Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Καινοτομία Αλλάζουν όλα στις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

Αλλάζουν όλα στις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

 

Μάλιστα ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Παναγιώτης Σγουρίδης, ανακοίνωσε ότι συστήνεται, μέσα στο Δεκέμβριο, Επιτροπή, προκειμένου να προωθήσει τη μετεξέλιξη του ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων. Η Επιτροπή θα κάνει διαβούλευση και θα ολοκληρωθεί η μετατροπή του ΣΑΣΘ σε νέο φορέα.

Η ημερίδα, που έγινε παρουσία του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Παναγιώτη Σγουρίδη, της Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Βούλας Πατουλίδου, των Δημάρχων Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, και Θερμαϊκού, Γιάννη Μαυρομάτη, του Εκπροσώπου της αρμόδιας Ευρωπαίας Επιτρόπου Μεταφορών, επιστημόνων από την Ελλάδα και το εξωτερικό, στελεχών του ΣΑΣΘ, εκπροσώπων δήμων και των τοπικών αρχών.

Ο Υφυπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Παναγιώτης Σγουρίδης, στην τοποθέτησή του τόνισε ότι «πρέπει τηρηθούν οι συμβατικές υποχρεώσεις μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μετά την υιοθέτηση του κανονισμού της ΕΕ του 2007 πρέπει να διαμορφώσουμε ελεύθερη επιλογή φορέων μεταφορικού έργου. Το Υπουργείο αναγνωρίζει την προσπάθεια και το έργο του ΟΑΣΘ για τη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης, αλλά οι συγκοινωνίες πρέπει να οργανωθούν καλύτερα. Άρα πρέπει να πάμε σε καινοτόμες πολιτικές στην κατεύθυνση της αστικής κινητικότητας, της προστασίας του περιβάλλοντος, της εξοικονόμησης πόρων κτλ. και συνεπώς να προχωρήσουμε σε συνδυασμένες μεταφορές, φιλοπεριβαλλοντικά μέσα μεταφοράς, μονοδρομήσεις, επέκταση των δικτύων λεωφορειοδρόμων, νέες τεχνολογίες, τηλεματική, ηλεκτρονικό εισιτήριο κ.ά. Οφείλουμε να καταλάβουμε ότι δεν μπορεί ο κάτοικος του Διδυμοτείχου να πληρώνει για τις συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Γι’ αυτό και σχεδιάζουμε τη μετατροπή του ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων, στα πρότυπα και του ΟΑΣΑ. Το προσχέδιο γι’ αυτό το έχουμε, μέχρι το τέλος του έτους θα έχει συσταθεί η σχετική επιτροπή, θα γίνει διαβούλευση και θα έχουμε το νέο μοντέλο και για τη Θεσσαλονίκη».

Ο Πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, δήλωσε ότι «η μετατροπή του ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων θα είναι μια πολύ μεγάλη μεταρρύθμιση, στην οποία το ΣΑΣΘ είναι πρωτοπόρο, καθώς έχει καταθέσει στο Υπουργείο μια ολοκληρωμένη μελέτη για να γίνει η μετάβαση στη νέα εποχή. Η Ενιαία Αρχή θα μπορεί να δημοπρατεί, να συντονίζει, να ελέγχει το συγκοινωνιακό έργο σε όλη τη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης, να επιβλέπει την τιμολογιακή πολιτική, να εναρμονίζει με τις απαιτήσεις των ευρωπαϊκών οδηγιών και κανονισμών και να σχεδιάζει και να ασκεί πολιτική για τις συγκοινωνίες. Ο ανταγωνισμός στο συγκοινωνιακό έργο θα έρθει από το 2016. Οφείλουμε να είμαστε έτοιμοι κι αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη μετατροπή του ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων».

Η πρόταση του ΣΑΣΘ για τη νέα Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων, όπως την περιέγραψε ο κ. Παλαιστής είναι:

-Περιοχή ευθύνης: Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης.

-Υπεύθυνη για όλα τα μέσα δημοσίων μεταφορών που λειτουργούν και προβλέπεται να λειτουργήσουν στο μέλλον.

