Αρχική ΆΠΟΨΗ Τουριστικό προϊόν: Αυθεντικές τοπικές εμπειρίες και νέες νοοτροπίες

Τουριστικό προϊόν: Αυθεντικές τοπικές εμπειρίες και νέες νοοτροπίες

 

Παρακολουθώντας, τον τελευταίο καιρό τις εκθέσεις για την πορεία διαφόρων εταιρειών της χώρας, παρατήρησα τις εκτιμήσεις μιας γνωστής οινοπαραγωγικής μονάδας, η οποία έλεγε ότι ευελπιστεί πως τα πράγματα για τον κλάδο θα είναι καλύτερα, επειδή υπάρχει η προσδοκία για αύξηση του τουριστικού ρεύματος. Είναι προφανές ότι αυτή η προσδοκία, ανεβάζει ψηλά τον πήχη των ευθυνών του δικού μας κλάδου για την πορεία, όχι μόνο των στενών μας θεμάτων, αλλά και της ανάκαμψης της ίδιας της χώρας.

            Όμως, η επιτυχία των στόχων μας δεν εξαρτάται μόνο από τη δική μας δουλειά. Γνωρίζουμε, ότι μια εξέλιξη που θα καταγραφεί στο διεθνή Τύπο με αρνητικά χρώματα, θα επηρεάσει σοβαρά την κίνηση προς τη χώρα μας. Η ενίσχυση της διεθνούς προβολής του τουριστικού μας προϊόντος – με την παράλληλη εξασφάλιση συνέχειας του μηνύματος και με τρόπο επαγγελματικό, κάτι στο οποίο θα συμβάλλει σημαντικά η Marketing Greece – είναι πολύ σημαντική. Η ομαλότητα στη χώρα όμως, επηρεάζει καθοριστικά την ψυχολογία των διεθνών τουριστικών αγορών.

            Ο ρόλος των τοπικών κοινωνιών, της δημόσιας διοίκησης και αυτοδιοίκησης και των επαγγελματικών κλάδων γύρω από τον τουρισμό και όχι μόνο, είναι καθοριστικός στη διαμόρφωση της εικόνας της χώρας. Συνεπώς, η αναβάθμιση της συνολικής τουριστικής εμπειρίας των επισκεπτών μας, απαιτεί μία γενικότερη τουριστική συνείδηση των πολιτών και παιδεία των επαγγελματιών. Τη διαπίστωση αυτή υπογραμμίζει η διεθνώς αναγνωρισμένη στροφή των σύγχρονων ταξιδιωτών στην αναζήτηση αυθεντικών τοπικών εμπειριών.

Ο σύγχρονος τουρίστας δεν επιλέγει έναν προορισμό μόνο με βάση τις παρεχόμενες τουριστικές υπηρεσίες, αλλά επηρεάζεται και από το ευρύτερο κλίμα, αξιολογεί για παράδειγμα, την καθημερινότητα των ανθρώπων που ζουν εκεί. Επιδιώκει, συγκεκριμένα, να ενσαρκώσει και έναν ακόμη ρόλο, αυτόν του μέλους ενός οργανωμένου κοινωνικού συνόλου. Αυτού του είδους η εξοικείωση ενισχύει την ταυτότητα και τη μοναδικότητα κάθε προορισμού και τον κάνει πιο ελκυστικό, ενέχει όμως παράλληλα και τον κίνδυνο να λειτουργήσει αρνητικά, όταν η εικόνα της καθημερινότητας των ανθρώπων του δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστική, ως απόρροια της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας που βιώνουν πολλοί από αυτούς. Στην κατεύθυνση αυτή, επιτακτική είναι η ανάγκη, οι πολιτικές προβολής να επικεντρωθούν στη βελτίωση της τουριστικής εικόνας των μεγαλύτερων ελληνικών πόλεων, και δη της Αθήνας, που αποτελεί και τη βιτρίνα της χώρας.

Η σύνδεση του τουριστικού προϊόντος με τις αυθεντικές τοπικές εμπειρίες που πλέον αναζητούν οι ταξιδιώτες, ενέπνευσε τη Domotel και την οδήγησε στην ανάπτυξη μίας αλυσίδας boutique και lifestyle ξενοδοχείων, σε επτά αυθεντικές γωνιές της Ελλάδας, με ταυτότητα. Την ταυτότητα αυτή ενισχύσαμε, διαφημίζοντας την ελληνική φιλοξενία και διευρύνοντας παράλληλα τη δική μας επιχειρηματική πρόταση.

