Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Οικονομία & Πολιτική 11ο TAX FORUM- Θεσσαλονίκη 2019 // Μπορεί να αλλάξει κάτι στο φορολογικό...

11ο TAX FORUM- Θεσσαλονίκη 2019 // Μπορεί να αλλάξει κάτι στο φορολογικό σύστημα;

 

Στόχος του 11ο TAX FORUM, είναι να ενθαρρύνει άμεσα και έμμεσα, την ολική βελτίωση του Φορολογικού Συστήματος, όπως απαιτούν οι σημερινές και τεχνολογικές προκλήσεις της ψηφιακής οικονομίας, παρέχοντας.

 

Ο κ. Σταύρος Κώστας, Πρόεδρος Φορολογικής Επιτροπής Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, μιλά στο ka-business.gr

 

 

 Το φορολογικό σύστημα είναι ικανό να φέρει ανάπτυξη?

 

Είναι αλήθεια ότι η ανάπτυξη δεν ευνοείται από, το εκρηκτικό ”κοκτέιλ” φόρων και εισφορών με συνειδητή μάλιστα επιλογή  σε βάρος εντίμων και συνεπών φορολογουμένων, τη πολυνομία, τη γραφειοκρατία, τη δυσλειτουργία των ρυθμιστικών διατάξεων, την αναποτελεσματικότητα της δικαιοσύνης και την έλλειψη ασφάλειας δικαίου.

 

Ενδεχομένως ευνοεί τη διαμαρτυρία αρκετών Πολιτών, κάτω από το βάρος της υπέρμετρης και μη ανταποδοτικής φορολόγησης, οδηγεί στη  φοροδιαφυγή, την φοροαποφυγή και την παραοικονομία, που αποτελούν παράγοντες αποθάρρυνσης της επιχειρηματικότητας και τροχοπέδη στην ανταγωνιστικότητα της οικονομίας.

 

Απεναντίας βασική προϋπόθεση για τη ενθάρρυνση εντοπίων και την προσέλκυση ξένων επενδύσεων, είναι το σταθερό, λειτουργικό και ανταγωνιστικό φορολογικό σύστημα, αγώγιμο για την ανάπτυξη και την οικονομική μεγέθυνση, ικανό να ανταποκριθεί με αμεσότητα και επιτυχία στις προκλήσεις των καιρών, χωρίς παρενέργειες  που αποβαίνουν μειωτικές της υπεραξίας της επιχειρηματικότητας.

Είναι πλέον σαφές, ότι στη μετά τη κρίση περίοδο της κανονικότητας,  χρειαζόμαστε ένα  σημαντικό μίγμα ευφυούς και τολμηρής φορολογικής πολιτικής, που θα βασίζεται στις αρετές ενός λειτουργικού φορολογικού συστήματος, με στόχο τη μεγέθυνση της οικονομίας, την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα και με βασική στρατηγική αντίληψη, ότι η βελτίωση του φορολογικού μας συστήματος, θα εξυπηρετήσει ενεργά τη ταχύρυθμη ανάπτυξη και τη δημιουργία επενδύσεων και μόνιμων θέσεων εργασίας.

 

Σε καμία  περίπτωση δεν πρέπει να αγνοήσουμε, ότι η άκαμπτη δημοσιονομική πειθαρχία και τα υπέρ-πλεονάσματα, στερούν ίσες ή περισσότερες ευκαιρίες στις επόμενες γενεές, παραβιάζοντας ακόμη και τις αρχές της «ιδεώδους» βιώσιμης ανάπτυξης. 

 

 

Τι πρέπει να αλλάξει?

 

Η εμπειρία στη δύσκολη περίοδο της κρίσης έδειξε, ότι δεν μπορεί η ”εύκολη λύση” να είναι η αύξηση της φορολογίας, έναντι της επιλογής μείωσης των δημοσίων δαπανών και μείωσης του αντιπαραγωγικού και σπάταλου κράτους, που σαν μέτρα μπορεί να έχουν μεγαλύτερο πολιτικό κόστος

 

Με απλά λόγια, οποιαδήποτε πολιτική απόφαση για αλλαγές στη φορολογία, είτε είναι κυκλικού είτε μεταρρυθμιστικού χαρακτήρα, πρέπει να εξετάζεται με προσοχή, απέναντι σε υπάρχουσες εναλλακτικές επιλογές, που μπορούν να παράγουν τις ίδιες ή μεγαλύτερες ωφέλειες, αλλά με τη μικρότερη θυσία για τους φορολογούμενους και την κοινωνία.

