Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Τουρισμός Ο Τουρισμός στο Βόρειο Αιγαίου

Ο Τουρισμός στο Βόρειο Αιγαίου

 

Θα συνεχιστεί εντατικά και στοχευμένα τα επόμενα χρόνια, προανήγγειλε η Υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά μιλώντας στο αναπτυξιακό συνέδριο της κυβέρνησης στη Μυτιλήνη. 

 

Η  Υπουργός τόνισε ότι από την πρώτη στιγμή αποτέλεσε προτεραιότητα της κυβέρνησης η άμεση  στήριξη των νησιών του Β. Αιγαίου που σήκωσαν το βάρος του προσφυγικού- που αποτελεί ευρωπαϊκό και παγκόσμιο ζήτημα- και που αδικήθηκαν στο παρελθόν λόγω της εκτεταμένης αρνητικής δημοσιότητας στο εξωτερικό.

 

Το Υπουργείο Τουρισμού σχεδίασε και υλοποίησε μέσω του ΕΟΤ και σε συνεργασία με την Περιφέρεια και όλους τους φορείς τη διετία 2016-2017 πολυεπίπεδο πρόγραμμα πολιτικών, επιχειρησιακών και επικοινωνιακών δράσεων για την άμεση  στήριξη, προώθηση και προβολή  των νησιών του Αν. Αιγαίου και την τόνωση των τουριστικών ροών, από το εξωτερικό και την Ελλάδα. Η εφαρμογή του προγράμματος είχε ως αποτέλεσμα την σημαντική αύξηση των τουριστικών μεγεθών το 2017.

Ειδικότερα, το  2017

  • αυξήθηκε κατά 13% η τουριστική κίνηση συνολικά στο Βόρειο Αιγαίο
  • ενισχύθηκαν κατά 30% οι διανυκτερεύσεις και κατά 29% τα τουριστικά έσοδα σε σχέση με το 2016.
  • Αυξήθηκαν κατά 20% οι αφίξεις Τούρκων επισκεπτών στο Β. Αιγαίο.

 

Υπήρξαν συντονισμένες ενέργειες προώθησης και προβολής του Β. Αιγαίου  στα προγράμματα συνδιαφήμισης  με τους μεγαλύτερους tour operators της Ευρώπης, όπως επίσης και στις διαπραγματεύσεις με τις ξένες  αεροπορικές εταιρείες για την ένταξή τους στα πτητικά προγράμματα και την ενίσχυση της συνδεσιμότητας.

  Το 2017  αυξήθηκαν κατά  18% οι διεθνείς αφίξεις μέσω  απευθείας πτήσεων  από το εξωτερικό στα  4 διεθνή αεροδρόμια της Περιφέρειας και εγκαινιάστηκαν 7 νέες αεροπορικές συνδέσεις, ενώ 10 τουλάχιστον νέες συνδέσεις έχουν μέχρι στιγμής προγραμματιστεί για  το 2018.

 

Η εντατική προώθηση και προβολή στην γειτονική αγορά της Τουρκίας, που αποτέλεσε στόχευση του Υπουργείου Τουρισμού για την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος, σε   συνδυασμό με τις ενέργειες για τη διευκόλυνση στην έκδοση θεωρήσεων από το αρμόδιο Υπουργείο Εξωτερικών, είχε ως αποτέλεσμα το 2017 το ρεκόρ αύξησης των  Τούρκων επισκεπτών στο Β. Αιγαίο που ξεπέρασαν τις  180.000 (45,6% αύξηση στη Σάμο, 16% αύξηση στη Χίο, 8% αύξηση στη Λέσβο).

 

Επίσης το 2018  ξεκίνησε με διψήφια αύξηση στη  ζήτηση για το Βόρειο Αιγαίο. Οι αεροπορικές θέσεις από το εξωτερικό για τα αεροδρόμια Σάμου και Λέσβου είναι  44% και 58% αυξημένες σε σχέση με τον περσινό προγραμματισμό (96.000 επιπλέον θέσεις).

