Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Καινοτομία Καινοτομία στον χώρο του χειροποίητου κοσμήματος- Ακούν προσωπικές ιστορίες μέσω skype και......

Καινοτομία στον χώρο του χειροποίητου κοσμήματος- Ακούν προσωπικές ιστορίες μέσω skype και… δημιουργούν!

 

Η Μόσχα Σπυροπούλου και ο Χρήστος Σεφτελής από την Πτολεμαΐδα μετατρέπουν σύγχρονες ιστορίες σε χειροποίητες δημιουργίες, βλέποντας την πόρτα και του εξωτερικού να ανοίγεται μπροστά τους.

Οι δυο τους διατηρούν ένα από τα παλαιότερα κοσμηματοπωλεία στην Δυτική Μακεδονία. Έπειτα από εμπειρία σαράντα ετών στον χώρο του χειροποίητου κοσμήματος – ο πατέρας της κ. Σπυροπούλου υπήρξε γνωστός κοσμηματοπώλης της περιοχής- αποφάσισαν να καινοτομήσουν.

Σε έναν χώρο ο οποίος έχει επηρεαστεί πολύ από την οικονομική κρίση, καθώς το κόσμημα για πολλούς θεωρείται πολυτέλεια, αποφάσισαν να κάνουν κάτι… πρωτότυπο. Συζητούν με τους πελάτες τους, ακούν τις προσωπικές τους ιστορίες, εμπνέονται από αυτές και δημιουργούν μοναδικά και χειροποίητα κοσμήματα γι’αυτούς.


Η Μόσχα Σπυροπούλου και ο Χρήστος Σεφτελής μίλησαν στο ka-business.gr για την καινοτομία τους αυτή.



Στον τομέα σας καινοτομείτε. Μπορεί κάποιος να σας διηγηθεί μια προσωπική ιστορία και να του φτιάξετε ένα κόσμημα επηρεασμένοι από αυτήν. Μιλήστε μας λίγο για αυτή την καινοτομία. Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που κρατάτε όταν ακούτε μια ιστορία; Μπορείτε να μας διηγηθείτε ορισμένες και να μας πείτε τι κόσμημα δημιουργήσατε ακούγοντάς τες;

Δυστυχώς, στην πλειονότητα του κλάδου μας κυριαρχούν τα τυποποιημένα προϊόντα, χωρίς καμία υλική αξία και χωρίς κανένα μεράκι στη δημιουργία τους, τα οποία πολλές φορές πωλούνται και σε τιμή πολλαπλάσια από την πραγματική τους αξία, καθώς το κοινό δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί τι αγοράζει. Εμείς θελήσαμε από την πρώτη στιγμή να ασχοληθούμε και με την δημιουργία χειροποίητων κατασκευών τα οποία όντας μοναδικά θα έκαναν και αυτόν που το φορούσε να νιώθει ξεχωριστός κι όχι ένας από τους πολλούς. Έτσι, υπάρχουν πολλοί που μας έχουν προσεγγίσει, μας έχουν αφηγηθεί την ιστορία τους και στη συνέχεια μας ζητούν μία ξεχωριστή δημιουργία. Το πρώτο ραντεβού γίνεται στο εργαστήριό μας ή με skype αν πρόκειται για κάποιον από το εξωτερικό. Εκεί κάνουμε ένα είδος μίνι συνέντευξης για να κατανοήσουμε ακριβώς τις λεπτομέρειες της ιστορίας, το που θέλει ο άλλος να δώσει έμφαση και τι συναισθηματική αξία υπάρχει από πίσω. Στη συνέχεια σκεφτόμαστε κάποιες ιδέες και τις προτείνουμε, με την τελική έγκριση να οδηγεί στη δημιουργία του ξεχωριστού καλουπιού που θα φιλοξενήσει μία ξεχωριστή ιστορία συμπυκνωμένη σε λίγα εκατοστά! Πρόσφατα, μάλιστα, μας ήρθε μία ξεχωριστή παραγγελία όπου ένα ζευγάρι πήρε υπό την κατοχή του ένα ξεραμένο μπονζάι με μεγάλη συναισθηματική αξία, το οποίο στη συνέχεια αφού το περιποιήθηκε μας ζήτησε να δημιουργήσουμε από το κλαδί του τις βέρες του γάμου του.  Ήταν μία ιστορία που μας συγκίνησε και φροντίσαμε να δημιουργήσουμε κάτι πραγματικά ξεχωριστό.

