Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Οικονομία & Πολιτική Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς στο ka-business.gr

Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς στο ka-business.gr

Στην συνέντευξη που παραχώρησε, ο Υφ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς στο περιοδικό ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ , την έντυπη έκδοση του  ka-business.gr και τη Ραλλίω Λεπίδου  επισήμανε   αναφορικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό σε σχέση με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και με το Ταμείο Ανάκαμψης, ότι το 20% των χρημάτων θα διοχετευτούν σε δράσεις δημιουργίας των οριζόντιων υποδομών για τον ψηφιακό μετασχηματισμό τα χώρας και σε αυτά προστίθεται και το πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης, στο οποίο η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει κεντρικό ρόλο.

Η Ελλάδα – τόνισε ο κ.Γεωργαντάς – πρέπει να πατήσει γκάζι στην ψηφιακή εποχή, έχουμε μία μοναδική ευκαιρία, εκφρασμένη την πολιτική βούληση από τον Έλληνα πρωθυπουργό και δεν πρέπει να την αφήσουμε να χαθεί.

κ.Γεώργιος Γεωργαντάς, μιλώντας στο πάνελ «Ο ρόλος των Υποδομών στην Ανάπτυξης των Έξυπνων Πόλεων» στο πλαίσιο του 15ου διαδικτυακού Πολυσυνεδρίου «ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ» που διοργάνωσε το ka-business.gr με στόχο να αναδείξει τις προοπτικές των smart cities.

Διαβάστε όλη τη συνέντευξη του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργου Γεωργαντά στη Ραλλιώ Λεπίδου

 

κ. Γεωργαντά η πρωτόγνωρη υγειονομική κρίση που ζούμε επίσπευσε την χρήση της τεχνολογίας. Με ένα «κλικ» από απόσταση έπρεπε να λειτουργήσουν οι δημόσιες υπηρεσίες της χώρας μας. Πόσο εύκολο ήταν αυτό για το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης? 

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους έχει κυρίως να κάνει με τους τρόπους με τους οποίους το Δημόσιο αντιλαμβάνεται και απαντά στις καθημερινές ανάγκες των πολιτών, με την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει. Oι ενέργειες του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης είναι ενδεικτικός μιας νέας νοοτροπίας και πολιτικής πρακτικής. Λόγω της νέας συνθήκης που δημιουργήθηκε, επισπεύσαμε τον προγραμματισμό μας και δώσαμε στους πολίτες τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν πολλές από τις υποθέσεις τους με το Δημόσιο ψηφιακά, αποφεύγοντας περιττές ουρές, γραφειοκρατικά εμπόδια και εξοικονομώντας χρόνο. Ξέρετε, κυρία Λεπίδου, σε συγκυρίες όπως αυτή της πανδημίας, ο χρόνος πυκνώνει και μαζί του πυκνώνει και η ανάγκη αποτελεσματικής ανταπόκρισης του κράτους στις νέες συνθήκες που δημιουργούνται. Η υγειονομική κρίση δεν έφερε τις μεταρρυθμίσεις, όπως συχνά έχει ακουστεί. Ωστόσο, είναι αλήθεια ότι τις επίσπευσε. Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης βρέθηκε στην πρώτη γραμμή της μάχης, καλούμενο να συμβάλει στην ανάσχεση της νόσου και στη διευκόλυνση της ζωής των συμπολιτών μας μέσα σε μια δύσκολη συγκυρία, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι η υγεία τους δεν θα υποστεί πλήγμα. Και νομίζω τα καταφέραμε καλά. Ο στρατηγικός στόχος των μεταρρυθμίσεων που σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε ήταν από την αρχή η ενδυνάμωση των πολιτών μέσω των αστείρευτων δυνατοτήτων που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες. Δεν ήταν εύκολο, αλλά νομίζω ότι τα καταφέραμε καλά.

 

Οι πολίτες τα κατάφεραν ? Πώς ανταποκρίθηκαν στα νέα δεδομένα? 