 

«Η θετική εικόνα των προορισμών μας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να δημιουργηθεί νέα ζήτηση. Είναι χρέος μας  να διαφυλάξουμε την εικόνα των νησιών και να προστατέψουμε τον τουρισμό μας στο Βόρειο Αιγαίο ακόμη περισσότερο. Δεν εφησυχάζουμε με την αύξηση του τουρισμού το  2017 και το 2018 στο Βόρειο Αιγαίο.  Είμαστε  σε διαρκή ετοιμότητα και προετοιμάζουμε δυναμικό πρόγραμμα και για τα επόμενα χρόνια, σε συνεργασία με την Περιφέρεια, τις τοπικές αρχές, όλους τους φορείς και τον ιδιωτικό τομέα», ανέφερε η κα Κουντουρά.

 

Παρουσίασε αναλυτικά το πρόγραμμα δράσεων που υλοποιήθηκε την προηγούμενη διετία, και συνέβαλε στην αύξηση των τουριστικών μεγεθών και περιλάμβανε:

  • Τη διοργάνωση ταξιδίων εξοικείωσης στο Β. Αιγαίο για μεγάλο αριθμό εκπροσώπων ξένων τουριστικών οργανισμών, δημοσιογράφων, τηλεοπτικών εκπομπών και ΜΜΕ του εξωτερικού με στόχο την τουριστική προβολή τους στις ξένες αγορές

–          41 ταξίδια το 2016 στο Αιγαίο, εκ των οποίων τα  29 ήταν για τη Λέσβο, τη Σάμο και τη Χίο, όταν στο παρελθόν πραγματοποιούνταν  40 σε όλη την Ελλάδα. 

–          17 ταξίδια το 2017 σε Λέσβο, Σάμο, Χίο, Λήμνο και Ικαρία μεμονωμένα και συνδυαστικά.

–          Για το  2018 έχουν ήδη προγραμματιστεί  στο επόμενο τρίμηνο  13 ταξίδια εξοικείωσης στο Β. Αιγαίο.

  • Δωρεάν συμμετοχή και ενισχυμένη παρουσία στα περίπτερα του ΕΟΤ στις Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις εξωτερικού
  • Προώθηση και προβολή μέσω των προγραμμάτων συνδιαφήμισης στο εξωτερικό, και στις διαπραγματεύσεις για την ενίσχυση της αεροπορικής συνδεσιμότητας.
  • Κατά προτεραιότητα προβολή στα προγράμματα για την προώθηση της Ελλάδας στις μεγαλύτερες παγκόσμιες πλατφόρμες, σε επιλεγμένα inflight περιοδικά,
  • Ειδικό πρόγραμμα για την ενίσχυση των κρατήσεων τελευταίας στιγμής,
  • Εκτεταμένη προβολή στην επίσημη ιστοσελίδα visitgreece.gr, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και με όλα τα επικοινωνιακά εργαλεία του Υπουργείου και του ΕΟΤ.

 

Επιπλέον, αναλήφθηκαν πρόσθετες δράσεις:

  • Σε συνεργασία με τη Γ.Γ. Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και το ΑΠΕ-ΜΠΕ, δημιουργήθηκαν ειδικά βίντεο κλιπ παραγωγής του ΑΠΕ που ανέδειξαν την ελκυστικότητα των νησιών μέσα από προσωπικές μαρτυρίες τουριστών, και προωθήθηκαν στο εξωτερικό μέσω των Γραφείων Εξωτερικού της Γενικής Γραμματείας και του ΕΟΤ. Επιπλέον, οι Ενώσεις Ξενοδόχων, μετά από συνεννόηση με το Υπουργείο Τουρισμού, παρείχαν, ελκυστικές προσφορές στη διαμονή για τους Έλληνες επισκέπτες, πρωτοβουλία που προβλήθηκε σε συνεργασία με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
  • Στήριξη του εσωτερικού και κοινωνικού τουρισμού, σε συνεργασία με το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο Εργασίας. Το πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού το 2016 προέβλεπε διπλάσιο αριθμό διανυκτερεύσεων, χωρίς οικονομική επιβάρυνση για τους δικαιούχους του ΟΑΕΔ.

