Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Καινοτομία Η εφαρμογή made in Greece που θα γίνει ο... προσωπικός σας ξεναγός...

Η εφαρμογή made in Greece που θα γίνει ο… προσωπικός σας ξεναγός σε Μουσεία και Αρχαιολογικούς χώρους

 

Μια ομάδα τριών νεαρών από την Ελλάδα δημιούργησε μια εφαρμογή εμπνευσμένη από την… αρχαία Ελλάδα και ειδική για την Μούσα Κλειώ! Το Clio Muse.

Πρόκειται για μια καινοτόμα διαδικτυακή πλατφόρμα που συνοδεύεται από αντίστοιχη εφαρμογή κινητών τηλεφώνων ή tablets που δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες και τους τουρίστες μιας περιοχής να μάθουν τα… πάντα για το σημείο που έχουν επισκεφτεί μέσα από πρωτότυπους περιπάτους και πληροφοριακό υλικό που εμφανίζεται στις οθόνες των smartphones με έξυπνο και ευφάνταστο τρόπο, μέσα από λέξεις, εικόνες και σκίτσα.

Ο λόγος για τους: Ανδρέα Φατούρο ( Διευθύνων Σύμβουλο, Συντηρητή Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης), Γιάννη Νικολόπουλο (Τεχνικό Διευθυντή, Ηλεκτρολόγο Μηχανικό Τεχνολογίας Υπολογιστών) και Δάφνη Τσεβρένη (Οικονομική και Εμπορική Διευθύντρια, Οικονομολόγο που συναντήθηκαν τυχαία το 2012. Εκεί ανακάλυψαν ότι μοιράζονται ένα κοινό όραμα: τη σύνδεση του πολιτιστικού τομέα με την τουριστική βιομηχανία μέσω καινοτόμων τεχνολογιών. Έτσι ο βασικός κορμός εργασιών της εταιρείας αφορά στην ανάπτυξη και προώθηση μιας πλατφόρμας δημοσίευσης και μεταπώλησης ψηφιακών εναλλακτικών ξεναγήσεων. Συζήτησαν, σκέφτηκαν, προβληματίστηκαν και το σημερινό αποτέλεσμα είναι να έχουν δημιουργήσει μια από τις πιο πολυσυζητημένες start up εταιρίες, μια καινοτομική εφαρμογή και πλατφόρμα με πολλές διακρίσεις που ξεχωρίζει εντός και εκτός συνόρων στον τομέα του πολιτισμού και της τέχνης. Απασχολούν μάλιστα τρία άτομα προσωπικό.

Το Clio Muse είναι ο απαραίτητος συνοδός κάθε επισκέπτη της Ελλάδας, αφού με μικρό κόστος του παρέχει τις πληροφορίες που του είναι απαραίτητες για να γνωρίσει έναν τόπο.

 

Για την εταιρία, την εφαρμογή, τον τρόπο λειτουργίας και τον αντίκτυπο που έχει στον κόσμο η Clio Muse μίλησε αποκλειστικά στο www.kabusiness.gr η συνδημιουργός του cliomuseapp.com και οικονομολόγος Δάφνη Τσεβρένη.

Τι είναι η Clio Muse;

Η Clio Muse (www.cliomuseapp.com) είναι μία πλατφόρμα διαχείρισης και μεταπώλησης θεματικών πολιτιστικών ψηφιακών διαδρομών. Αποτελείται από το διαχειριστικό περιβάλλον Clio Muse CREATE και την εφαρμογή ξενάγησης Clio Muse APP. Μέσα από το Clio Muse CREATE, επαγγελματίες και φορείς στο χώρου του Πολιτισμού και του Τουρισμού, δημοσιεύουν την διαδρομή τους στην Clio Muse APP. Έτσι, επισκέπτες και ταξιδιώτες ανοίγουν την Clio Muse APP και απολαμβάνουν ποικίλες ξεναγήσεις στην πόλη, σε μουσεία και άλλους εκθεσιακούς χώρους.

Σε πόσες γλώσσες είναι διαθέσιμη η εφαρμογή σας;

Η Clio Muse APP είναι διαθέσιμη σε Android και iOS  σε Ελληνικά, Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά, Ιταλικά και Κινέζικα.

