Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Οικονομία & Πολιτική Η δημοσιονομική προσαρμογή είναι επίπονη, αλλά αναγκαία, είπε ο Γ.Στουρνάρας

Η δημοσιονομική προσαρμογή είναι επίπονη, αλλά αναγκαία, είπε ο Γ.Στουρνάρας

 

Ο υπουργός τόνισε ότι η διαπραγμάτευση θα είναι μακρά και επίπονη και στο σημείο αυτό απάντησε στον ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τη επίμαχη δήλωσή του στους Financial Times, λέγοντας χρησιμοποιήθηκε αποσπασματικά.

Όπως επισήμανε, η δημοσιονομική προσαρμογή είναι επίπονη αλλά αναγκαία για την ευημερία σε μόνιμη βάση και την ανάκτηση της αξιοπιστίας της χώρας. Σημείωσε, επίσης, ότι η χρονική επιμήκυνση είναι αναγκαία λόγω της μεγάλης ύφεσης.

Ο κ. Στουρνάρας τόνισε ότι η Ελλάδα πρέπει να λάβει τα μέτρα του Μαρτίου προκειμένου να προσεγγίσει τους στόχους για τους οποίους έχει δεσμευθεί, ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η επόμενη δόση του δανείου, να μην κινδυνεύσουν μισθοί και συντάξεις.

Αναλυτικά, ο κ. Στουρνάρας επικέντρωσε τις αιτίες της οικονομικής κρίσης στα εξής σημεία:

  • Η χώρα δαπανά περισσότερο από ό,τι παράγει.
  • Υψηλές κοινωνικές δαπάνες συνυπάρχουν με υψηλό ποσοστό φτώχειας.
  • Υψηλή παράνομη φοροδιαφυγή
  • Υψηλές αμυντικές δαπάνες
  • Δημιουργία και αναποτελεσματική διαχείριση πληθώρας δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών
  • Απώλεια ανταγωνιστικότητας

Υπογράμμισε ότι η Ελλάδα πρέπει να λάβει τα μέτρα που έχει ήδη ψηφίσει για την εκτέλεση του προϋπολογισμού του 2012 ούτως ώστε να προσεγγίσει τους στόχους για τους οποίους έχει ήδη δεσμευθεί, «προκειμένου να μην τρωθεί περισσότερο η αξιοπιστία της και κινδυνεύσει η επόμενη δόση του δανείου».

Ο κ. Στουρνάρας υποστήριξε ότι χωρίς τη δανειακή σύμβαση η οικονομία της χώρας θα είχε καταβαραθρωθεί και πρόσθεσε ότι  θα μπορούσαμε να είχαμε ένα καλύτερο μνημόνιο αν η Ελλάδα προχωρούσε σε διαρθρωτικές αλλαγές.

Ο υπουργός Οικονομικών τόνισε την άμεση ανάγκη η Ελλάδα να πάρει μέτρα σημειώνοντας παράλληλα ότι η επιμήκυνση είναι αναγκαία λόγω της μεγάληςύφεσης ώστε να γίνει με ηπιότερο τρόπο η προσαρμογή.

«Η επιμήκυνση σημαίνει ότι κάποιος πρέπει  να μας δώσει περισσότερα χρήματα.Και αυτό σημαίνει διαπραγμάτευση» υπογράμμισε ο κ. Στουρνάρας.

Ανέφερε ότι «για τα επόμενα τέσσερα έτη και όχι δύο που προβλέπεται στη συμφωνία, πρέπει η χώρα να σχεδιάσει περαιτέρω μείωση των πρωτογενών δαπανών κατά 12 δισ. ευρώ περίπου, πετυχαίνοντας έτσι μια συνολική μείωση των πρωτογενών δαπανών της Γενικής Κυβέρνησης της τάξης των 30 δισ περίπου από το 2009. Με τον τρόπο αυτό επιστρέφει σε πρωτογενές πλεόνασμα της τάξεως του 4,5% του ΑΕΠ, που κρίνεται απαραίτητο για τη βιωσιμότητα του χρέους. Την χρονιά που θα το πετύχει αυτό θα βρίσκεται σε δημοσιονομικούς όρους, στο 1999».

»Αυτό σημαίνει ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος. Η Ελλάδα δεν εκμεταλλεύτηκε τις καλές εποχές για να επιτύχει δημοσιονομική εξυγίανση και αυτό το πληρώνει τώρα» είπε.

Τόνισε, επίσης, ότι η Ελλάδα πρέπει να κινηθεί σε τέσσερις άξονες οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής προκειμένου να στηρίξει ένα νέο βιώσιμο, αναπτυξιακό και κοινωνικό πρότυπο.