Στη κατεύθυνση αυτή, έχουν καταρχήν κριθεί από την Επιχειρηματική κοινότητα ευπρόσδεκτες οι εξαγγελίες της νέας Διακυβέρνησης, για ομαλοποίηση της φορολογίας, αναγνωρίζοντας χαρακτηριστικά πολιτικής εμπειρίας, ετοιμότητα εφαρμογής, τεχνοκρατική γνώση, μεταρρυθμιστική διάθεση, στοχοποίηση και λογοδοσία, αλλά και διαφαινόμενη διάθεση για πολιτική συναίνεση  και συνεργασία.

Δεν μπορεί παρά να κρίνεται αναγκαία η εφαρμογή ενός νέου μείγματος οικονομικής πολιτικής, με αντιστροφή της υπερφορολόγησης και τη δημιουργία ενός πιο φιλοεπενδυτικού περιβάλλοντος, εν μέσω αυξημένης εμπιστοσύνης στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, που διαφαίνεται στο εσωτερικό αλλά και στο εξωτερικό και τις διεθνείς αγορές.

Παρ’ όλα αυτά, οι φοροελαφρύνσεις και η άρση γραφειοκρατικών εμποδίων για ιδιωτικές επενδύσεις, αν και αναγκαίες, δεν είναι και από μόνες τους ικανές συνθήκες για την απογείωση της ελληνικής οικονομίας.

Χρειαζόμαστε ολιστική βελτίωση του φορολογικού Συστήματος, σε δομικό και λειτουργικό επίπεδο, ώστε να προστατευθεί το δημοσιονομικό κεκτημένο και η μεταρρυθμιστική συνέχεια, χάριν της επιστροφής στη κανονικότητα.

Τότε μόνο η Οικονομία μας, θα μπορεί να λειτουργεί στο επίπεδο των βεβαιωμένων δυνατοτήτων της και με προϋποθέσεις που θα εξασφαλίζουν, ένα εύλογο, υγιές, επιθυμητό και προ πάντων, διαρκές περίσσευμα, φιλοεπενδυτικής δημοσιονομικής διαχείρισης.

 

Τι ζητούν οι επιχειρηματίες?

Στη σημερινή συγκυρία, η ελληνική οικονομία απαιτεί την εφαρμογή ενός νέου μείγματος οικονομικής πολιτικής, όχι μόνο με αντιστροφή της υπερφορολόγησης, αλλά και με ευρύτερο ζωντανό όραμα στο μέτωπο της φορολογίας (δομικού λειτουργικού και κυκλικού χαρακτήρα), για τη δημιουργία ενός πιο φιλοεπενδυτικού περιβάλλοντος, με δεδομένη την παρατηρούμενη αυξημένη εμπιστοσύνη στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, στο εσωτερικό, στο εξωτερικό αλλά και τις διεθνείς αγορές.

 

Οι Επιχειρήσεις δικαιούνται να λειτουργούν σε φορολογικό περιβάλλον χρηστής και διαφανής διαχείρισης, που είναι σταθερό και προβλέψιμο, ώστε να εμπνέει φερεγγυότητα και αμοιβαιότητα στις σχέσεις με την πολιτεία.

 

Μέσα σε ένα φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον  και συνθήκες αρμονικού συνδυασμού, του Δημόσιου με το εύλογο Ιδιωτικό συμφέρον,  το αποτέλεσμα θα είναι, η Οικονομία μας να λειτουργεί στο επίπεδο των βεβαιωμένων δυνατοτήτων της και με προϋποθέσεις, που θα εξασφαλίζουν ένα εύλογο, υγιές, επιθυμητό και προ πάντων διαρκές περίσσευμα φιλοεπενδυτικής δημοσιονομικής μας διαχείρισης.

 

Είναι αυτονόητο, ότι στο βαθμό που θα ικανοποιηθεί η προϋπόθεση αυτή, θα εξασφαλιστεί πρόσθετο σημαντικό εφαλτήριο για την απογείωση της οικονομίας, με προϋποθέσεις στήριξης της επιχειρηματικότητας, τη διευκόλυνση του επενδυτικού περιβάλλοντος, τη δημιουργία απασχόλησης, με τελικό ισχυρό θετικό αποτύπωμα στο ΑΕΠ.

