Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Καινοτομία Ντιζαϊνάτες και στιλάτες ποδιές ταξιδεύουν από την Κρήτη σε όλο τον κόσμο!

Ντιζαϊνάτες και στιλάτες ποδιές ταξιδεύουν από την Κρήτη σε όλο τον κόσμο!

 

Η καινοτομία, όπως έχουμε γράψει πολλές φορές μέσα από το www.ka-business.gr δεν σχετίζεται αποκλειστικά με την τεχνολογία.

Καινοτομία είναι να κάνει κάποιος κάτι καινούριο που θα έχει την υπογραφή του και θα θέσει στον δημόσιο λόγο έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης.

Όπως έκαναν για παράδειγμα δυο νέοι από την Κρήτη. Ο λόγος για τους Νίκο Χριστοδουλάκη και Νίκο Οικονομάκη οι οποίοι την περίοδο των capital controls τον Ιούλιο του 2015 έχοντας… αρκετό ελεύθερο χρόνο αφού το σύνολο της παραγωγικής διαδικασίας στην χώρα μας είχε… παραλύσει αποφάσισαν να δημιουργήσουν σύγχρονες… παραδοσιακές ποδιές εργασίας.

Ποδιές στιλάτες όπου το δέρμα ενώνεται αρμονικά με το ύφασμα. Ποδιές ξεχωριστές όπως άλλωστε και οι άνθρωποι που τις φορούν. Αυτή άλλωστε ήταν και η ιδέα των δυο νεαρών δημιουργών και επιχειρηματιών. Να δημιουργήσουν εξατομικευμένες «ποδιές εργασίας» ή… «ρούχα δουλειάς» για ορισμένους.

Σήμερα οι ποδιές που φέρουν την επωνυμία Rasso (www.rasso.gr) ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο αφού οι εξαγωγές σε Ιαπωνία, Αγγλία και Αμερική διαδέχονται η μια την άλλη.

Δυο χρόνια μετά,  η  ομάδα μεγάλωσε και αποτελείται από έξι άτομα: Δύο μοδίστρες με μεγάλη εμπειρία στο χώρο του ραψίματος που έχουν την ευθύνη για το γάζωμα του υφάσματος και του δέρματος. Μια γραφίστρια, ένα συνεργάτη στο χώρο του εργαστηρίου ένα λογιστή και φυσικά τον Νίκο Οικονομάκη και τον Νίκο Χριστοδουλάκη.

Σημαντική λεπτομέρεια στο success story που ακούει στο όνομα Rasso η γιαγιά.. Βικτωρία. Μια παλιά μοδίστρα που βοήθησε τους δυο νέους να δημιουργήσουν το πρώτο τους πατρόν.

Για την επιχειρηματική ιδέα μιλά στο www.ka-business.gr ο ένας εκ των δημιουργών του Rasso, Νίκος Χριστοδουλάκης.

 

Πως προέκυψε η ιδέα για… στιλάτες ποδιές;

 Το καλοκαίρι του 2015 όταν τα πάντα είχαν σταματήσει , με την επιβολή των capital controls  και  την καθημερινή αβεβαιότητα, ο χρόνος για σκέψη ήταν απεριόριστος. Έτσι καθώς έψαχνα στο internet το μάτι μου έπεσε σε μια φωτογραφία ενός μπαρμπέρη που φορούσε μια κλασική ποδιά εργασίας. Την έκανα εικόνα στο μυαλό μου,   με τσέπες και δερμάτινες θήκες για εργαλεία. Μια ποδιά  όχι συνηθισμένη, αλλά με στυλ , μοντέρνα και ταυτόχρονα λειτουργική. Μια ποδιά που ο κάθε επαγγελματίας  θα τη φορούσε και θα τον έκανε να αισθάνεται , ξεχωριστός. Την επόμενη μέρα ο φίλος μου και συνέταιρος μου έγινε κοινωνός της ιδέας και αρχίσαμε να ψάχνουμε τρόπους  προκειμένου να υλοποιήσουμε την ιδέα.  Από την αρχή ο στόχος που τέθηκε ήταν συγκεκριμένος και δεν ήταν άλλος από το να φτιάχνουμε χειροποίητα προϊόντα που θα ξεχώριζαν, για το στυλ ,την ποιότητα και την μοναδικότητα τους , και ταυτόχρονα θα είναι πρακτικά και λειτουργικά ώστε να κάνουν την δουλειά του κάθε επαγγελματία ευκολότερη.