Η  κα Κουντουρά αναφέρθηκε στο σύγχρονο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης και το σημαντικό ρόλο των θεματικών μορφών τουρισμού βάση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων του κάθε προορισμού,  τονίζοντας ότι «η αυθεντικότητα των εμπειριών είναι η δύναμη του Βορείου Αιγαίου στον τουρισμό».  Αναφέρθηκε επίσης στις επενδύσεις ως κυρίαρχο ζητούμενο του μακροπρόθεσμου σχεδιασμού, ώστε να ανταποκριθεί το Β. Αιγαίο  στην διεθνή ζήτηση και ειδικά για υπηρεσίες υψηλής ποιότητας. Στο πλαίσιο αυτό :

  • 11 επενδύσεις υποβλήθηκαν την τελευταία τριετία στην ΕΥΠΑΤΕ για αδειοδοτήσεις (ένα Σύνθετο Τουριστικό Κατάλυμα, τρία ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων άνω των 300 κλινών και οι υπόλοιπες για ιαματικές εγκαταστάσεις και συνεδριακά κέντρα).
  • 4 προτάσεις ξενοδοχειακών επενδύσεων υποβλήθηκαν στον αναπτυξιακό νόμο συνολικού π/υ 40 εκατ. €.
  • 52 προτάσεις εντάχθηκαν στο πρόγραμμα του ΕΠΑΝΕΚ για τις υφιστάμενες μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις, με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, με συνολική δημόσια δαπάνη 2,8 εκατ. ευρώ.

 

«Είμαστε δίπλα σας, και σας στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις ώστε τα νησιά  του Βορείου Αιγαίου να αξιοποιήσουν την θετική δυναμική του ελληνικού τουρισμού  και τις νέες ευκαιρίες στην ανάπτυξη,  και να εδραιώσουν τη θέση τους στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, με σημαντικά οφέλη πρωτίστως για τις τοπικές κοινωνίες», κατέληξε η κα Κουντουρά.

 

Το ka-business.gr προτείνει

18ο πολυσυνέδριο ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Συνέντευξη του Υπ. Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα στο περιοδικό του ka-business – Θα ανοίξει με κεντρική ομιλία τις εργασίες του...
Ο κ. Σκρέκας μίλησε στην Ραλλίω Λεπίδου και στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΤΞΗ (Απριλίου 2024)   Αναφέρθηκε στον πράσινο και ψηφιακό...
ka-business.gr: Μετράμε αντίστροφα για το 18ο πολυσυνέδριο “Καινοτομία & Ανάπτυξη”
Ένα άκρως ενεργειακό και… antitox πρωινό, είχαν όσοι παρευρέθηκαν σήμερα το πρωι στο Elisabeth Boutique Hotel, στη Συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε το , στο...
Optima bank: Πρωτοβουλία για την εθνική προσπάθεια αντιμετώπισης της υπογεννητικότητας
Σε μία πρωτοβουλία με ουσιαστικό και παράλληλα συμβολικό χαρακτήρα, προχωρά η Optima bank, με υψηλό αίσθημα ευθύνης για το σημαντικό πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρα...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΕΠΙΧ ΙΙ: Ρευστότητα 2,2 δισ. για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας
Η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων -οι οποίες αποτελούν επί της ουσίας τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας- λειτουργεί ως «ελατήριο» για την πολυπόθητη ανάπτυξη της ελληνικής...
Χρηματιστήριο: Πτώση 0,35% για τον γενικό δείκτη
Με ήπια πτώση έκλεισαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, αν και αρχικά κινήθηκαν ανοδικά, με την αγορά να υποχωρεί κάτω...
Η Google μπλόκαρε ή αφαίρεσε πάνω από 5,5 δισεκατομμύρια διαφημίσεις – Ποιός ο λόγος
Η Google δημοσίευσε το Ads Safety Report, την έκθεση για την ασφάλεια των διαφημίσεων. Μέσα από την Έκθεση, η Google μοιράζεται περισσότερες πληροφορίες σχετικά με...