  • Περαιτέρω δημοσιονομική προσαρμογή
  • Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας
  • Ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας μέσω επενδύσεων, αποκρατικοποιήσεων και  αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου
  • Εγκαθίδρυση ενός σύγχρονου κοινωνικού κράτους

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο υπουργός στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Πιο συγκεκριμένα ανέφερε ως στόχους τις κυβέρνησης:

  • Την «επιτάχυνση και Διεύρυνση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων κυρίως με την
    άμεση προώθηση και υλοποίηση σειράς θεσμικών παρεμβάσεων σε πολλούς τομείς,
    όπως η σύσταση Ρυθμιστικών Αρχών Λιμένων, Αερολιμένων, Αυτοκινητοδρόμων,
    Διαχείρισης Υδάτων και Αποχέτευσης, αλλά και με την άμεση λήψη των αναγκαίων
    διοικητικών αποφάσεων».
  • Ειδικό βάρος θα δοθεί στην ολοκλήρωση των  6 αποκρατικοποιήσεων, για τις οποίες ήδη εξελίσσονται οι διαγωνιστικές διαδικασίες  [Κρατικά Λαχεία, Ελληνικό, ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ, IBC, Κασσιώπη, Αφάντου], και    
  • Στην εκκίνηση εννέα ακόμη αποκρατικοποιήσεων [sales leaseback 28 Ακινήτων, ΕΥΑΘ, ΕΛΠΕ, ΕΓΝΑΤΙΑ, ΕΛΤΑ, ΟΠΑΠ, ΛΑΡΚΟ, ΟΔΙΕ, ΕΥΔΑΠ], οι οποίες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο προετοιμασίας, καθώς και 13 ακόμη αποκρατικοποιήσεων, πχ. λιμάνια, αεροδρόμια, μαρίνες, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ.λπ., οι οποίες διαμορφώνονται τώρα.
  • Η κυβέρνηση θα εξετάσει επίσης τον πλέον πρόσφορο τρόπο για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ σε συνάρτηση με την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας και τις κοινοτικές οδηγίες, καθώς και την αξιοποίηση της  αργούσας δυναμικότητας περιφερειακών νοσοκομείων του ΕΣΥ, προσβλέποντας τόσο στην ενίσχυση των εσόδων του ΕΣΥ όσο και στην ενίσχυση της ανάπτυξης  του ιατρικού τουρισμού.  
  • Η κυβέρνηση θα λάβει όλες τις απαραίτητες νομοθετικές πρωτοβουλίες για την αξιοποίηση της ακίνητης δημόσιας περιουσίας από το Φάληρο μέχρι το Σούνιο  δίνοντας έτσι μεγαλύτερες υπεραξίες και στο ίδιο το Ελληνικό.
  • Η κυβέρνηση θα ολοκληρώσει μέχρι τον Δεκέμβριο 2012 τις διαπραγματεύσεις για την επανεκκίνηση των έργων των αυτοκινητόδρομων, βάζοντας ξανά εμπρός επενδύσεις  4,5 δισ. ευρώ.

in.gr

Το ka-business.gr προτείνει

Μητσοτάκης στη Σύνοδο Κορυφής: Η κρίση στη Μέση Ανατολή να μη γίνει περιφερειακή σύγκρουση
«Η κρίση στη Μέση Ανατολή να μη γίνει περιφερειακή σύγκρουση», ανέφερε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την προσέλευσή του στη Σύνοδο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου...
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και προσωρινός ανάδοχος για τον 6ο Προβλήτα
Η ΟΛΘ Α.Ε. («Εταιρεία»), ο φορέας εκμετάλλευσης του λιμένα Θεσσαλονίκης και κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλών πυλών και λύσεων εφοδιαστικής για τα Βαλκάνια...
Trekking & Biking Trip στην Ανατολική Χαλκιδική: ιστορία, φύση και ψηφιακή καινοτομία στην υπηρεσία του εναλλακτικού τουρισμού
Trekking και Biking Trip με τη συμμετοχή Ολλανδών, Βέλγων και Βάσκων trekking & biking specialists οργάνωσε και πραγματοποίησε ο Δήμος Αριστοτέλη Χαλκιδικής σε συνεργασία...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Μητσοτάκης στη Σύνοδο Κορυφής: Η κρίση στη Μέση Ανατολή να μη γίνει περιφερειακή σύγκρουση
«Η κρίση στη Μέση Ανατολή να μη γίνει περιφερειακή σύγκρουση», ανέφερε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την προσέλευσή του στη Σύνοδο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου...
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και προσωρινός ανάδοχος για τον 6ο Προβλήτα
Η ΟΛΘ Α.Ε. («Εταιρεία»), ο φορέας εκμετάλλευσης του λιμένα Θεσσαλονίκης και κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλών πυλών και λύσεων εφοδιαστικής για τα Βαλκάνια...
Trekking & Biking Trip στην Ανατολική Χαλκιδική: ιστορία, φύση και ψηφιακή καινοτομία στην υπηρεσία του εναλλακτικού τουρισμού
Trekking και Biking Trip με τη συμμετοχή Ολλανδών, Βέλγων και Βάσκων trekking & biking specialists οργάνωσε και πραγματοποίησε ο Δήμος Αριστοτέλη Χαλκιδικής σε συνεργασία...