Στο μικροσκόπιο βρέθηκαν αυτή την εβδομάδα οι γίγαντες της Σίλικον Βάλεϊ, Google και η θυγατρική της, YouTube, στις οποίες επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 170 εκατ. δολαρίων για κατηγορίες σχετικά με χρήση δεδομένων ανήλικων χρηστών χωρίς τη συγκατάθεση των γονέων τους.
Σύμφωνα με στοιχεία που προέκυψαν από πολυετή έρευνα της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC), η YouTube κατηγορείται για διοχέτευση προσωπικών στοιχείων ανηλίκων κάτω των 13 ετών σε διαφημιστικές εταιρείες. Η FTC ισχυρίστηκε ότι η YouTube κατέγραφε τις προτιμήσεις, όσων επισκέπτονταν τα κανάλια με υλικό για παιδιά, και κέρδιζε εκατομμύρια πουλώντας τα στοιχεία αυτά σε εταιρείες διαφήμισης. Ως αποτέλεσμα, στις οθόνες των ανήλικων χρηστών εμφανίζονταν στοχοποιημένες διαφημίσεις για προϊόντα όπως οι κούκλες της Barbie.
Στην αμερικανική εταιρεία μετάδοσης βίντεο δίνεται περιθώριο τεσσάρων μηνών, ώστε να αλλάξει την πολιτική της και να επιβάλει στους διαχειριστές των καναλιών να συμμορφωθούν με τους νέους κανόνες. Τα κανάλια που απευθύνονται σε ανήλικο κοινό θα έχουν από το 2020 χαρακτηριστική ένδειξη, ώστε να απαιτούν τη συγκατάθεση των γονέων και να γίνεται σωστή διαχείριση των προσωπικών δεδομένων από τη YouTube.
NULLNULLNULL