Όπως επισήμανε η κα Κουντουρά, στην Ελλάδα έχουμε πετύχει ανάπτυξη 7% με 8% έναντι του διεθνούς μέσου όρου τουριστικής ανάπτυξης που είναι 3% με 4%. Μάλιστα έκανε γνωστό από το βήμα του συνεδρίου πως σε διάστημα 18 μηνών η χώρα μας κατάφερε να προσελκύσει 140 επενδυτικά σχέδια για ξενοδοχεία, τα οποία είτε έχουν αδειοδοτηθεί είτε βρίσκονται σε διαδικασία αδειοδότησης. Ανέφερε επίσης πως επετεύχθη ένα σημαντικός στόχος, αυτός της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, με την τουριστική κίνηση να συνεχίζεται σε κάποιες περιοχές μέχρι και το Νοέμβριο, ενώ τόνισε πως κάθε επιπλέον εκατομμύριο επισκεπτών φέρνει 70.000 με 90.000 νέες θέσεις εργασίας.
Η υπουργός Τουρισμού εμφανίστηκε αισιόδοξη για τις φετινές τουριστικές επιδόσεις της χώρας μας, ενώ απέδωσε την επιτυχία των δύο τελευταίων ετών στη συνεργασία του υπουργείου και του ΕΟΤ με τις Περιφέρειες, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τα Επιμελητήρια και τον ιδιωτικό τομέα. Τόνισε μάλιστα πως όλοι μαζί δίνουμε τον αγώνα του τουρισμού και έτσι θα συνεχίσουμε.
Στις προσπάθειες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για μια ενιαία προβολή της περιοχής, με αιχμή τη Θεσσαλονίκη, αναφέρθηκε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, κ. Αλέξανδρος Θάνος, εξηγώντας πως το brand της Κεντρικής Μακεδονίας εμπλουτίζεται και ενισχύεται συνεχώς. Σημείωσε μάλιστα πως στη φετινή Philoxenia η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αναδεικνύει τις γαστρονομικές της διαδρομές και την «Μακεδονική Κουζίνα».
Με τη σειρά της η υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), κα Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, τόνισε πως με επίκεντρο της Θεσσαλονίκη η Βόρεια Ελλάδα αποτελεί σταυροδρόμι πολιτισμού, τέχνης και ιστορίας. Αναφερόμενη δε στις θετικές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού τα τελευταία χρόνια, υπογράμμισε την μεγάλη προσπάθεια που έχει γίνει από το υπουργείο Τουρισμού και την κα Κουντουρά, σημειώνοντας όμως πως δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε, αλλά να συνεχίσουμε τις προσπάθειες προβολής της χώρας.