Αρχική ΥΓΕΙΑ Ιατρική Το «Διατροφόμετρο» εισβάλλει στα γαλλικά σουπερμάρκετ για καλύτερη πληροφόρηση των καταναλωτών

Το «Διατροφόμετρο» εισβάλλει στα γαλλικά σουπερμάρκετ για καλύτερη πληροφόρηση των καταναλωτών

Πρόκειται για μια εντυπωσιακή πολιτική νίκη της υπουργού Υγείας Μαρισόλ Τουρέν, η οποία ξεπέρασε τις οργανωμένες προσπάθειες πολλών παραγόντων του πολιτικού και επιχειρηματικού κόσμου της Γαλλίας – του συναδέλφου της επί της Γεωργίας Στεφάν Λεφόλ συμπεριλαμβανομένου! – που προσπάθησαν να αποτρέψουν τον «στιγματισμό» όσων τροφίμων περιέχουν υψηλά λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι.

Από τον επόμενο μήνα οι γάλλοι καταναλωτές θα έχουν τελικά τη δυνατότητα να γνωρίζουν αν το προϊόν που ψωνίζουν είναι υψηλής, μέτριας ή χαμηλής διατροφικής αξίας, αν δηλαδή περιέχει μεγάλες ποσότητες από τους λεγόμενους «λευκούς δολοφόνους» (αλάτι και ζάχαρη) ή αν περιέχει επιβαρυντικά για την υγεία λιπαρά. Η αξιολόγηση με Α με το έντονο πράσινο χρώμα είναι η καλύτερη δυνατή, ενώ η Ε με το βαθύ κόκκινο υποδηλώνει χαμηλή διατροφική ποιότητα του προϊόντος.
Το «Διατροφόμετρο» με τις πέντε διαβαθμίσεις και τα αντίστοιχα χρώματα είναι μια επινόηση του γάλλου επιδημιολόγου Σερζ Ερσμπέργκ για την καταπολέμηση χρονίων νοσημάτων, όπως η παχυσαρκία και ο διαβήτης, και την εν γένει βελτίωση της δημόσιας υγείας. Ωστόσο η υιοθέτησή του τον επόμενο μήνα δεν θα είναι υποχρεωτική για τις εταιρείες τροφίμων. Κάτι τέτοιο απαγορεύεται από την κοινοτική νομοθεσία.
Ομως, η υπουργός Υγείας βασίζεται στη δύναμη των καταναλωτών. «Στόχος μας είναι επίσης να προκαλέσουμε τους καταναλωτές ώστε να απαιτήσουν να πληροφορούνται καλύτερα για το τι καταναλώνουν» σημείωσε στην εφημερίδα «Le Parisien» η Μαρισόλ Τουρέν. Και αυτό επειδή αν έστω και λίγα από τα προϊόντα ενός σουπερμάρκετ φέρουν το «Διατροφόμετρο», τα υπόλοιπα θα θεωρούνται αυτομάτως ύποπτα ότι… κάτι έχουν να κρύψουν. Ασφαλώς όλα τα τυποποιημένα προϊόντα αναγράφουν υποχρεωτικά τα συστατικά τους. Αλλά πόσοι, αλήθεια, συμβουλεύονται τις δυσανάγνωστες ετικέτες; Οι πολύ νέοι θεωρούν ότι δεν έχουν κανέναν λόγο να το κάνουν, ενώ οι λιγότερο νέοι, που έχουν λόγους να προσέχουν, έχουν και πρεσβυωπία.

Το ka-business.gr προτείνει

18ο πολυσυνέδριο ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Συνέντευξη του Υπ. Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα στο περιοδικό του ka-business – Θα ανοίξει με κεντρική ομιλία τις εργασίες του...
Ο κ. Σκρέκας μίλησε στην Ραλλίω Λεπίδου και στην έντυπη έκδοση του το περιοδικό ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΤΞΗ (Απριλίου 2024)   Αναφέρθηκε στον πράσινο και ψηφιακό...
ka-business.gr: Μετράμε αντίστροφα για το 18ο πολυσυνέδριο “Καινοτομία & Ανάπτυξη”
Ένα άκρως ενεργειακό και… antitox πρωινό, είχαν όσοι παρευρέθηκαν σήμερα το πρωι στο Elisabeth Boutique Hotel, στη Συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε το , στο...
Optima bank: Πρωτοβουλία για την εθνική προσπάθεια αντιμετώπισης της υπογεννητικότητας
Σε μία πρωτοβουλία με ουσιαστικό και παράλληλα συμβολικό χαρακτήρα, προχωρά η Optima bank, με υψηλό αίσθημα ευθύνης για το σημαντικό πρόβλημα της υπογεννητικότητας στη χώρα...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΕΠΙΧ ΙΙ: Ρευστότητα 2,2 δισ. για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας
Η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων -οι οποίες αποτελούν επί της ουσίας τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας- λειτουργεί ως «ελατήριο» για την πολυπόθητη ανάπτυξη της ελληνικής...
Χρηματιστήριο: Πτώση 0,35% για τον γενικό δείκτη
Με ήπια πτώση έκλεισαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, αν και αρχικά κινήθηκαν ανοδικά, με την αγορά να υποχωρεί κάτω...
Η Google μπλόκαρε ή αφαίρεσε πάνω από 5,5 δισεκατομμύρια διαφημίσεις – Ποιός ο λόγος
Η Google δημοσίευσε το Ads Safety Report, την έκθεση για την ασφάλεια των διαφημίσεων. Μέσα από την Έκθεση, η Google μοιράζεται περισσότερες πληροφορίες σχετικά με...