-Αρμόδια για το σχεδιασμό των δικτύων με καθορισμό της περιοχής εξυπηρέτησης και το σχεδιασμό όλων των μέσων.

-Αρμόδια για το συντονισμό των μεταφορικών υπηρεσιών όλων των μέσων.

-Αρμόδια για τη δημοπράτηση και ανάθεση των υπηρεσιών.

-Αρμόδια για το σχεδιασμό του δικτύου των ποδηλατοδρόμων.

-Αρμόδια για την ίδρυση λεωφορειολωρίδων.

«Το σημαντικό έργο του ΣΑΣΘ δεν πρόκειται να σταματήσει εδώ. Βρισκόμαστε στο ξεκίνημα της νέας προγραμματικής περιόδου 2014-2020 και είναι σημαντική ευκαιρία να διεκδικήσουμε νέες χρηματοδοτήσεις για την εκπόνηση νέων έργων που θα συμβάλουν στην ολοκλήρωση του οράματος για τις αστικές συγκοινωνίες. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε στις 17 Δεκεμβρίου 2013 το νέο «Πακέτο Αστικής Κινητικότητας», όπου γίνεται σύνδεση των νέων χρηματοδοτήσεων 2014-2020 με την ετοιμότητα των πόλεων να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν μέτρα βιώσιμης κινητικότητας. Επομένως, αποτελεί ευκαιρία για το ΣΑΣΘ να διεκδικήσει άμεσα χρηματοδοτήσεις για δράσεις και επενδύσεις βιώσιμης κινητικότητας από τα νέα διαθρωτικά και επενδυτικά ταμεία της EE 2014-2020, καθώς και από το πρόγραμμα ‘Horizon 2020’», επισήμανε ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής. 

Ο εκπρόσωπος της Ευρωπαίας Επιτρόπου Μεταφορών, Mans Lindberg, υπογράμμισε ότι «είναι απόλυτη ανάγκη να μετατραπεί το ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων, αφού πρέπει να ενσωματωθούν όλες οι νέες τεχνολογίες, να εκσυγχρονιστούν οι δημόσιες συγκοινωνίες, να γίνουν βιώσιμες οι αστικές μετακινήσεις και να εκπληρωθούν μια σειρά από στόχους της ΕΕ, όπως ο διπλασιασμός της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς μέχρι το 2025, ο περιορισμός της εκπομπής ρύπων κτλ. Οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι ο πυλώνας για το μέλλον των συγκοινωνιών σε όλη την Ευρώπη, όμως χρειάζεται να υπάρχει Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων σε κάθε περιοχή, γι’ αυτό και είναι αναγκαία η μετατροπή του ΣΑΣΘ».

Η Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, επισήμανε ότι «πρέπει να υπάρξει συντονισμός του συγκοινωνιακού έργου τόσο στην πόλη όσο και στον υπόλοιπο νομό της Θεσσαλονίκης. Το ΣΑΣΘ οφείλει να αποκτήσει μητροπολιτική διάσταση και να συντονίζει όλους τους φορείς που ασχολούνται και θα ασχοληθούν μελλοντικά με το συγκοινωνιακό έργο».

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, τόνισε ότι «η σημερινή ημερίδα είναι εξαιρετικά σημαντική για τη Θεσσαλονίκη. Το ΣΑΣΘ επιτελεί ουσιαστικό ρόλο, όμως δεν μπορεί να συνεχίσει να έχει μόνον γνωμοδοτικό χαρακτήρα. Κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά και πρέπει να αυτονομηθεί και να γίνει ένα αποφασιστικό όργανο, που θα διέπει τη λειτουργία όλων των μέσων μεταφοράς στην πόλη».

Ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, Γιώργος Γιαννόπουλος, σημείωσε ότι «το ΣΑΣΘ είναι απαραίτητο να μετατραπεί σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων και να επεκταθεί η αρμοδιότητά του και σε θέματα οδικής κυκλοφορίας και στάθμευσης. Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για τη Θεσσαλονίκη, που εκπόνησε το ΣΑΣΘ και είναι το πρώτο στην Ελλάδα είναι η ευκαιρία για τη δημιουργία του νέου φορέα, της Ενιαίας Αρχής Μεταφορών και Μετακινήσεων στη μητροπολιτική περιοχή της Θεσσαλονίκης».