Το σύνολο της η επιχειρηματική κοινότητα, έχει  συνταχθεί με την άποψη ότι πλέον στη θέση της ατελέσφορης διατήρησης πλασματικού υπερπλεονάσματος, πρέπει να έλθει η πρόταξη προϋποθέσεων δημιουργίας συνθηκών υψηλόβαθμης και ταχείας ανάπτυξης, σε καθεστώς ελεγχόμενης χαλάρωσης της δημοσιονομικής πειθαρχίας και με λειτουργία της οικονομίας στο επίπεδο των βεβαιωμένων δυνατοτήτων της.

 

Είναι σαφές ότι, μέσα σε ένα φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον, εντόπιοι και ξένοι επενδυτές, που διαθέτουν τα απαιτούμενα μέσα παραγωγής, αλλά και τις απαραίτητες ηγετικές ικανότητες, μπορούν να επιδείξουν τις πραγματικές αρετές τους, στο βαθμό που επιχειρούν με συνθήκες αρμονικού συνδυασμού, του Δημόσιου με το εύλογο Ιδιωτικό συμφέρον .

 

 

Υπάρχουν περιθώρια να διορθωθούν οδηγίες φορολόγησης και ποιες είναι αυτές;

Στην επόμενη ημέρα και στο ζωτικότερο σημείο του νέου παραγωγικού μας μοντέλου, αναμένεται να κληθεί και να παίξει η φορολογία, τον καθοριστικό ρόλο που της αναλογεί, στην οικονομία και την κοινωνία.

Σαφώς υπάρχουν περιθώρια και πρέπει να αναζητηθούν από την αρμόδια πολιτική ηγεσία, στη κατεύθυνση εναλλακτικής δέσμης δημοσιονομικής πολιτικής, για την εξασφάλιση μη φορολογικών εσόδων,  με σιγουριά και χωρίς ”πόνο” λιτότητας, αλλά και χωρίς παραβίαση κανόνων της φορολογικής δικαιοσύνης.

Προσφερόμενα μέτωπα είναι, η πάταξη της φοροδιαφυγής, η ενθάρρυνση της εθελοντικής φορολογικής συμμόρφωσης, η αποθάρρυνση της φοροαποφυγής, η αξιοποίηση της κρατικής περιουσίας, ΜΕΤΡΑ ικανά να εξασφαλίσουν, ώστε η  ωφέλεια από την αύξηση της φορολογίας, να μην υπολείπεται σε ποιότητα και ποσότητα, της ”θυσίας” που απαιτείται από τη πλευρά των φορολογουμένων.

 

Είναι γεγονός ότι ένα άριστα δομημένο φορολογικό σύστημα, με διαφάνεια και δυνατότητα αυτορρύθμισης των θεσμών που το στηρίζουν, με σοφές φορολογικές πολιτικές και προϋποθέσεις  άριστης διοίκησης της φορολογικής λειτουργίας, θα εξασφαλίζει για λογαριασμό της κοινωνίας, τα απαραίτητα έσοδα για την λειτουργία του Κράτους και την παραγωγή των δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών.

 

Όλα αυτά με το μικρότερο δυνατό κόστος για το Κράτος και την μικρότερη όχληση των συνεπών φορολογουμένων, αλλά και με επιλεγμένους στόχους αυστηρών ελεγκτικών μέτρων για τους μη φορολογικά συμμορφούμενους, με προϋπάρχουσα ισχυρή πολιτική βούληση.

 

Και υπό τις προϋποθέσεις αυτές, εκτός από την καθαρά εισπρακτική σκοπιμότητα, η φορολογία θα μετουσιωθεί όπως της αρμόζει σε αποτελεσματικό εργαλείο αναδιανομής εισοδήματος με παράλληλο ρυθμιστικό ρόλο, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο.

 

 

Τι σας κάνει και είστε αισιόδοξος ότι τα κακώς κείμενα θα διορθωθούν ? ή οχι?