 

Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε για την υλοποίηση της ιδέας σας;

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε ήταν πολλές: Από το πιο μικρό που ήταν η δημιουργία του πρώτου μας πατρόν (ευχαριστούμε γιαγιά Βικτωρία), έως τη σύσταση της εταιρείας και την έναρξη της παραγωγικής διαδικασίας. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα δυσκολίας που δεν την έβαζε ο νους μας ήταν η εξεύρεση πρώτων υλών. Τα υφάσματα που θα χρησιμοποιούσαμε θα έπρεπε να τηρούν κάποιες προδιαγραφές, όπως να μην ξεβάφουν αλλά και να είναι σταθερά, ώστε να μπορούν να σταθούν πάνω τους τα δέρματα.

Ωστόσο,  λόγω της κρίσης στην Ελλάδα, η πρωτογενής παραγωγή υφασμάτων, είχε σταματήσει. Τι συνέπεια είχε αυτό για εμάς; Αγοράζαμε ένα ύφασμα, φτιάχναμε δείγματα και «τραβούσε» πολύ ένας κωδικός… Χρειαζόμαστε, λοιπόν, επιπλέον ύφασμα και όταν πηγαίναμε να το παραγγείλουμε εισπράτταμε την απάντηση: «Λυπούμαστε, αλλά το ύφασμα έχει τελειώσει». Κανείς δεν ήθελε να στοκάρει μεγάλες ποσότητες. Και ακόμα δε θέλει δηλαδή. Ένα άλλο θεματάκι που μας δυσκόλεψε είχε να κάνει με την επιλογή των μεταλλικών στοιχείων που χρησιμοποιούμε στα προϊόντα μας, π.χ. στους γάντζους. Πρέπει αυτοί να είναι ταυτόχρονα ποιοτικοί και εύχρηστοι, οπότε κάναμε πολλά… πειράματα, μέχρι καταλήξουμε σ’ αυτούς που χρησιμοποιούμε σήμερα!

Σε ποιες χώρες  εξάγετε;

 Η πρώτη μας παραγγελία στο εξωτερικό μας έδωσε φτερά! Είχε γίνει από μια Ιαπωνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο του κομμωτηρίου και ήθελε 100 ποδιές για να τις κάνει δώρο στους καλύτερους πελάτες τους. Στη συνέχεια ακολούθησε μια άλλη μεγάλη εταιρεία, από τις ΗΠΑ αυτή τη φορά. Το καλό είναι ότι σήμερα, μια εταιρεία, όπως η δική μας, μέσω του διαδικτύου αποκτά άλλες προοπτικές. Ενώ έχουμε συμμετάσχει μόνο σε μια έκθεση στο εξωτερικό (στο Λονδίνο συγκεκριμένα) έχουμε κάνει εξαγωγή προϊόντων μας εκτός από την Αγγλία, επίσης σε Καναδά, Ισπανία, Ιαπωνία, Αμερική, Κύπρο…  Βέβαια, το «κυνηγάμε» κι εμείς: Έχουμε ένα αντιπρόσωπο στη Γερμανία, ενώ συμμετέχουμε και σε όλες τις εκθέσεις του αντικειμένου μας που γίνονται στην Ελλάδα (πέντε ως τώρα).

Πως αντιμετώπισαν οι πελάτες την πρότασή σας;

Με πολύ θετικό τρόπο από την πρώτη στιγμή που αρχίσαμε δειλά-δειλά να παρουσιάζουμε τα δείγματά μας. Το γεγονός αυτό όπλισε με δύναμη και λειτούργησε ενθαρρυντικά προς την κατεύθυνση της μετουσίωσης της ιδέας σε πράξη!

Σε ποιους απευθύνεστε κυρίως;

Η Rasso διαθέτει δύο σειρές αυτή τη στιγμή: Η μία απευθύνεται στο χώρο του κομμωτηρίου και barber και η άλλη στο χώρο της εστίασης (καφέ και μπαρ). Για τη σειρά που απευθύνεται στους κομμωτές έχουμε εκδώσει κατάλογο της νέας κολεξιόν του 2017. Προσεχώς εκδίδουμε και τον κατάλογο της σειράς που απευθύνεται στο χώρο της εστίασης.