Πως λειτουργεί το Clio Muse;

Η Clio Muse αναφέρεται σε Πολιτιστικούς Φορείς, Μουσεία, Γκαλερί, Εταιρίες Φυσικών Ξεναγήσεων, επαγγελματίες ξεναγούς, Ιστορικούς και Αρχαιολόγους που θέλουν να δημιουργήσουν μία ψηφιακή ξενάγηση για το κοινό τους.

 

Αποτελείται  από ένα διαχειριστικό περιβάλλον και μία εφαρμογή ξενάγησης:

 

A) Το Clio Muse CREATE είναι το διαχειριστικό περιβάλλον της Clio Muse. Χρησιμοποιείται από τους Παρόχους Περιεχομένου (Πολιτιστικούς Φορείς, Μουσεία, Γκαλερί, Εταιρίες Φυσικών Ξεναγήσεων, Επαγγελματίες από τον χώρο του πολιτισμού και του τουρισμού) για να διαχειρίζονται και να δημοσιεύουν τις ψηφιακές τους ξεναγήσεις.

Β) Η Clio Muse APP είναι η βραβευμένη εφαρμογή για smartphones & tablets της Clio Muse. Μοιράζεται πολλαπλές ψηφιακές θεματικές ξεναγήσεις (tours) για κάθε προορισμό σε Ελλάδα και εξωτερικό και χρησιμοποιείται από τους ταξιδιώτες ως εφαρμογή ξενάγησης.

Οι εφαρμογές ξενάγησης θα έπρεπε να βοηθούν τους χρήστες να ανακαλύψουν τον κόσμο με συναρπαστικό τρόπο. Αντίθετα, τις περισσότερες φορές γεμίζουν την οθόνη με μακροσκελείς περιγραφές ή βαρετές πληροφορίες, και δεν αναδεικνύουν τις πραγματικά ενδιαφέρουσες ιστορίες. Η Clio Muse δημιουργήθηκε για το αλλάξει αυτό! Συγκεκριμένα, η Clio Muse APP παρουσιάζει κάθε σημείο ενδιαφέροντος μέσα από πολλαπλές σύντομες ιστορίες που έχουν χιουμοριστικό ή ιστορικό χαρακτήρα. Για κάθε σημείο ενδιαφέροντος, ο χρήστης μπορεί να δει τον τίτλο και τη χρονική διάρκεια κάθε διαθέσιμης ιστορίας. Έτσι, κάθε χρήστης μπορεί να επιλέξει όποιες ιστορίες θεωρεί πιο ενδιαφέρουσες.

Από πού εμπνευστήκατε το όνομα της εφαρμογής σας;

Το όνομα της εφαρμογής προέρχεται από την Μούσα Κλειώ. Κατά την ελληνική μυθολογία, η Κλειώ, κόρη του Δία και της Μνημοσύνης, είναι η μούσα της επικής ποίησης και της ιστορίας. Απεικονίζεται συνήθως με ένα ρολό περγαμηνών, δάφνινο στεφάνι, σάλπιγγα και κλεψύδρα. Το όνομά της προέρχεται από τη ρίζα κλέω/κλείω που σημαίνει αφηγούμαι ή κάνω γνωστό. Το κλέος = η δόξα και η κλεις = το κλειδί, έχουν άμεση σχέση με την Κλειώ και την ιστορία, καθώς η καταγραφή των ένδοξων πράξεων του παρελθόντος έδινε το κλειδί για την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων για τα μέλλοντα να συμβούν.

Ποιες είναι οι διαφορές της δικής σας εφαρμογής από άλλες αντίστοιχες του εξωτερικού;

H Clio Muse είναι μία πλατφόρμα δημοσίευσης και μεταπώλησης ψηφιακών tours. και οι κύριοι ανταγωνιστές μας είναι αντίστοιχες εταιρίες που προσφέρουν πλατφόρμα εισαγωγής, διαχείρισης και δημοσίευσης tours για χώρους πολιτισμούς και περιπάτων στην πόλη, καθώς και εφαρμογή ξενάγησης. Η κύρια καινοτομία μας βρίσκεται στο επιχειρηματικό μας μοντέλο. Οι ανταγωνιστές μας απευθύνονται απευθείας στον τελικό χρήστη (B2C), πράγμα που οδηγεί σε αυξημένα έξοδα μάρκετινγκ και λιγοστές δυνατότητες ανάπτυξης των εσόδων τους γρήγορα.

