Αρχική ΆΠΟΨΗ Απύθμενη υποκρισία της Τράπεζας της Ελλάδος σε πολίτες και ασφαλιστές

Απύθμενη υποκρισία της Τράπεζας της Ελλάδος σε πολίτες και ασφαλιστές

 

Όταν σε ερώτηση της επιτροπής ασφαλιστικών υποθέσεων του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσ/νίκης που κατατέθηκε για τυχόν ύπαρξη παράτυπων και έκνομων ενεργειών-πρακτικών εκ μέρους των ασφαλιστικών και τραπεζικών επιχειρήσεων, οι οποίες στην προσπάθεια τους για επίτευξη όλο και μεγαλύτερου κέρδους, συχνά καταστρατηγούν την κείμενη νομοθεσία με αποτέλεσμα να κλονίζεται τόσο η πίστη των συναλλασσομένων όσο και τα συναλλακτικά ήθη.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί ότι η ερώτηση εστάλη από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσ/νίκης στη ΔΕΙΑ στις 29/05/2012 και αναφέρει συγκεκριμένα:  τον τελευταίο καιρό οι καταναλωτές βομβαρδίζονται από τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές διαφημίσεις καθώς και καταχωρήσεις στα έντυπα μέσα μαζικής ενημέρωσης σχετικά με την πώληση ασφαλιστικού αντικειμένου προϊόντων και υπηρεσιών από τραπεζικούς οργανισμούς καθώς και από τα υποκαταστήματα αυτών.   

Έπειτα από καταγγελίες που δεχθήκαμε ότι δεν τηρούνται από τις τράπεζες οι προβλεπόμενες από το νόμο προϋποθέσεις, παρακαλούμε να μας γνωρίσετε, εάν τηρείται αρχείο / μητρώο διαπιστευμένων τραπεζικών υπαλλήλων για θέματα ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.                                                                                                             

Εάν τηρείται, ποιος το τηρεί, πως αυτό ενημερώνεται και εάν πραγματοποιείται έλεγχος από την υπηρεσία σας για τη στελέχωση κάθε τραπεζικού καταστήματος από διαπιστευμένο τραπεζικό υπάλληλο. Η απάντηση, η οποία στην καλύτερη περίπτωση μπορεί να χαρακτηριστεί ως φαιδρή και υποκριτική είναι μόλις τριών σειρών, χωρίς να απαντά επί της ουσίας στα ερωτήματα που ετέθησαν, τουναντίον θα λέγαμε ότι μας εμπαίζει, ήρθε δύο μήνες αργότερα, δηλαδή χρειάστηκε περίπου ένας μήνας για κάθε μία σειρά της απάντησής τους και φανταστείτε ότι επικοινωνούσαμε μαζί τους σχεδόν κάθε βδομάδα, για να υπενθυμίσουμε την ύπαρξη της επιστολής και να μάθουμε νέα για την τύχη της. Η ΔΕΙΑ αυτολεξεί μας αναφέρει ότι σε απάντηση του ως άνω εγγράφου σας, που έλαβε ΑΠ ΔΕΙΑ 6037, σας γνωρίζουμε ότι και για τα πιστωτικά ιδρύματα, όπως και για τις λοιπές κατηγορίες ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, ισχύουν οι προβλέψεις του π.δ 190/06. 

Μετά από αυτή την περιπαικτικού χαρακτήρα απάντηση, τίθενται μερικά εύλογα ερωτήματα προς την ΔΕΙΑ σχετικά με το ρόλο που καλείται να διαδραματίσει και τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει να υλοποιήσει και συγκεκριμένα, ρωτάμε το Διευθυντή ο οποίος υπογράφει την απαντητική επιστολή: Εφόσον κύριε Διευθυντά το π.δ 190/06  κατά την άποψη σας λαμβάνει επαρκή μέριμνα για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση, τέτοια που δεν χρειάζεται η ύπαρξη μητρώου διαπιστευμένων τραπεζικών υπαλλήλων αλλά και λοιπών ελέγχων από την υπηρεσία σας, απαντήστε μας: ποια συμφέροντα σας ωθούν στην παγκόσμια πρωτοτυπία, της  δημιουργίας του ασφαλιστικού Τειρεσία ο οποίος προβλέπεται να εφαρμοστεί αποκλειστικά και μόνο για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές ;  διαμεσολάβηση δεν ασκούν οι ασφαλιστικές εταιρίες ; μέσω δικών τους δικτύων προώθησης  ασφαλιστικών προϊόντων και υπηρεσιών π.χ. διαδίκτυο, τηλεμάρκετινγκ, ή οι τραπεζικές επιχειρήσεις ; μέσω του (bancassurance)  οι οποίες επιστρατεύουν κάθε είδους πρακτική ακόμη και αυτή της έντονης ψυχολογικής πίεσης προς τους καταναλωτές / δανειολήπτες, προκειμένου να προβούν στην ασφάλιση των περιουσιακών τους στοιχείων, καταρρίπτοντας με αυτό τον τρόπο κάθε έννοια συναλλακτικής ελευθερίας.

