακόλουθους τομείς:
Πρωτοτυπία (Innovation)                                            25%
Επιχειρηματικό Σχέδιο (Business Plan)                         20%
Τεχνικό Τμήμα (Technical Details)                                25%
Συμμετοχή Κοινού (Public Engagement)                       20%
Ρυθμιστικό/Κανονιστικό Πλαίσιο (Regulatory Details)     10%
Βραβείο
Οι νικητές του Hackathon θα λάβουν πλούσια δώρα.

Το ka-business.gr προτείνει

Το ka-business.gr συμμετέχει στην 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση του δημοσιογραφικού κλάδου
Η ΕΣΗΕΜ-Θ σε συντονισμό με την ΠΟΕΣΥ και όλες τις Ενώσεις Συντακτών συμμετέχει στην απεργιακή κινητοποίηση του δημοσιογραφικού κλάδου από τις 5 το πρωί της...
ΒΕΘ προς Σκρέκα: Στηρίξτε τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα
Την ανάγκη λήψης μέτρων στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων καθώς και  ενίσχυσης των βιοτεχνικών επιμελητηρίων μέσα από μια σειρά προτάσεων επισήμαναν στον υπουργό Ανάπτυξης, Κώστα...
ΑΠΘ: Η Φοιτητική Ομάδα «SeaCare» κατέλαβε τη θέση μεταξύ των πέντε κορυφαίων σε Παγκόσμιο Τελικό Διαγωνισμό Καινοτομίας
Μία καινοτόμα ιδέα της φοιτητικής Ομάδας του ΑΠΘ «SeaCare» αναδείχθηκε, σε παγκόσμιο επίπεδο, ως μία από τις πέντε κορυφαίες λύσεις για την αντιμετώπιση του...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Το ka-business.gr συμμετέχει στην 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση του δημοσιογραφικού κλάδου
Η ΕΣΗΕΜ-Θ σε συντονισμό με την ΠΟΕΣΥ και όλες τις Ενώσεις Συντακτών συμμετέχει στην απεργιακή κινητοποίηση του δημοσιογραφικού κλάδου από τις 5 το πρωί της...
Γιατί το Ισραήλ θα προχωρήσει σε αντίποινα κατά του Ιράν, τι εκτιμούν αναλυτές -Τι θα ακολουθήσει στη σύγκρουση
Αποφασισμένο να δώσει συνέχεια και να απαντήσει στην επίθεση που δέχθηκε για πρώτη φορά στο έδαφός του απευθείας από το Ιράν είναι το Ισραήλ,...
ΒΕΘ προς Σκρέκα: Στηρίξτε τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα
Την ανάγκη λήψης μέτρων στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων καθώς και  ενίσχυσης των βιοτεχνικών επιμελητηρίων μέσα από μια σειρά προτάσεων επισήμαναν στον υπουργό Ανάπτυξης, Κώστα...