Ο Πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, συνεχάρη τον Πρόεδρο του ΣΑΣΘ για την άριστη συνεργασία του με τον ΟΑΣΘ και ανακοίνωσε ότι το «προσήκον κόμιστρο» στη Θεσσαλονίκη για τα αστικά λεωφορεία είναι 1,47 ευρώ, με τον ΟΑΣΘ να μεταφέρει ετησίων 166 εκατομμύρια επιβάτες. «Είναι το φτηνότερο κόμιστρο στην Ελλάδα, για ένα από τα πλέον ποιοτικά συγκοινωνιακά έργα που εκτελούνται», συμπλήρωσε.

Την ανάγκη για τη μετατροπή του ΣΑΣΘ σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων επισήμαναν όλοι οι συμμετέχοντες στην ημερίδα, οι οποίοι εξήραν το έργο του Προέδρου του ΣΑΣΘ, Γιάννη Παλαιστή, και του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΑΣΘ, στην προσπάθεια για να βελτιωθεί το συγκοινωνιακό έργο στη Θεσσαλονίκη και να λυθούν προβλήματα που αφορούν στις μεταφορές και τις μετακινήσεις των πολιτών.

Εισηγήσεις στη σημερινή ημερίδα, εκτός του κ. Lindbergκαι του κ. Παλαιστή είχαν ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Πάρις Μπίλλιας, εκπρόσωπος της UITP, ο τεχνικός διευθυντής της Αρχής Μεταφορών της ιταλικής πόλης Μπολόνια (SRM), Tommaso Bonino, η εκπρόσωπος του δημοτικού συμβουλίου της λετονικής πόλης Ρίγα, JelenaDzikevica και οι συνεργάτριες του ΣΑΣΘ, συγκοινωνιολόγος, Δήμητρα Κομνιανού και νομικός, Μαρία Χατζηκωνσταντίνου.

 

Το ka-business.gr προτείνει

18ο πολυσυνέδριο ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Συνέντευξη του Υπ. Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα στο περιοδικό του ka-business – Θα ανοίξει με κεντρική ομιλία τις εργασίες του...
Ο κ. Σκρέκας μίλησε στην Ραλλίω Λεπίδου και στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΤΞΗ (Απριλίου 2024)   Αναφέρθηκε στον πράσινο και ψηφιακό...
ka-business.gr: Μετράμε αντίστροφα για το 18ο πολυσυνέδριο “Καινοτομία & Ανάπτυξη”
Ένα άκρως ενεργειακό και… antitox πρωινό, είχαν όσοι παρευρέθηκαν σήμερα το πρωι στο Elisabeth Boutique Hotel, στη Συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε το , στο...
Optima bank: Πρωτοβουλία για την εθνική προσπάθεια αντιμετώπισης της υπογεννητικότητας
Σε μία πρωτοβουλία με ουσιαστικό και παράλληλα συμβολικό χαρακτήρα, προχωρά η Optima bank, με υψηλό αίσθημα ευθύνης για το σημαντικό πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρα...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Θεσσ»
Πάτρα: Μαθητής έπαθε ηλεκτροπληξία από γυμνό καλώδιο στη σκάλα του σχολείου του
Γυμνό καλώδιο ρεύματος το οποίο εξείχε από εντοιχισμένο κουτί στις σκάλες του Λυκείου Δεμενίκων ακούμπησε το πρωί της Τετάρτης ένας 17χρονος μαθητής στην Πάτρα...
Δόμνα Μιχαηλίδου: Καμία ανοχή σε όσους καταστρατηγούν την εργατική νομοθεσία
«Δεν πρόκειται να δείξουμε καμία ανοχή σε όσους καταστρατηγούν την εργατική νομοθεσία. Όλοι οι εργαζόμενοι πρέπει να αμείβονται και θα αμείβονται τις ώρες που...