Ποια είναι η αξία ενός κοσμήματος στην ζωή ενός ανθρώπου;

Το κόσμημα, από αρχαιοτήτων χρόνων, είχε ιδιαίτερη αξία για τον άνθρωπο, καθώς σχετίζεται και μένει άρρηκτα συνδεδεμένο στο μυαλό του με μερικές από τις πιο ευχάριστες στιγμές της ζωής του. Παράλληλα, η ομορφιά ενός κοσμήματος μπορεί να αλλάξει την ψυχολογία του ατόμου που το φοράει και να αναδείξει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που κάνουν και τον ίδιο γοητευτικό στα μάτια των άλλων. Επίσης, ένα αυθεντικό χειροποίητο κόσμημα περικλείει τεράστια ποσότητα αγάπης που μεταφέρεται από αυτόν που το παραγγέλνει, σε αυτόν που το φτιάχνει και στη συνέχεια σε αυτόν που το φοράει. Αγάπη που πιστέψτε μας αντικατοπτρίζεται ξεκάθαρα στο πρόσωπο ενός ατόμου!

Λίνα, προσωπικά έχεις μια παράδοση οικογενειακή στην κατασκευή κοσμημάτων. Γιατί αποφασίσατε να συνεχίσετε το επάγγελμα του πατέρα σας;

Ο πατέρας μου έχει μία παράδοση πολλών δεκαετιών στο κόσμημα, τόσο στον χώρο της Δυτικής Μακεδονίας όσο και στην Αθήνα. Μεγάλωσα μέσα στο κόσμημα, έμαθα να το εκτιμάω, να αντιλαμβάνομαι όλα όσα μπορεί να σημαίνει για έναν άνθρωπο, να βλέπω έναν άνθρωπο να αλλάζει φορώντας το. Στην πορεία μαζί με τον σύζυγό μου, που αγάπησε τον χώρο, έχουμε καταφέρει τα 15 χρόνια να καταφέρουμε να εξελίξουμε τις συνθήκες δημιουργίας και μέσα από το πρότυπο εργαστήριό μας που δουλεύει 6 μέρες την εβδομάδα (κάτι που θα συναντήσεις σπάνια ανά την επικράτεια) έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε ξεχωριστά αντικείμενα που συνδέονται με προσωπικές ιστορίες και τα οποία έχουμε τη χαρά να διοχετεύουμε πλέον και στο εξωτερικό.

Έχει επηρεάσει και με ποιον τρόπο η οικονομική κρίση τον χώρο του χειροποίητου κοσμήματος;

Σαφώς, η κρίση έχει επηρεάσει κάθε κλάδο του λιανικού εμπορίου. Θα ήταν ψέματα να ισχυριστούμε κάτι διαφορετικό. Αλλά στον τομέα των χειροποίητων δημιουργιών κάθε είδους, το κοινό αντιλαμβάνεται ότι πρόκειται για κάτι ξεχωριστό, κάτι ιδιαίτερο, κάτι που περιέχει μεράκι και αγάπη και δεν ανήκει στην τεράστια μάζα τυποποιημένων προϊόντων που συναντάμε κατά κόρον στο εμπόριο. Έτσι, ενώ έχουν περιορίσει τις αγορές τους θα επενδύσουν συναισθηματικά σε μία χειροποίητη δημιουργία που έχει ιδιαίτερη αξία για αυτούς ή για κάποιο φιλικό ή συγγενικό τους πρόσωπο. Οπότε, το χειροποίητο, σε κάθε του μορφή αγωνίζεται σθεναρά κόντρα στην κρίση. Και θεωρώ ότι στο τέλος θα νικήσει.

Τον τελευταίο χρόνο δίνετε κοσμήματα και σε χώρες του εξωτερικού. Υπάρχει ζήτηση για το ελληνικό κόσμημα από τους ξένους; Γιατί κατά την εκτίμησή σας;

