Αν και η έρευνα στις οθόνες αφής χρονολογείται από τη δεκαετία του 60, δεν εμφανίστηκε κάτι παρόμοιο μέχρι το 1980. Πολλές από τις πρώτες οθόνες λειτουργούσαν με τεχνολογία αντίστασης οι οποίες ήταν εξαιρετικά ανθεκτικές και φθηνές στην κατασκευή τους. Τις συναντάμε ακόμη και σήμερα σε εστιατόρια για τις παραγγελίες ή σε εργοστάσια για έλεγχο των μηχανημάτων. Οι οθόνες των smartphones όμως χρησιμοποιούν ένα άλλο σύστημα που βασίζεται στη χωρητικότητα, και είναι πιο ακριβείς στη λειτουργία τους, υποστηρίζοντας ακόμη και το multitouch (πολυαφή).
Νέες τεχνολογίες
Στη Γερμανία, ετοιμάζεται ένα σύστημα πλοήγησης αυτοκινήτου, το οποίο θα διαθέτει διαφορετικές υφές στην οθόνη, π.χ. τραχειά, λεία ή με ανάγλυφα σχέδια. Με αυτόν τον τρόπο ο οδηγός θα είναι σε θέση να αντιλαμβάνεται ποιο θα είναι το σωστό πλήκτρο χωρίς να κοιτάξει την οθόνη και να αφήσει τα μάτια του από τον δρόμο.
Σύντομα, ίσως δημιουργηθούν και νέες χειρονομίες αφής αλλά και οθόνες με μεγαλύτερη ευαισθησία στην πίεση. Ήδη, το iPhone 6s, με το 3D Touch, ανιχνεύει διαφορετικού είδους πιέσεις για να εμφανίσει συντομεύσεις αλλά και παράγει μικρές δονήσεις σε ορισμένες συγκεκριμένες κινήσεις των δακτύλων πάνω στην οθόνη αφής.
Στο μέλλον, οι οθόνες θα μπορούσαν να φτιάχνονται από υλικά όπως το γραφένιο, ένα πολύ λεπτό και διάφανο πλέγμα από άτομα άνθρακα. Η οθόνη από γραφένιο θα είναι τόσο ευέλικτη ώστε να μπορεί να κυλήσει και να διπλωθεί σαν μια εφημερίδα.
Επίσης, η λειτουργία αφής θα μπορεί, ίσως, να λειτουργεί χωρίς να υπάρχει άγγιγμα στην οθόνη. Η Samsung εργάζεται ήδη πάνω σε μικροσκοπικούς αισθητήρες υπέρυθρης ακτινοβολίας ενώ η Google αναπτύσσει ένα μικροτσίπ ραντάρ που θα μπορούσε να ενσωματωθεί στην οθόνη. Η εν λόγω τεχνολογία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και στις οθόνες αφής των αυτοκινήτων, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή των οδηγών.
Πηγή: ired.gr