Η Clio Muse, αντιθέτως, αναφέρεται στο τουριστικό κοινό μέσω συνεργαζόμενων Τουριστικών πρακτόρων, οι οποίοι έχουν δυνατότητες πώλησης των διαδρομών μας απευθείας σε μεγάλο κοινό σε πολλαπλούς προορισμούς. Κατά αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να αναπτυχθούμε γρηγορότερα. Σε δεύτερο επίπεδο, οι εταιρίες αυτές έχουν πάντα περιεχόμενο που δεν έχει παραπάνω επιλογές ανά σημείο ενδιαφέροντος. Αντίθετα, η Clio Muse έχει αναπτύξει την βραβευμένη μεθοδολογία ανάπτυξης και διάχυσης πολιτιστικού περιεχομένου, που προσφέρει στους χρήστες πολλαπλές και σύντομες ιστορίες ανά σημείο ενδιαφέροντος, που έχουν ιστορικό αλλά και χιουμοριστικό περιεχόμενο. Έτσι οι χρήστες επιλέγουν τις ιστορίες που θέλουν πραγματικά να δουν ή να ακούσουν. Αυτή η μεθοδολογία, προσελκύει τους χρήστες καθώς τους δίνει προσωποποιημένη εμπειρία που προσδίδει αξία σε αυτούς. Έτσι οι Τουριστικοί πράκτορες παρέχουν αξία στους ταξιδιώτες τους με χαμηλό κόστος.

 

Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίσατε κατά την υλοποίηση της ιδέας σας;

Δυσκολίες αντιμετωπίσαμε πολλές από την αρχή της πορείας μας. Ειδικά στην αρχή το δύσκολο ήταν να μας εμπιστευθούν οι πελάτες κυρίως επειδή το προϊόν που προσφέραμε ήταν αρκετά διαφορετικό και άγνωστο για αυτούς. Ήμασταν όμως πολύ τυχεροί γιατί κάναμε πολύ ενδιαφέρουσες συνεργασίες από πολύ νωρίς με φορείς όπως η Ολλανδική Πρεσβεία, η Liquid Art House gallery στη Βοστώνη, ΗΠΑ και βέβαια το Μουσείο της Πόλης των Αθηνών που ήταν και ο πρώτος μας πελάτης όπου μας βοήθησαν να χτίσουμε το προϊόν μας στα μέτρα τους για να καλύπτει τις ανάγκες τους. Μετέπειτα σημαντικές συνεργασίες έφεραν οι διακρίσεις μας από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα από το όποιο χρηματοδοτηθήκαμε (Horizon 2020) καθώς και την Europeana.

Αλλη δυσκολία που έχουμε αντιμετωπίσει από την αρχή της πορείας μας είναι η έλλειψη βοήθειας από κρατικούς φορείς για την προώθηση της νεοφυούς επιχειρηματικότητας. Αυτό δημιουργεί προβλήματα ως προς τις γραφειοκρατικές διαδικασίες που αντιμετωπίζουν οι νεοσύστατες εταιρίες όπως και η υψηλή φορολογία που στην αρχή της κάθε επιχείρησης αποτελεί σημαντικό εμπόδιο αρχικά επιβίωσης της επιχείρησης.

Με ποια μουσεία συνεργάζεστε;

Έχουμε συνεργαστεί με πολύ σημαντικούς πολιτιστικούς φορείς όπως η Γερμανική και η Ολλανδική Πρεσβεία στην Αθήνα, η Γεννάδειος Βιβλιοθήκη της Αμερικάνικης Αρχαιολογικής Σχολής, η Art Athina, το Σωματείο Διάζωμα, το Μουσείο Ελιάς Πηλείου, το Μουσείο Ελληνικής Γαστρονομίας, η Ολυμπία Οδός, η Ιόνια Οδός και σύντομα το Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β&Μ Θεοχαράκη.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Τα άμεσα σχέδιά μας είναι η ανάπτυξή μας στο εξωτερικό και ειδικά σε Ιταλία και Βραζιλία στις οποίες αγορές δραστηριοποιούμαστε ήδη καθώς και η ανάπτυξη των συνεργασιών μας με διεθνείς Τουριστικούς Πράκτορες.