Ήταν κάτι που ούτε εμείς φανταζόμασταν πριν από κάποια χρόνια. Μία επιχείρηση από την Πτολεμαΐδα, μία μικρή πόλη της Ελλάδας να καταφέρει να πουλήσει χειροποίητες δημιουργίες στο εξωτερικό. Όλα ξεκίνησαν πριν από 1,5 χρόνο, όταν πολλοί Έλληνες που έφυγαν από την πόλη για να μεταναστεύσουν σε ευρωπαϊκές πόλεις μετέφεραν  τις δημιουργίες μας στο εκεί κοινό. Σταδιακά οι παραγγελίες αυξήθηκαν από Έλληνες του εξωτερικού, όπου στο παιχνίδι μπήκαν και οι Ευρωπαίοι, ζητώντας να δουν τι μπορούμε να φτιάξουμε από σπάνια υλικά για αυτούς. Έτσι, σιγά σιγά δημιουργήσαμε και το e-shop και ανταποκρινόμαστε πλέον σε παραγγελίες από πολλές χώρες της Ευρώπης κι όχι μόνο. Τον Ιούνιο έφυγε μία μεγάλη παραγγελία για δύο οικογένειες της Αμερικής. Ένα τολμηρό εγχείρημα για εμάς που ευτυχώς στα ευχαριστήρια email που λάβαμε θεωρώ πως το φέραμε εις πέρας. Το να τολμήσεις στη διεθνή αγορά, άλλωστε, δεν είναι εύκολο εγχείρημα, γιατί πρόκειται για ένα ιδιόμορφο κοινό, στο οποίο πρέπει να αποδεικνύεις συνεχώς ότι χρησιμοποιείς τα αρτιότερα υλικά, τις υψηλότερες προδιαγραφές και μπορείς να δημιουργείς κάτι πραγματικά ξεχωριστό.

Για να φτιάξει κανείς κοσμήματα πρέπει να… σπουδάσει ή να έχει ταλέντο;

Νομίζω είναι συνδυασμός και των δύο. Μία τεχνική κατάρτιση από κάποια σχολή είναι σαφώς ένα καλό ξεκίνημα για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με τον κλάδο, αλλά για εμάς το κυριότερο που πρέπει να διαθέτει κάποιος είναι πάθος! Μόνο με πάθος και λατρεία για το κόσμημα θα μπορέσεις να το μετατρέψεις σε μία σύγχρονη μορφή τέχνης και θα ικανοποιήσεις πρώτα τη δική σου καλλιτεχνική ανάγκη και έπειτα και τον πλέον απαιτητικό πελάτη.

 

Tips:

Φωτό: Ζάχος Χασιώτης

Site: www.kosmima-gallery.gr

Σελίδα: https://www.facebook.com/KosmimaGallery/?fref=ts

 

Το ka-business.gr προτείνει

18ο πολυσυνέδριο ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Συνέντευξη του Υπ. Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα στο περιοδικό του ka-business – Θα ανοίξει με κεντρική ομιλία τις εργασίες του...
Ο κ. Σκρέκας μίλησε στην Ραλλίω Λεπίδου και στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΤΞΗ (Απριλίου 2024)   Αναφέρθηκε στον πράσινο και ψηφιακό...
ka-business.gr: Μετράμε αντίστροφα για το 18ο πολυσυνέδριο “Καινοτομία & Ανάπτυξη”
Ένα άκρως ενεργειακό και… antitox πρωινό, είχαν όσοι παρευρέθηκαν σήμερα το πρωι στο Elisabeth Boutique Hotel, στη Συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε το , στο...
Optima bank: Πρωτοβουλία για την εθνική προσπάθεια αντιμετώπισης της υπογεννητικότητας
Σε μία πρωτοβουλία με ουσιαστικό και παράλληλα συμβολικό χαρακτήρα, προχωρά η Optima bank, με υψηλό αίσθημα ευθύνης για το σημαντικό πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρα...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΕΠΙΧ ΙΙ: Ρευστότητα 2,2 δισ. για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας
Η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων -οι οποίες αποτελούν επί της ουσίας τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας- λειτουργεί ως «ελατήριο» για την πολυπόθητη ανάπτυξη της ελληνικής...
Χρηματιστήριο: Πτώση 0,35% για τον γενικό δείκτη
Με ήπια πτώση έκλεισαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, αν και αρχικά κινήθηκαν ανοδικά, με την αγορά να υποχωρεί κάτω...
Η Google μπλόκαρε ή αφαίρεσε πάνω από 5,5 δισεκατομμύρια διαφημίσεις – Ποιός ο λόγος
Η Google δημοσίευσε το Ads Safety Report, την έκθεση για την ασφάλεια των διαφημίσεων. Μέσα από την Έκθεση, η Google μοιράζεται περισσότερες πληροφορίες σχετικά με...