Ο στρατηγικός στόχος των μεταρρυθμίσεων που σχεδίασε και προώθησε το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ήταν από την αρχή η ενδυνάμωση των πολιτών μέσω των αστείρευτων δυνατοτήτων που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες. Οι υπηρεσίες που εισαγάγαμε ήταν δομημένες με τρόπο απλό και λειτουργικό, προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιηθούν ακόμη και από συμπολίτες μας χωρίς ανεπτυγμένες ψηφιακές δεξιότητες. Νομίζω, λοιπόν, οι πολίτες ήταν εξαρχής έτοιμοι να ανταποκριθούν και να αξιοποιήσουν τις νέες δυνατότητες με τον καλύτερο τρόπο. Αυτό δείχνουν και τα στοιχεία. Ένα σημαντικό ποσοστό του συνολικού αριθμού των ιατροφαρμακευτικών συνταγογραφήσεων πραγματοποιείται πια άυλα ενώ έχουν διεκπεραιωθεί πολλές εκατοντάδες χιλιάδες υπεύθυνες δηλώσεις και εξουσιοδοτήσεις, ηλεκτρονικά. Παράλληλα, η νέα υπηρεσία ψηφιακής ξυπηρέτησης από τα ΚΕΠ myKEPlive έχει ήδη αγκαλιαστεί από τον κόσμο και ιδιαίτερα από συμπολίτες μας που για οποιοδήποτε λόγο δυσκολεύονται να μεταβούν στις δημόσιες υπηρεσίες. Οι πολίτες κατανοούν ότι το κράτος αποκτά λειτουργικότητα και ανταποκρίνεται στις ανάγκες της καθημερινότητας τους. Η ψηφιακή έκδοση άνω των δύο εκατομμυρίων εγγράφων αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο ότι οι υπηρεσίες του gov.grέχουν πια παγιωθεί ως καθημερινότητα.

 

 

Θα αντέξουν, κύριε Γεωργαντά, τα δίκτυα, κατά το δεύτερο κύμα της πανδημίας;

Λόγω των περιορισμών που έχει επιφέρει η πανδημίαπλειοψηφία των πολιτών επικοινωνεί, εργάζεται, ψυχαγωγείται και πραγματοποιηθεί την εκπαίδευσή του σχεδόν αποκλειστικά μέσω της τεχνολογίας. Το Υπουργείο μας είναι σε συντονισμό με τις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα των δικτύων και η ομαλή παροχή κάθε είδους υπηρεσιών. Ωστόσο, αυτό εξαρτάται και από την υπευθυνότητα των πολιτών. Κάθε ένας από εμάς οφείλει, σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση, να χρησιμοποιεί τα δίκτυα ορθολογικά, για να αποφευχθεί τυχόν υπερφόρτωση. Καλώ όλους να ανατρέξουν στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και να διαβάσουν τις οδηγίες που έχουμε εκδόσει για την υπεύθυνη χρήση των τηλεπικοινωνιακών δικτύων και υπηρεσιών. Η τήρηση αυτών των απλών κανόνων είναι κομβική ώστε να συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε όλες τις προσφερόμενες υπηρεσίες, χωρίς προβλήματα.

 

Σας έχω ακούσει να λέτε πως ο Κώδικας Ψηφιακής Διακυβέρνησης, φιλοδοξεί, να δημιουργήσει ένα κράτος ευέλικτο, που θα αποτελεί επιταχυντή και όχι πια εμπόδιο. Θα θέλατε να μας πείτε πώς θα αλλάξει τη ζωή μας ο Κώδικας Ψηφιακής Διακυβέρνησης? 

Ο Νόμος για την Ψηφιακή Διακυβέρνηση θέτει τις απαραίτητες θεσμικές βάσεις για την περαιτέρω μετάβαση του Ελληνικού Κράτους στη νέα ψηφιακή εποχή. Πρόκειται για ένα νομοθέτημα που θωρακίζει διοικητικά το Δημόσιο προκειμένου να μπορεί να ανταποκρίνεται στις εξελισσόμενες τεχνολογικές και κοινωνικές εξελίξεις, πλήττοντας σημαντικά τη γραφειοκρατία και βελτιώνοντας την ποιότητα της εξυπηρέτησης του Πολίτη. Μία από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στον Κώδικα είναι και η θεσμοθέτηση του Μητρώου Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών Δημοσίου, το οποίο αφορά όλες τις φυσικές ή ψηφιακές διοικητικές υπηρεσίες του δημόσιου τομέα. Στο Μητρώο αυτό καταγράφονται, αποτυπώνονται και μοντελοποιούνται  όλες οι ψηφιακές ή φυσικές διοικητικές διαδικασίες του δημόσιου τομέα καθώς και τα απαιτούμενα στοιχεία τους, ενώ σε κάθε διαδικασία του Μητρώου αποδίδεται μοναδικός κωδικός αριθμός. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο πολίτης, γνωρίζοντας τον κωδικό που αντιστοιχεί στη διαδικασία που απαιτείται για την εκάστοτε συναλλαγή του με το Δημόσιο, θα ξέρει εξαρχής τα δικαιολογητικά που χρειάζονται, και την υπηρεσία που πρέπει να τα καταθέσει και τη ροή που πρέπει να ακολουθηθεί. Έτσι, θα διεκπεραιώνει την υπόθεση του χωρίς να ταλαιπωρείται ψάχνοντας συνεχώς τι πρέπει να κάνει και χωρίς να αντιμετωπίζει διαφορετική ερμηνεία από μια υπηρεσία σε μια άλλη ή ακόμη και από έναν υπάλληλο σε έναν άλλον. Φυσικά, όλα τα στοιχεία του μητρώου θα είναι διαθέσιμα σε όλους τους πολίτες διαδικτυακά και μέσω του gov.gr

 

 

Έχετε μιλήσει πολλές φορές για τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των ΚΕΠ; Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας? 

