Ο αρχηγός της ΝΔ μιλώντας σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Ευρωβουλευτής Μαρία Σπυράκη, έθεσε τις δεξιότητες, τις γνώσεις καθώς και την τεχνογνωσία στον ψηφιακό τομέα και επεσήμανε δύο διαστάσεις για το ζήτημα. Αφενός την διδασκαλία προγραμματισμού σε σχολεία, αφετέρου την επανεκπαίδευση ανθρώπων με στοιχειώδη υποδομή για να μπορούν να ενταχθούν στον τομέα της εργασίας.
Μάλιστα ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε πως στα σχέδιά του για την κυβέρνηση της ΝΔ βρίσκεται ένα πρόγραμμα 3 με 6 μηνών για 50.000 άνεργους αποφοίτους που θα τους παρέχει πιστοποίηση για ψηφιακές δεξιότητες.
«Η Ευρώπη βγαίνει στην πρώτη γραμμή για την προστασία των δεδομένων με την εφαρμογή εδώ και έξι μέρες της GDPR, του σχετικού κανονισμού» είπε ο κ. Μητσοτάκης και τόνισε πως πρέπει και η Ελλάδα να βρεθεί στην πρώτη γραμμή αυτής της πολιτικής, ώστε να μη χαθεί «το τρένο της τέταρτης βιομηχανικής ψηφιακής επανάστασης». Παράλληλα έκανε λόγο για ανάγκη συμπληρωματικής εθνικής νομοθεσίας.
Στην ατζέντα της αξιωματικής αντιπολίτευσης περιλαμβάνεται η ηλεκτρονική διακυβέρνηση (ηλεκτρονικές ταυτότητες, ψηφιακή υπογραφή, ηλεκτρονικός φάκελος υγείας, ηλεκτρονικό εισιτήριο τουριστικών χώρων κ.ά.) καθώς και η ενίσχυση της νέας επιχειρηματικότητας με ένα σύστημα startup επιχειρήσεων. Τέλος, ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για αναβάθμιση του «Ερμή», της βασικής πύλης εισόδου για δημόσιες υπηρεσίες, την οποία χαρακτήρισε «απαρχαιωμένη».
Η μέση ηλικία αγοράζει διαδικτυακά
Το 93% των Θεσσαλονικέων χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό υπολογιστή και έχουν πρόσβαση στο Ίντερνετ στο σπίτι τους, τον οποίο μάλιστα χρησιμοποιούν καθημερινά.
Η πιο …δραστήρια μάλιστα ηλικιακή ομάδα είναι αυτή των 45-54 , η οποία σε ποσοστό 73,9% χρησιμοποιεί καθημερινά το διαδίκτυο. Οι περισσότεροι, δηλαδή το 77% αναζητούν πληροφορίες και ενημέρωση στο Ίντερνετ και μάλιστα τα δύο φύλα είναι σχεδόν το ίδιο δραστήρια , αφού το 66.9% των ανδρών και αντίστοιχα το 61.3% των γυναικών χρησιμοποιούν υπολογιστή. Εντυπωσιακό είναι ακόμη ότι το 90.7% των χρηστών 45-54 κάνουν τα ψώνια τους από το Διαδίκτυο .
Αυτά είναι μερικά μόνο από τα συμπεράσματα της έρευνας που έγινε στη Θεσσαλονίκη με θέμα «την διείσδυση των νέων τεχνολογιών και χρήσης από τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης».
Η ψηφιακή τεχνολογία αυξάνει την αξία του τουριστικού και του πολιτιστικού προϊόντος
Η ψηφιακή τεχνολογία δημιουργεί έναν τζίρο 3 τρις δολαρίων και οι περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις το 50% και παραπάνω δηλαδή είναι ήδη ψηφιοποιημένες, είπε μεταξύ άλλων η Όλγα Κεφαλογιάννη Βουλευτής Α Αθήνας, Τομεάρχης Πολιτισμού και Αθλητισμού της Νέας Δημοκρατίας.
Από την πλευρά της η Πρόεδρος του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς, Σοφία Στάϊκου είπε ότι «η ψηφιακή τεχνολογία είναι ένας ισχυρός επιταχυντής του πολιτισμού» και αναφέρθηκε στις πρόσφατους ψηφιακούς πλέον καταλόγους που συνοδεύουν εκθέσεις που διοργανώνει το Πολιτιστικό Ίδρυμα.
Μεταξύ των ομιλητών ήταν ακόμη η Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου Βουλευτής Β Αθήνας Τομεάρχης Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοιωνιών και Ενημέρωσης της Νέας Δημοκρατίας, ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας , ενώ κεντρική ομιλήτρια ήταν η Ευρωπαία Επίτροπος Mariya Gabriel