Είναι γεγονός ότι μετά τη βαθειά οικονομική κρίση, από κληρονομημένες ”βεβιασμένες” φορολογικές πολιτικές (δομικού ή/και κυκλικού χαρακτήρα), καλούμεθα να επιστρέψουμε με σταθερό βηματισμό, σε συνθήκες ουσιαστικής φορολογικής κανονικότητας, με δεδομένη την παρατηρούμενη αυξημένη εμπιστοσύνη στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, στο εσωτερικό, στο εξωτερικό αλλά και τις διεθνείς αγορές.

Άλλωστε, φαίνεται ενθαρρυντικό το τρέχον Business Plan της ΧΩΡΑΣ, που έχει εξαγγείλει η νέα πολιτική Ηγεσία, προκειμένου να απεγκλωβιστεί η οικονομία από τους περιορισμούς που δημιούργησαν οι μεταρρυθμίσεις και τα δημοσιονομικά αδιέξοδα, στη διάρκεια της βαθειάς οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, που αφήσαμε πίσω μας.

 

Στη κρίσιμη φάση που βρισκόμαστε, δεν έχουμε παρά να ευχηθούμε, καλή εφαρμογή και πλήρη αποτελεσματικότητα στα θετικά φορολογικά μέτρα που προωθούνται,σε όφελος όλων των οικονομούντων οντοτήτων της Χώρας.

Και ενώ όλα αυτά κρίνονται ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, η συγκεκριμένη χρονική συγκυρία, για λόγους που όλοι γνωρίζουμε, απαιτεί μεταξύ των άλλων, ιδιαίτερα κρίσιμη πολιτική εστίαση στο αναγκαίο έναντι του εφικτού.

Και μια και μιλάμε για το ”εφικτό”, δεν πρέπει να ξεχνάμε βέβαια ότι τέτοιου είδους μεταρρυθμιστική ομαλοποίηση, με κριτήρια επιτυχίας τη δημοσιονομική προσαρμοστικότητα και την ευελιξία, θα πρέπει να στηριχθεί σε ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό και  εξαιρετικά επίκαιρο ”κλειδί” επιτυχίας.

Δεν είναι άλλο βέβαια, από το γνωστό ψηφιακό στοίχημα, που απαιτεί άλμα ωρίμανσης και ανάπτυξης ψηφιακής κουλτούρας, στη Δημόσια Διοίκηση, τη Δικαιοσύνη αλλά και την ίδια την Επιχείρηση, για να ”βγουν” τα ψηφιακά οφέλη για όλους.

Στο βαθμό που η επιτάχυνση του ψηφιακού εκσυγχρονισμού της Φορολογικής Διοίκησης, γίνει με τόλμη και αυτοπεποίθηση, θα αποτελέσει ισχυρότατο εργαλείο άσκησης και αποτελεσματικής οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής, όπως αρμόζει στη σύγχρονη αναπτυξιακά και κοινωνικά ισορροπημένη οικονομία, που σαν Χώρα, μας ταιριάζει και την οραματιζόμαστε.

 

 

Ποιος είναι ο στόχος της ημερίδας σας?

Το 11ο TAX FORUM- Θεσσαλονίκη 2019, θα δώσει την ευκαιρία, σε βασικούς stakeholders, πολιτική και  διοικητική ηγεσία, εκπρόσωποι πραγματικής οικονομίας, να έχουν μία ουδέτερη, γόνιμη και δημιουργική επικοινωνία, γύρω από τον τρόπο επιλογής των εκάστοτε φορολογικών πολιτικών και το βαθμό που αυτές συνάδουν με σκέψεις και οράματα, για ένα νέο ενάρετο οικονομικό μας μοντέλο, ικανό να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις των καιρών, στη κρίσιμη ”μεταμνημονιακή” περίοδο.

Στη σημερινή συγκυρία, η ελληνική οικονομία απαιτεί την εφαρμογή ενός νέου μείγματος οικονομικής πολιτικής, όχι μόνο με αντιστροφή της υπερφορολόγησης, αλλά και με ευρύτερο ζωντανό όραμα στο μέτωπο της φορολογίας (δομικού λειτουργικού και κυκλικού χαρακτήρα), για τη δημιουργία ενός πιο φιλοεπενδυτικού περιβάλλοντος,

Από τη συγκεκριμένη οπτική, στόχος της Θεματολογίας του Συνεδρίου, είναι να ενθαρρύνει άμεσα και έμμεσα, εισηγήσεις και συμπεράσματα, για την ολική βελτίωση του Φορολογικού μας Συστήματος, όπως απαιτούν οι σημερινές και τεχνολογικές προκλήσεις της ψηφιακής οικονομίας, παρέχοντας μέσα από τα συμπεράσματα των εργασιών του, αξιοποιήσιμο υλικό σκέψης προς την αρμόδια πολιτική και διοικητική Ηγεσία.