Ποια είναι τα μηνύματα που λαμβάνετε από τους χρήστες;

Τα μηνύματα είναι πολύ θετικά καθώς είμαστε μία εταιρία που συνεχώς είναι σε επαφή και δίνει πολύ μεγάλο βάρος στη γνώμη των πελατών και χρηστών της. Κατά αυτόν τον τρόπο, καταφέρνουμε να δεχόμαστε πολύ θετικά μηνύματα πράγμα που μας κινητοποιεί να προσπαθούμε ακόμα περισσότερο.  

 

Σημειώνεται πως η Clio Muse έχει διακριθεί σε εθνικό και διεθνές επίπεδο 10 φορές για τη μεθοδολογία αφήγησης ιστοριών και το επιχειρηματικό της μοντέλο. Μερικές από τις σημαντικότερες διακρίσεις είναι η βράβευσή της από την Europeana – τη μεγαλύτερη πλατφόρμα ψηφιοποίησης πολιτιστικής κληρονομιάς στην Ευρώπη – καθώς και η χρηματοδότησή από πρόγραμμα Horizon 2020 ύψους 205.000€ για τη συμμετοχή σε μία πανευρωπαϊκή κοινοπραξία (consortium) για την δημιουργία μίας μεγαλύτερης πλατφόρμας διαχείρισης και ψηφιοποίησης πολιτιστικού περιεχομένου που προέρχεται από τους πολίτες.  Επίσης βραβεύτηκε στον διαγωνισμό The Digital Gate 2015 του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Άλλα βραβεία που η ομάδα των τριών νέων έχει λάβει είναι από διαγωνισμούς επιχειρηματικότητας όπως το Creative Business Cup 2013 – IDGC, Ennovation 2013 – ΟΠΑ, The Squeeze 2015 – Orange Grove & Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος και στα Startup Awards – Παπαστράτος το 2016.

 

Το ka-business.gr προτείνει

Ευρωεκλογές 2024: Πόσους ευρωβουλευτές εκλέγει κάθε χώρα
Συνολικά 720 ευρωβουλευτές θα εκλεγούν τον Ιούνιο του 2024, 15 περισσότεροι σε σύγκριση με τις προηγούμενες εκλογές.  Οι ευρωεκλογές 2024,  θα διεξαχθούν από τις...
Μητσοτάκης στη Σύνοδο Κορυφής: Η κρίση στη Μέση Ανατολή να μη γίνει περιφερειακή σύγκρουση
«Η κρίση στη Μέση Ανατολή να μη γίνει περιφερειακή σύγκρουση», ανέφερε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την προσέλευσή του στη Σύνοδο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου...
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και προσωρινός ανάδοχος για τον 6ο Προβλήτα
Η ΟΛΘ Α.Ε. («Εταιρεία»), ο φορέας εκμετάλλευσης του λιμένα Θεσσαλονίκης και κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλών πυλών και λύσεων εφοδιαστικής για τα Βαλκάνια...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Οι σάλτσες μαγειρικής COOK at HOME αναδείχθηκαν «Προϊόν της Χρονιάς 2024»
Το COOK at HOME, δημιούργημα της βιομηχανίας τροφίμων Provil, εμπνέεται από τη σημασία του καλού φαγητού για τη ζωή των Ελλήνων και έχει σαν...
Μαρουσάκη: Πλησιάζει κακοκαιρία με επικίνδυνα φαινόμενα – Καλλιάνος: Σε αυτές τις 10 περιοχές θα πέσει το περισσότερο νερό και με μεγάλη ένταση 
Αλλάζει ο καιρός ήδη από σήμερα σύμφωνα με το μετεωρολόγο του OPEN, Κλέαρχο Μαρουσάκη, ο οποίος έκανε λόγο για τα προεόρτια μιας οργανωμένης κακοκαιρίας,...
Ευρωεκλογές 2024: Πόσους ευρωβουλευτές εκλέγει κάθε χώρα
Συνολικά 720 ευρωβουλευτές θα εκλεγούν τον Ιούνιο του 2024, 15 περισσότεροι σε σύγκριση με τις προηγούμενες εκλογές.  Οι ευρωεκλογές 2024,  θα διεξαχθούν από τις...