 

Πόσο κοστίζει μια μοντέρνα… ποδιά;

 

Οι ποδιές μας ξεκινούν από  65ευρώ και το κόστος κλιμακώνεται ανάλογα με το σχέδιο, ενώ είναι φυσικό πως γίνονται ειδικές τιμές όταν κάποιος παραγγείλει ποσότητα.

 

Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείτε για την παραγωγή ενός σχεδίου; Βάζετε την φαντασία σας ή ακολουθείτε οδηγίες του πελάτη;

 

Τα σχέδια είναι θέμα έμπνευσης και φαντασίας. (Και  κάποιες φορές μπορεί να είναι συνδυασμός των αναγκών  του πελάτη με την έμπνευση της στιγμής). Μετά αφήνουμε τη φαντασία μας ελεύθερη…

 

Ποιος ο ρόλος της γιαγιάς Βικτωρίας;

Ο ρόλος της γιαγιάς Βικτωρίας λειτούργησε καταλυτικά κατά τη δημιουργία του πρώτου μας πατρόν. Είχαμε ένα σχέδιο στο χαρτί και μεγάλο άγχος γιατί δεν ξέραμε από πού να ξεκινήσουμε. Σκεφτήκαμε τότε να απευθυνθούμε στη γιαγιά Βικτωρία, καθώς ήταν πολλά χρόνια μοδίστρα και θεωρήσαμε πως θα μπορούσε να μας συμβουλέψει. Τελικά, όχι μόνο μας συμβούλεψε, αλλά με τη βοήθειά της φτιάξαμε τα πρώτα μας δείγματα.

 

Πόσα είδη και σχέδια ποδιάς έχετε επιμεληθεί;

Όλα τα είδη και τα σχέδια που υπάρχουν στο κατάλογο του 2017, συν τα πρώτα μας σχέδια, τα οποία υπολογίζουμε πως είναι πάνω από 15 στον αριθμό.

 

10 Χρόνια ka-business.gr … και συνεχίζουμε!!!
11 Απριλίου του 2011, βγήκε στον διαδικτυακό αέρα το ka-  αναπτύχθηκε στην «καρδιά» της οικονομικής κρίσης. Ο ΣΤΟΧΟΣ ήταν ένας. Να δίνει βήμα, σε όλες του τις...

Το ka-business.gr προτείνει

Να κάνουν το εμβόλιο έναντι του COVID-19 οι καρδιοαγγειακοί ασθενείς?
Η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία σχετικά με τον εμβολιασμό, έναντι της COVID-19, στους Καρδιαγγειακούς ασθενείς απαντά σε απορίες πολιτών.   Συνιστάται σε όλους τους καρδιαγγειακούς ασθενείς να...
Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική κέρδισαν το ενδιαφέρον των Γάλλων τουριστικών πρακτόρων και διαδικτυακά
Ο Τουριστικός Οργανισμός Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής αποδεικνύουν έμπρακτα ακόμα μία φορά ότι οι συνέργειες και η εξωστρέφεια είναι μονόδρομος για την νέα μετά-covid εποχή...
(video) Eξάρθρωση δικτύου παράνομης διακίνησης μεταναστών
Την ικανοποίηση του για την εξάρθρωση δικτύου παράνομης διακίνησης μεταναστών από το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή, εξέφρασε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

INTERLIFE και Ελληνική Ομάδα Διάσωσης ενώνουν τις δυνάμεις τους για την προστασία της ανθρώπινης ζωής
Συνεχίζεται και για το 2021 η υποστήριξη της ασφαλιστικής εταιρείας INTERLIFE στην Ελληνική Ομάδα Διάσωσης, σε μια συνέργεια που έχει στόχο την προστασία της...
Να κάνουν το εμβόλιο έναντι του COVID-19 οι καρδιοαγγειακοί ασθενείς?
Η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία σχετικά με τον εμβολιασμό, έναντι της COVID-19, στους Καρδιαγγειακούς ασθενείς απαντά σε απορίες πολιτών.   Συνιστάται σε όλους τους καρδιαγγειακούς ασθενείς να...
Ν. Παπαγεωργίου: Το πρώτο νοσοκομείο με ιστοχώρο προσβάσιμο από άτομα με αναπηρία
Χρήστες με προβλήματα όρασης, επιληψία, διάσπαση προσοχής, αλλά και γνωστικές διαταραχές, όπως η δυσλεξία και ο αυτισμός, έχουν πλέον τη δυνατότητα να περιηγηθούν με...