Από τη μέχρι τώρα στάση της ΔΕΙΑ γίνεται εύκολα αντιληπτό, ότι αυτή αντιμετωπίζει την ασφαλιστική διαμεσολάβηση με δύο μέτρα και δύο σταθμά. Μεροληπτεί υπέρ των ισχυρών τραπεζικών και ασφαλιστικών συμφερόντων με τρόπο προκλητικό, ενώ την ίδια στιγμή δημιουργεί ένα ασφυκτικό περιβάλλον λειτουργίας για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές με απώτερο στόχο την υποβάθμιση και εξαφάνιση αυτών, έτσι ώστε οι ασφαλισμένοι να καθίστανται αδύναμοι στις διαθέσεις των ισχυρών τραπεζοασφαλιστικών συμφερόντων.    

Μήπως τελικά αποδεικνύεται περίτρανα ότι η τράπεζα της Ελλάδος,  μία τράπεζα ιδιωτικών συμφερόντων με τη στάση της καλύπτει τις όποιες τυχόν αυθαιρεσίες των ασφαλιστικών και τραπεζικών οργανισμών με τους πλημμελείς ελέγχους που πραγματοποιεί σε αυτούς π.χ. ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ, COMMERCIAL VALUE, ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΡΟΝΟΙΑ, κ.α. ; Εν τέλει, μήπως η Τράπεζα της Ελλάδος  δεν ανταποκρίνεται στον υποτιθέμενο θεσμικό ρόλο της που είναι η εποπτεία της ασφαλιστικής αγοράς με αντικειμενικά κριτήρια…. ;

 

Το ka-business.gr προτείνει

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ από το ka-business.gr
Η ομάδα του και η Δημιουργός του, Δημοσιογράφος Ραλλιώ Λεπίδου σας εύχονται ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΟ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ με ΥΓΕΙΑ και ΜΟΝΟ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ!!!   ;feature=
ΤτΕ: Πάνω από 30 εκατ. οι τουρίστες το 2023 στη χώρα
Τα 20,6 δις. ευρώ άγγιξαν τα έσοδα από τον τουρισμό το 2023 σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος παρουσιάζοντας αύξηση κατά...
Εφορία: Στο στόχαστρο 120.000 ΑΦΜ – Η ΑΑΔΕ προχωρά στη δημιουργία ειδικής μονάδας
Η ειδική μονάδα μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων θα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας με ανάλυση μεγάλων δεδομένων και άντληση στοιχείων από ψηφιακά συστήματα τιμολόγησης,...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ από το ka-business.gr
Η ομάδα του και η Δημιουργός του, Δημοσιογράφος Ραλλιώ Λεπίδου σας εύχονται ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΟ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ με ΥΓΕΙΑ και ΜΟΝΟ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ!!!   ;feature=
ΤτΕ: Πάνω από 30 εκατ. οι τουρίστες το 2023 στη χώρα
Τα 20,6 δις. ευρώ άγγιξαν τα έσοδα από τον τουρισμό το 2023 σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος παρουσιάζοντας αύξηση κατά...
Εφορία: Στο στόχαστρο 120.000 ΑΦΜ – Η ΑΑΔΕ προχωρά στη δημιουργία ειδικής μονάδας
Η ειδική μονάδα μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων θα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας με ανάλυση μεγάλων δεδομένων και άντληση στοιχείων από ψηφιακά συστήματα τιμολόγησης,...