Το branding, λοιπόν, της Ελλάδας και κάθε προορισμού, αποτελεί ατομική όσο και συλλογική υπόθεση. Η εκπαίδευση των ανθρώπων γύρω από τον τουρισμό και η συνεχής κατάρτιση των επιχειρηματιών, επαγγελματιών, συνιστά παραγωγική επένδυση για τη χώρα. Αναγνωρίζοντας το έλλειμμα, προχωρήσαμε στη σύσταση του Ινστιτούτου  ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ), με βασικό στόχο να συμβάλλει με τεκμηριωμένες παρεμβάσεις στην προώθηση των δημόσιων και ιδιωτικών πολιτικών ενίσχυσης, εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του ελληνικού τουριστικού τομέα, καθώς και κάθε άλλου τομέα παροχής υπηρεσιών, που συνδέεται άμεσα ή έμμεσα με αυτόν.

Πρέπει όμως και ως ελληνική κοινωνία να ξεπεράσουμε νοοτροπίες και στερεότυπα (πώς να ξεχάσουμε το ‘δε θα γίνουμε οι σερβιτόροι της Ευρώπης”), που έβλαψαν σημαντικά την εικόνα μας στο παρελθόν. Και βεβαίως οι πολιτικές για τον τουρισμό να αποκτήσουν συνέχεια και συνέπεια και να πορευθούν με ένα στόχο, που δεν θα αλλάζει κάθε φορά που αλλάζουν οι Κυβερνήσεις. Την τελευταία 20ετία άλλαξαν 54 πρόσωπα στην ηγεσία του τουρισμού και 14 λογότυπα για το branding της χώρας. Χάσαμε το στόχο ή  απλώς το μέτρο;

 

 

 

Το ka-business.gr προτείνει

BEYOND: Εγκαινιάζεται σήμερα η Διεθνής Έκθεση Ψηφιακού Μετασχηματισμού, Τεχνολογίας και Καινοτομίας
Με 275 άμεσους και έμμεσους εκθέτες, 22 χώρες, 440 Έλληνες και ξένους ομιλητές, B2B Matchmaking Event με πάνω από 200 συμμετέχοντες και περισσότερα από...
Αγορά: Φωτιά άναψε το “καλάθι του Πάσχα” με το αρνάκι να πωλείται προς 10 ευρώ – Αντιδρούν οι κτηνοτρόφοι
Στην κεντρική αγορά της Θεσσαλονίκης εδώ στο Καπάνι η κίνηση είναι ιδιαίτερα μουδιασμένη, ο κόσμος δεν ψωνίζει. Οι τιμές  στο αρνάκι και το κατσικάκι...
Τράπεζα Πειραιώς: Παράταση Προγράμματος Ανταμοιβής Συνεπών Δανειοληπτών Στεγαστικών Δανείων
Η Τράπεζα Πειραιώς, ανταποκρινόμενη με ευθύνη στο ζήτημα της επιβάρυνσης των οικογενειακών προϋπολογισμών από την άνοδο των επιτοκίων διεθνώς, συνεχίζει να στηρίζει έμπρακτα τους...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Θέατρο: Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
«Ο κύκλος των χαμένων ποιητών» για λίγες παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη. Ο Άκης Σακελλαρίου υποδύεται τον Τζον Κήτινγκ, τον αντισυμβατικό καθηγητή που όλοι θα θέλαμε...
BEYOND: Εγκαινιάζεται σήμερα η Διεθνής Έκθεση Ψηφιακού Μετασχηματισμού, Τεχνολογίας και Καινοτομίας
Με 275 άμεσους και έμμεσους εκθέτες, 22 χώρες, 440 Έλληνες και ξένους ομιλητές, B2B Matchmaking Event με πάνω από 200 συμμετέχοντες και περισσότερα από...
Αγορά: Φωτιά άναψε το “καλάθι του Πάσχα” με το αρνάκι να πωλείται προς 10 ευρώ – Αντιδρούν οι κτηνοτρόφοι
Στην κεντρική αγορά της Θεσσαλονίκης εδώ στο Καπάνι η κίνηση είναι ιδιαίτερα μουδιασμένη, ο κόσμος δεν ψωνίζει. Οι τιμές  στο αρνάκι και το κατσικάκι...