Τα ΚΕΠ είναι όντων ένας από τους πιο καταξιωμένους στη συνείδηση του πολίτη, θεσμούς της ελληνικής δημόσιας διοίκησης. Ωστόσο, προκειμένου αυτός ο θεσμός να ανταποκρίνεται ακόμη καλύτερα τις ανάγκες της ψηφιακής εποχής και τη νέα καθημερινότητα που διαμορφώνεται για τους πολίτες, οφείλει να εξελιχθεί. Ως υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έχουμε προχωρήσει ήδη σε αρκετές μεταρρυθμίσεις προς αυτή την κατεύθυνση, με τελευταία την έναρξη λειτουργίας της υπηρεσίας εξ’ αποστάσεως εξυπηρέτησης myKEPlive. Τώρα, δρομολογούμε πια τη συνολική αναβάθμιση της ψηφιακής, οργανωτικής, λειτουργικής και αισθητικής ταυτότητας των ΚΕΠ. Έπειτα από συσκέψεις, υπογράψαμε με την Κοινωνία της Πληροφορίας, προγραμματική συμφωνία για τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας και της αισθητικής των ΚΕΠ, προκειμένου να βελτιωθούν οι παρεχόμενες προς τους πολίτες υπηρεσίες και να ανταποκρίνεται καλύτερα ο θεσμός στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της εποχής μας. Όσον αφορά την πανδημία, η σημαντικότερη μεταρρύθμιση ήταν φυσικά η υπηρεσία myKEPlive, η οποία διευκολύνει σημαντικά όσους συμπολίτες μας για οποιοδήποτε λόγο δυσκολεύονται να μεταβούν φυσικά στα ΚΕΠ. Τα ΚΕΠ που εξυπηρετούν τους πολίτες με βιντεοκλήσεις ανέρχονται πλέον σε 133 και οι Δήμοι στους οποίους υπάγονται σε 96.

 

10 Χρόνια ka-business.gr … και συνεχίζουμε!!!
11 Απριλίου του 2011, βγήκε στον διαδικτυακό αέρα το ka-  αναπτύχθηκε στην «καρδιά» της οικονομικής κρίσης. Ο ΣΤΟΧΟΣ ήταν ένας. Να δίνει βήμα, σε όλες του τις...

Το ka-business.gr προτείνει

Δεύτερη ευκαιρία! Για όσους έχασαν τη ρύθμιση των 100-120 δόσεων
Πώς μπορείτε να επωφεληθείτε. // Του Ευστάθιου Λιακόπουλου, Founder & CEO της εταιρείας BSS Τη δυνατότητα επανένταξης στη ρύθμιση των 100-120 δόσεων δίνει η εφορία...
Ταμείο Ανάκαμψης: 2 δισ. ευρώ σε επιχειρήσεις και αγορά
Μέσα από τις ειδικές δράσεις που θα ενεργοποιούνται σταδιακά από το Ταμείο Ανάκαμψης, έρχονται άμεσες και έμμεσες ενισχύσεις συνολικού ύψους 1,95 δισ. ευρώ για...
Φορολογικές δηλώσεις: Στο 3% η έκπτωση για την εφάπαξ καταβολή φόρου
Αυτό δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, επισημαίνοντας, παράλληλα, ότι αυξάνεται στο 3% η έκπτωση για την καταβολή του φόρου έως τέλος Ιουλίου. Ενώ,...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Μ.Μ.Θ. Συναυλίας Μνήμης για τη Γενοκτονία των Αρμενίων
Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την Κρατική Ορχήστρα τιμούν την 106η επέτειο της Γενοκτονίας των Αρμενίων με μια συναυλία μνήμης που θα...
Δεύτερη ευκαιρία! Για όσους έχασαν τη ρύθμιση των 100-120 δόσεων
Πώς μπορείτε να επωφεληθείτε. // Του Ευστάθιου Λιακόπουλου, Founder & CEO της εταιρείας BSS Τη δυνατότητα επανένταξης στη ρύθμιση των 100-120 δόσεων δίνει η εφορία...
Πέθανε η γνωστή σκηνογράφος και ενδυματολόγος Έλλη Παπαγεωργακοπούλου
Έφυγε από τη ζωή η γνωστή σκηνογράφος και ενδυματολόγος Έλλη Παπαγεωργακοπούλου, με πολλές σημαντικές δουλειές στο θέατρο, αλλά και στον κινηματογράφο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Παπαγεωργακοπούλου έδωσε τέλος στη...