 

Αναμένουμε ότι οι εργασίες του Συνεδρίου, θα δώσουν έμμεσα απάντηση σε ΔΥΟ ΒΑΣΙΚΑ ερωτήματα, όπως:

1.      Σε πιο βαθμό η φορολογική πολιτική περί φορολογικής ομαλοποίησης, όπως έχει εξαγγελθεί από τη νέα κυβέρνηση, μπορεί να στηρίξει τον δημοσιονομικό εξορθολογισμό και την σταθερότητα της οικονομίας.

 

2.      Πόσο μπορεί να βοηθήσει η ψηφιακή ωρίμανση με τη προσομοίωση σχεδιαζόμενων φορολογικών μέτρων, ώστε να υπάρξει θετική επίπτωση στους τελικούς σύνθετους δημοσιονομικούς στόχους και την ανάπτυξη, μέσα από τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της Δημόσιας Διοίκησης και των Επιχειρήσεων.

 

 

To ka-business.gr στηρίζει επικοινωνιακά το 11 ο Thessaloniki Tax Forum, που διοργανώνει το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο σε συνεργασία με τη φορολογική του επιτροπή- διοργανώνει τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2019 στη Θεσσαλονίκη, στο ξενοδοχείο The MΕΤ.

 


ΔΙΑΒΑΣΤΕ: 11ο Thessaloniki Tax Forum


 

NULLNULLNULL

Το ka-business.gr προτείνει

Ευρωεκλογές 2024: Πόσους ευρωβουλευτές εκλέγει κάθε χώρα
Συνολικά 720 ευρωβουλευτές θα εκλεγούν τον Ιούνιο του 2024, 15 περισσότεροι σε σύγκριση με τις προηγούμενες εκλογές.  Οι ευρωεκλογές 2024,  θα διεξαχθούν από τις...
Μητσοτάκης στη Σύνοδο Κορυφής: Η κρίση στη Μέση Ανατολή να μη γίνει περιφερειακή σύγκρουση
«Η κρίση στη Μέση Ανατολή να μη γίνει περιφερειακή σύγκρουση», ανέφερε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την προσέλευσή του στη Σύνοδο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου...
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και προσωρινός ανάδοχος για τον 6ο Προβλήτα
Η ΟΛΘ Α.Ε. («Εταιρεία»), ο φορέας εκμετάλλευσης του λιμένα Θεσσαλονίκης και κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλών πυλών και λύσεων εφοδιαστικής για τα Βαλκάνια...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Οι σάλτσες μαγειρικής COOK at HOME αναδείχθηκαν «Προϊόν της Χρονιάς 2024»
Το COOK at HOME, δημιούργημα της βιομηχανίας τροφίμων Provil, εμπνέεται από τη σημασία του καλού φαγητού για τη ζωή των Ελλήνων και έχει σαν...
Μαρουσάκη: Πλησιάζει κακοκαιρία με επικίνδυνα φαινόμενα – Καλλιάνος: Σε αυτές τις 10 περιοχές θα πέσει το περισσότερο νερό και με μεγάλη ένταση 
Αλλάζει ο καιρός ήδη από σήμερα σύμφωνα με το μετεωρολόγο του OPEN, Κλέαρχο Μαρουσάκη, ο οποίος έκανε λόγο για τα προεόρτια μιας οργανωμένης κακοκαιρίας,...
Ευρωεκλογές 2024: Πόσους ευρωβουλευτές εκλέγει κάθε χώρα
Συνολικά 720 ευρωβουλευτές θα εκλεγούν τον Ιούνιο του 2024, 15 περισσότεροι σε σύγκριση με τις προηγούμενες εκλογές.  Οι ευρωεκλογές 2024,  θα διεξαχθούν από τις...